باغ یویوان شانگهای

باغ یویوان شانگهای

باغ یویوان شانگهای
باغ یویوان شانگهای

باغی به نام باغ یویوان که به آن باغ یو نیز می گویند در قسمت مرکزی شهر بزرگ و شلوغ شانگهای قرار گرفته است. این باغ یکی از جاذبه های توریستی شانگهای و از جاذبه های گردشگری چین است.حکایت ساخته شدن این باغ هم در نوع خود شنیدنی و جالب است، در گذشته های دور، تنها اعیان و اشراف چینی توانایی تحصیل داشته اند، پدر و مادری فقیر با سخت کوشی فراوان پسر کوچکشان را به مدرسه می فرستند.این پسر بچه کوشا، به خوبی از پس تحصیل علم و دانش بر می آید، به گونه ای که به مقامی ارشد نزد امپراطور وقت دست می یابد.

بعدتر برای قدردانی از پدر خود این خانه را به سبک و سیاق خانه های اشرافی آن زمان برای پدرش مهیا می کند. اما پدر پیر در راه رسیدن به این خانه دنیا را بدرود می گوید و هرگز زیبایی مدهوش کننده این باغ که پسرش برای تشکر از زحمات پدر برایش آماده کرده را نمی تواند ببیند.در اطراف باغ یو بازارچه های مختلف از صنایع دستی چین وجود دارند که آنقدر جاذبه دارد که چند ساعت از وقت شما را میگیرد.

باغ یویوان شانگهای
باغ یویوان شانگهای

برای خرید هر چیزی در این بازار به سنت خودمان حتما چانه زدن را فراموش نکنید وگرنه ممکن است به سختی از خریدتان پشیمان شوید.بازارچه از ترکیب خانه ها و بناهای چینی قدیمی است و دیدنش چه در روز به سبب زیبایی ساختمان ها و چه در شب به سبب نورپردازی عالی خالی از لطف نیست.

خود باغ با کمی پیاده روی از درون بازارچه راه دارد و شما می توانید با پرداخت کردن مبلغ ورودی 2 ساعت  خود را برای دیدن یکی از دیدنیهای شانگهای چین که بسیار رویایی نیز می باشد آماده کنید..

باغ یویوان که به آن باغ یو نیز می گویند جزء جاذبه های تاریخی چین در شهر شانگهای می باشد که در هنگام رفتن به این باغ زیبا دوربین عکاسی خود را فراموش نکنید. باغ یو دارای منظره های بسیار زیبا و دیدنی می باشد که نظر هر کسی را به خود جلب می کند و در بین گردشگران نیز طرفداران زیادی دارد و اکثر مسافرانی که به شانگهای سفر می کنند بازدید از این باغ را در برنامه خود قرار می دهند.

باغ یویوان دارای بخش های مختلفی می باشد که آثار تارخی گرانبهایی را به نمایش گذاشته است، این باغ در قسمت مرکزی شانگهای واقع شده است و از معروف ترین جاذبه های چین می باشد. شما می توانید در اطراف این باغ به تماشا و یا خرید صنایع دستی چین مشغول شوید، در هنگام خرید از بازارهای چین چانه زدن را فراموش نکنید. باغ یو در شب به دلیل نورپردازی زیبایی که دارد بسیار زیباتر به نظر می رسد. این باغ دارای افسانه هایی جذاب است که برای هر مخاطب علاقه مند به تاریخ کهن چین شنیدنی است.

باغ یویوان شانگهای
باغ یویوان شانگهای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.