شگفتی های شوکه کننده دبی !

شگفتی های شوکه کننده دبی !

 

 شگفتی های شوکه کننده دبی با  آسمان خراشهای چشمگیر ،سازه ها با معماری های لوکس ، تفریحات و جاذبه‌های مدرن و بعضی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی گردشگران و تاجران زیادی را از اقصی نقاط جهان به سوی خود می کشاند .

دبی از جمله مهم‌ترین و محبوب‌ترین قطب‌های گردشگری جهان محسوب می‌شود و جذابیت دیدنی‌های دبی از مراکز خرید تا تفریحی باعث رشد روزافزون سفر گردشگران به این شهر گردیده است. از اینرو، تورهای دبی در صدر فهرست سفر گردشگران خارجی از جمله توریست های ایرانی قرار دارد.

 بهتر است بدانید ، دبی به صورت فزاینده‌ای در حال پیشرفت به عنوان مرکزی برای صنایع خدماتی از قبیل فناوری اطلاعات و سرمایه گذاری می‌باشد .

 

شگفتی های شوکه کننده دبی !
شگفتی های شوکه کننده دبی !

 

حقایقی شوکه کننده درباره دبی

  • بیشتر افرادی که در این شهر خواهید دید از کشورهای دیگر برای سرمایه گذاری ، ساخت و ساز ، گردش و تفریح ،بازدید از نمایشگاه ها به این شهر سفر کرده اند و با این اوصاف احتمالا هیچ شخص بومی ای در این شهر نخواهید ملاقات کرد.

  •  شهر دبی دارای تجارت آزاد طلا می باشد . بندر جبل علی در دهه ۱۹۷۰ ساخته شده و بزرگترین بندر دست ساز بشر در جهان است.

  • دبی پایتخت تجاری امارات می باشد .مساحت دبی روی هم رفته بیش از پنج درصد کل خاک امارات متحده عربی نمی‌شود، با این حال دومین شهر بزرگ این کشور بعد از ابوظبی و پایتخت تجاری آن به شمار می‌رود.

  • در دبی مناطق آزاد برای صنایع بخصوص وجود دارد از قبیل شهر اینترنتی دبی و شهر رسانه دبی.

  • دبی یک خط ساحلی است که اطرافش را صحرا گرفته؛ به همین دلیل آب و هوایی همیشه گرم و آفتابی دارد.

شگفتی های شوکه کننده دبی !
شگفتی های شوکه کننده دبی !
  • نیمه‌ دوم سال، هوا خنک‌تر می‌شود و هرچه زمستان نزدیک‌تر باشد، احتمال بارش باران و شب‌های سرد هم زیاد می‌شود. ولی مثل همیشه، زمان رفتن را انگیزه‌ سفر مشخص می‌کند. هر روزی در دبی با هر جور ابر و خورشیدی، جذابیت‌های خودش را دارد.

  • فرودگاه بین‌المللی دبی اولین چیزی که هر مسافر هوایی‌ در این شهر می‌بیند،می باشد ، فرودگاه سه تا ترمینال دارد، داخل شهر واقع شده و رفت و آمد به آن با تاکسی و اتوبوس و مترو راحت است.

  • تاکسی‌ها سمت چپ ترمینال یک منتظر مسافران به صف ایستاده‌اند و کرایه‌شان را که از ٢۵ درهم شروع می‌شود،  و هزینه کرایه را تاکسی‌متر تعیین می‌کند.

  • دبی را یک رودخانه  به دو بخش دیره و بر دبی تقسیم می‌کند؛ دیره قسمت شمالی شهر است که بخش بازاری و سنتی محسوب می‌شود و بر دبی، در جنوب است و امیران دبی از آن شهری مدرن با برج‌ها و ساختمان‌های عظیم تجاری ساخته‌اند.

  • گردشگران برای نزدیکی به مراکز تفریحی می‌توانند در یکی از هتل‌های بر دبی اقامت کنید، البته با وجود پُل‌های قرهود و آل‌مکتوم، رفتن از این سر شهر به آن سر شهر زیاد طول نمی‌کشد و  توریست ها راحت می‌توانند از بین هتل‌های مختلفی که تیم رزرواسییون هتل ناخدا به آنها معرفی می کند، مناسب ترین هتل را انتخاب کنند.

 

شگفتی های شوکه کننده دبی !
شگفتی های شوکه کننده دبی !
  •  هتل‌های لوکس و گران‌قیمتی مثل CROWN PLAZA و FAIRMONT را باید در خیابان شیخ زائد گرفت که معروف‌ترین خیابان بر دبی است و هتل‌های ارزان‌تر، در دیره و خیابان منخول پیدا می‌شود.

  • بعضی از هتل‌های دبی، مثل جمیرابیچ، برج‌العرب و میناسلام، به دلیل جاذبه‌ معماری  که دارند مورد بازدید توسط توریست ها قرار می گیرند .

  • ماشین های پلیس در دبی بی همتا هستند!  ماشین پلیس های دبی معمولا لامبورگینی ها، فراری ها و بنتلی ها تشکیل می دهند! پدیده ای که فقط در  می توان دبی دید .

  • در سفر به دبی متوجه می شوید که تعداد مردان از زنان بیشتر است.

  • دبی به عنوان یکی از امن ترین شهرهای جهان سفر به دبی به معنای سفر به شهری بدون جرم و جنایت است.

 

شگفتی های شوکه کننده دبی !
شگفتی های شوکه کننده دبی !
  • نرخ جرم و جنایت در دبی بسیار پایین و تقریبا ۰ درصد است! و دلیل آن وجود ، قوانین بسیار سفت سختی است که برای افرادی که بخواهند مرتکب جرم شوند وجود دارد و دلیل دیگر هم برمی گردد به خصوصیات اخلاقی مردمی که در آن زندگی می کنند.

  • دبی دارای کوه مصنوعی می باشد ، از آن جا که دبی منطقه ای بیابانی است، میزان بارش در آن بسیار پایین است . به همین دلیل مسئولان با اجرای پروژه کوه مصنوعی این شهر به فکر راهی افتادند تا بتوانند ابرها را به دبی بکشانند! و با این پروژه توانستند میزان بارش باران را کنترل کنند.

  • بزرگ ترن سری طلای جهان در دبی است ، این سری ۲۲ کیلگرم وزن دارد.

  • هتل های لوکس برج العرب چهارمین هتل بلند جهان است و رستوران و آکواریوم آبی ای که در آن وجود دارد، از مشهورترین و دیدنی ترین ها در جهان هستند.

  • دبی پیست اسکی سرپوشیده دارد.و از طرفی دیگر پارک برفی ای در آن ساخته شده است که این پارک با مساحتی ۳۰۰۰ متر مربعی، بزرگ ترین پارک برفی پوشیده ی دنیا محسوب می شود.

آیا فکرش را می کردید که در منطقه ای خشک و گرم مثل دبی که حتی زمستان های آن معتدل است و در واقع منطقه ای بیابانی است، پیست اسکی وجود داشته باشد؟

 

شگفتی های شوکه کننده دبی !
شگفتی های شوکه کننده دبی !

تفریحات و جاذبه های بی نظیر دبی

  • تعدادی از بلندترین و بزرگ ترین سازه های جهان در این شهر قرار دارد از جمله بزرگ ترین مرکز خرید دنیا از نظر مساحت، بزرگترین هتل، دومین تفریحگاه ساحلی مصنوعی بالاخره بزرگ ترین آکواریوم جهان و این ها خود دلیل خوبی هستند تا هر ساله میلیون ها گردشگر به دبی سفر کنند .

  • محله‌ بستکیه  که نماد سنت و روش زنگی مردم دبی می باشد با دارا بودن بافت قدیمی‌اش جاذبه خود را در کنار گالری‌های مدرن حفظ کرده و یکی از مراکز فرهنگی دبی به شمار می‌آید و چندین کافه و بازارچه‌ سنتی زیبا دارد که زیباترینشان، کافه‌ی هنر بستا را نباید از دست داد.

 

شگفتی های شوکه کننده دبی !
شگفتی های شوکه کننده دبی !
  • دهکده‌ی میراثی، منطقه‌ دیگری در کنار دهانه‌ خور، یک آبادی قدیمی است که سنت‌های امارات را در خود نگه داشته و زندگی قبیله‌ای و بادیه‌نشینی عرب‌های این ناحیه را در گذشته نشان می‌دهد.

  • خانه‌ شیخ سعید آل مکتوم هم که نزدیک همین منطقه است، تبدیل به موزه‌ای از جواهرات و اسناد تاریخی و پول‌های رایج گذشته شده است.

  •  ورزش‌های آبی و پارک‌های ساحلی دبی نیز دارای طرفداران زیادی می باشد. سواحل عمومی دبی، از کنار پارک الممرز با امکانات شنا و جت‌اسکی شروع می‌شوند.

 

شگفتی های شوکه کننده دبی !
شگفتی های شوکه کننده دبی !
  • از امتداد ساحل که به سمت جنوب حرکت کنیم، ساحل زیبای جمیرا قرار دارد با امکانات زیاد و محوطه‌های مخصوص بازی بچه‌ها.

  • پارک وایلد وادی را در  ساحل جمیرا ، پارکی پنج هکتاری با بیش از سی نوع بازی آبی که بر اساس افسانه‌ سندباد طراحی شده و دنیایی از هیجان است، سرسره‌های آبی، استخر موج‌دار و تونل‌های آبی این پارک، بین بزرگ و کوچک، طرفدار زیاد دارد.

  • تورهای سافاری بیابان از جمله تفریحات پر طرفدار دبی می باشد ، توریست ها می توانند بعد از بالا و پایین‌رفتن در شن‌های نرم صحرا و کمی هم شترسواری، ساعتی را کنار آتش و چادرهای صحرایی با موسیقی عربی خوش بگذرانند .

 

شگفتی های شوکه کننده دبی !
شگفتی های شوکه کننده دبی !
  • دبی به عنوان مرکز خرید خاورمیانه  ، دارای  بازارها و مراکز خرید بزرگ با قیمت های مناسب می باشد . برای همین است که همیشه بیشترین مسافران را از بین عاشقان خرید دارد.

  • جشنواره‌ یا فستیوال بزرگ خرید دبی که در ژانویه به مدت یک ماه برپاست، و همچنین وجود  مرکزخریدهای متنوع با قیمت‌های خوب و حراج‌های فصلی متعدد، از جذابیتهای دیگر دبی می باشند.

  •  تونل بزرگ آکواریوم در مرکزخرید دبی که بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان است و روبه‌روی برج خلیفه، بلندترین برج جهان، قرار گرفته و یا حتی معماری زیبای مرکزخرید وافی که شبیه‌سازی هنرمندانه‌ای است از اهرام مصر با نورپردازی‌های خارق‌العاده.

  • لذت صرف غذا در رستوران‌های ایتالیایی، مکزیکی، لبنانی، ایرانی، چینی، هندی و خیلی‌های دیگر در مراکز خرید دبی . و همچنین رستوران  شیک و لوکس ال‌مهارا دربرج‌العرب و یا منهتن گریل را نباید از دست داد.

 

 

شگفتی های شوکه کننده دبی !
شگفتی های شوکه کننده دبی !
  •  دبی مارینا، یکی از مدرن‌ترین مناطق دبی علاوه بر قدم‌زدن در جاده‌ زیبای مارینا، و لذت  استراحت خوردن غذا در یکی از چندین رستوران و  کافه‌ زیبایش

در طول سفر به همه‌جا خوب نگاه کنید، چون دفعه‌ بعد که به این‌جا بیایید، چیزهای جدیدی برای دیدن به وجود آمده. کسی چه می‌داند، شاید یک روز صبح از هتل خارج شوید و شب که برمی‌گردید، ساختمان جدیدی کنار هتل‌تان ساخته باشند؛ ساخت و ساز در دبی هیچ‌وقت نمی‌خوابد.

 دبی به دنیا ثابت کرد که اگر به هر دلیل کمبودی در شهر وجود دارد و  امکانات خاصی به طور طبیعی در جایی وجود نداشته باشد باز هم  می تواند پیشرفت کند .

 

شگفتی های شوکه کننده دبی !
شگفتی های شوکه کننده دبی !

حرف آخر 

گردشگران ایرانی برای سفر به این شهر تفریحی و تجاری نیاز به دریافت ویزای دبی دارند .

ویزای توریستی دبی ،در انواع ۱۴ روزه، یک ماهه و سه ماهه قابل دریافت است و بعضی مواقع، ویزای یک ماهه با مراجعه به اداره مهاجرت و پرداخت وجه قابل تبدیل به دو ماهه می باشد.

ویزای کار و تجارت دبی ، معمولا توسط کفیل یا شرکتی که فرد را استخدام کرده است باید اقدام گردد. این ویزا به فرد امکان اقامت سه ساله در دبی را می‌دهد.

گردشگران برای سفر به دبی و دریافت بلیط تخفیف دار ، رزرو هتل ارزان و اخذ ویزا و تور دبی می توانند با تیم دبی ناخدای سفر تماس گرفته و از مشاوره رایگان بهرمند گردند .

88984780 – 021