تور قبرس شمالی

  • کد تور: 1402100
  • مدت: 6شب و 7 روز + بیمه مسافرتی
  • تاریخ اولین برگزاری: 1403-01-01
  • تاریخ آخرین برگزاری: 1403-01-17
  • خدمات تور: بلیط رفت و برگشت با پرواز مستقیم اطلس گلوبال +ترانسفر فرودگاهی+ بیمه مسافرتی + راهنمای فارسی زبان
  • ارجان قبرس: دانلود
  • رزرو این تور

تور قبرس شمالی

تور قبرس شمالی
تور قبرس شمالی

در طول سفر مسافران در شهر زیبای قبرس شمالی اقامت دارند . ناخدای سفر بهترین هتل های چهار و پنج ستاره برای اقامت مسافران در تورهای انفرادی و گروهی در نظر گرفته است.
خدمات ویژه مسافران ناخدای سفر : بلیط رفت و برگشت با پرواز مستقیم اطلس گلوبال +ترانسفر فرودگاهی+ بیمه مسافرتی + راهنمای فارسی زبان

جمهوری قبرس کشوری جزیره ای بزرگی که در اوراسیا و در قسمت شرقی مدیترانه واقع شده است. اين جزيره از شمال با تركيه، از جنوب با مصر، از شرق با سوريه و از غرب با يونان همسايه می باشد و يكی از مقاصد مهم گردشگری دريای مديترانه بشمار می آید که سالانه بيش‌ از 4/2 ميليون گردشگر را به خود جذب می كند. این جزیره به چندین ناحیۀ مهم از جمله: فاماگوستا، لارناکا، لیماسول، نیکوسیا و پافوس تقسیم می شود. نواحی نزدیک به ساحل در قبرس شمالی توریست های بیشتری را به خود جذب می کنند مانند: ایاناپا، لارناکا، لیماسول و پافوس.

جمهوری ترک قبرس شمالی که معمولا قبرس شمالی خوانده می‌شود. مساحت آن 9252 کیلومتر مربع، جمعیت آن طبق برآورد سال 2008، 801622 نفر، واحد پول آن یورو میباشد. همچنین قبرس عضو اتحادیه اروپا و اتحادیه کشورهای مشترک المنافع می باشد.

جاذبه های گردشگری قبرس شمالی

1.شهر گیرنیا ( گیرنه )
2.سنت هیلاریون
3.صومعه بلاپس
4.شهر فاماگوستا ( ماگوستا )
5.شهر خراب سالامیس
6.مسجد لالا مصطفی پاشا
7.خرید در فاماگوسا
8.خرید در گیرنه
9.مسافرخانه great khan
10.مسجد سلیمیه

قبرس شمالی کجاست؟

قبرس شمالی، که همچنین به نام قبرس ترکیه‌ای هم شناخته می‌شود، یک کشور مستقل نیست و معترضان ترک و ترک‌قبرسی‌ها در نتیجه مذاکرات دوطرفه بین دو جمهوری قبرس و قبرس شمالی، تصمیم به اعلام جمهوری قبرس شمالی به عنوان کشور جداگانه گرفتند.
در تاریخ 15 نوامبر 1983، اعلام جمهوری قبرس شمالی انجام شد.
با این حال، تنها ترکیه تا به امروز جمهوری قبرس شمالی را به عنوان کشور مستقل شناخته و دیگر کشورها به طور عمده قبرس جنوبی را به عنوان حاکمیت قانونی بر روی کل جزیره می‌پذیرند.

قبرس شمالی در شمال جزیره قبرس واقع شده است، و مرز آن با قبرس جنوبی بسیار پیچیده است.
مرکز اداری و بزرگترین شهر در قبرس شمالی، نیکوسیا (Lefkoşa) است.
البته قبرس شمالی تنها توسط ترکیه به عنوان کشور مستقل شناخته می‌شود و توسط بسیاری از دیگر کشورها به عنوان یک ناحیه‌ی مورد اشغال ترکیه در قبرس تلقی می‌شود.
از مکان‌های دیدنی قبرس شمالی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- قلعه گیرنه

یکی از جاذبه‌های دیدنی جزیره قبرس قلعه گیرنه می‌باشد که این منطقه دارای آب و هوای خوش و معتدل می‌باشد و یکی از پربازدیدترین مناطق جزیره می‌باشد، در اطراف این جزیره رستوران‌ها و کافه‌های وجود دارد که می‌توانید از غذاهای سنتی که در رستوران‌ها سرو می‌شود، میل نموده و گرسنگی خود را برطرف نمایید، در واقع این قلعه دارای جذابیت‌های زیادی می‌باشد که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند.

۲- کلیسای بلاپایس

در فاصله ۵ کیلومتری جزیره قبرس روستای به نام بلاپایس وجود دارد، که در این روستا کلیسایی به قدمت کهن وجود دارد که قدمت آن به قرن ۶ میلادی باز می‌گردد و یکی از جاذبه‌های جزیره قبرس به حساب می‌آید.

قبرس شمالی کجاست؟

۳- ساحل لاک پشت

یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی جزیره قبرس، ساحل لاک پشت می‌باشد که این ساحل در شهر گیرنه واقع شده است و دلیل نامگذاری آن وجود لاک پشت‌های سبز رنگ در فصل تخم گذاری می‌باشد، در این فصل لاک پشت‌ها به ساحل‌های ماسه‌ای، برای تخم گذاری می‌آیند، همچنین در اطراف ساحل امکانات تفریحی زیادی وجود دارد که باعث سرگرمی مسافران می‌شود.

۴- شهر سالامیس

در ساحل شرقی جزیره قبرس شهر باستانی سالامیس وجود دارد، که قدمت آن به قرن ۱۲ میلادی باز می‌گردد و یکی از پرجاذبه‌ترین نواحی جزیره قبرس به حساب می‌آید، که سالانه گردشگران زیادی به این شهر سفر می‌کنند.
شاید یکی از دغدغه‌های مسافران در هنگام سفر به جزیره قبرس، نحوه حمل و نقل باشد باید بدانید که در این شهر وسایل حمل و نقل در حد پیشرفته نیست و بیشتر از تاکسی و اتوبوس‌ها برای حمل و نقل استفاده می‌شود، که هزینه آنها مقرون به صرفه می‌باشد.
همچنین اگر دارای گواهی بین‌المللی می‌باشید، می‌توانید از خودروهای کرایه‌ای استفاده کنید و این خودروها را از موسسه‌های معتبر تهیه نمایید و با همسفران خود به گردش در این جزیره بپردازید، هزینه این خودروها نیز در محدوده بالایی نمی‌باشد.

مردم و فرهنگ قبرس شمالی

قبرس شمالی یک منطقه با تاریخچهٔ فرهنگی غنی و چندگانه است که تحت تأثیر ترک‌ها، یونانی‌ها و دیگر اقوام و فرهنگ‌های مختلف قرار گرفته است. این منطقه از نظر فرهنگی به دو قسمت ترکی و یونانی تقسیم می‌شود، که هر دو فرهنگ‌های گوناگونی را شامل می‌شوند.
مردم قبرس شمالی از اقوام مختلفی تشکیل شده‌اند، اما جمعیت اصلی این منطقه از اتنیک ترک‌ها تشکیل شده است که بخش بزرگی از جمعیت قبرس شمالی را تشکیل می‌دهند.
زبان رسمی و محاوره‌ای آنها ترکی است و اکثریت مذهبی آنها مسلمانان هستند، اغلب از شیعه اسلام پیروی می‌کنند.

همچنین، در قبرس شمالی اقوام دیگری همچون یونانی‌ها، معاشرتی‌ها، رومانیایی‌ها و انگلیسی‌ها نیز زندگی می‌کنند.
اقوام یونانی نیز جزء جمعیت این منطقه هستند و بخشی از این اقوام از جمله یونانی‌ها، اتنیک یونانی‌ها هستند که به طور معمول در جنوب قبرس شمالی زندگی می‌کنند.

فرهنگ قبرس شمالی نیز مانند تاریخچهٔ اقوامش، چندگانه است.
از آثار فرهنگی قابل ذکر در این منطقه می‌توان به معماری، موسیقی، رقص و هنرهای مرتبط با سنت‌ها و رسوم مردمان محلی اشاره کرد.

همچنین، مردمان قبرس شمالی همچنین از جشنواره‌ها و مراسم مذهبی و فرهنگی مختلفی برخوردارند که جزء جذابیت‌های فرهنگی این منطقه محسوب می‌شوند.

مردم و فرهنگ قبرس شمالی
جزیره قبرس دارای غذاهای سنتی فراوانی می‌باشد، که به دلیل وجود فرهنگ‌های یونان و ترکیه غذاهای آن نیز از تنوع بالایی برخوردار می‌باشد، بنابراین می‌توانید از طعم لذیذ این غذاها لذت ببرید، بیشتر غذاهای جزیره قبرس با روغن زیتون و پنیر سرو می‌شوند و مزه‌ای عالی دارند.
یکی از مشهورترین غذاهای جزیره قبرس هالومی می‌باشد که در گذشته این غذا با استفاده از پنیر بز و نمک سرو می‌شد، اما امروزه از گوشت نیز در این غذا استفاده می‌شود و به صورت کبابی تهیه می‌شود، به همین دلیل گردشگران زیادی از خوردن این غذا لذت می‌برند.

آب و هوای قبرس شمالی

قبرس شمالی اقلیم مدیترانه‌ای دارد که به طور کلی بهار و پاییز ملایم و خنک، تابستان گرم و خشک و زمستان معتدل و مرطوب است. این اقلیم معتدل نیز تأثیراتی از اقلیم نیمه بیابانی را هم دارد. در زیر به تفصیل آب و هوای مختلف فصل‌ها در قبرس شمالی اشاره می‌شود

– بهار (مارس تا مه)

 بهار در قبرس شمالی ملایم و خنک است. دماها افزایش می‌یابد و از نیمه بهار تا اوایل تابستان دماها به حداکثر خود می‌رسد. این فصل اغلب با طبیعت چشم‌نواز و گل‌های زیبا پر است.

– تابستان (ژوئن تا سپتامبر)

تابستان در قبرس شمالی گرم و خشک است. دماها به حداکثر می‌رسند و ممکن است برخی روزها بیش از 30 درجه سانتیگراد باشد. آفتاب زیادی در این فصل حاکم است و باران به حداقل می‌رسد.

آب و هوای قبرس شمالی

– پاییز (اکتبر تا دسامبر)

پاییز نیز مانند بهار ملایم و خنک است، اما در نهایت به سمت زمستان گرم تر می‌شود. این فصل نیز با مناظر زیبا و رنگارنگی از درختان برگ‌ریز متنوع همراه است.

– زمستان (ژانویه تا فوریه)

زمستان در قبرس شمالی معتدل و مرطوب است. دماها معمولاً ملایم هستند و بارش باران به میزان قابل توجهی وجود دارد. نداشتن زمستان‌های بسیار سرد از ویژگی‌های این منطقه است.
بنابراین، به طور کلی قبرس شمالی دارای آب و هوایی ملایم و خنک در بهار و پاییز، گرم و خشک در تابستان و معتدل و مرطوب در زمستان است. این اقلیم مناسب برای توریست‌ها است و مسیرهای گردشگری زیادی در این منطقه وجود دارد.

ویزای قبرس شمالی

باتوجه به مکان‌های زیبا و دیدنی فراوان در جزیره قبرس، سالانه گردشگران زیادی به آن سفر می‌کنند و به همین دلیل صنعت گردشگری در این جزیره رونق بسیاری پیدا کرده است و آب و هوای مساعد تقریبا در تمامی فصول سال، باعث جذب گردشگران بیشتری به این کشور می‌شود.
هزینه زندگی در جزیره قبرس به صرفه و اقتصادی می‌باشد و باعث می‌شود سفر به این جزیره هزینه زیادی برای مسافران نداشته باشد.
در فاصله ۱۳ کیلومتری جزیره قبرس فرودگاهی وجود دارد، که این فرودگاه در پایتخت جزیره قبرس شهر نیکوزیا واقع شده است و روزانه پروازهای زیادی در این فرودگاه فرود می‌آید.
در فرودگاه تاکسی و ون های مخصوص حمل مسافران وجود دارد، که باعث راحتی مسافران برای عبور و مرور می‌شود.
این فرودگاه در جنگ جهانی دوم توسط بریتانیا به عنوان فرودگاه نظامی بنا شد، اما در سال ۲۰۱۵ این فرودگاه توسط قبرس شمالی توسعه یافته و به صورت شگفت انگیزی توسعه پیدا کرده است.
ویزای قبرس شمالی موضوع تغییرات و تعدادی از مقررات بوده است. به دلیل تقسیم شدۀ جزیره قبرس، ویزای قبرس شمالی تنها توسط ترکیه به عنوان یک کشور مستقل شناخته می‌شد و بسیاری از دیگر کشورها به عنوان یک ناحیه‌ی مورد اشغال ترکیه در قبرس تلقی می‌شود.

ویزای قبرس شمالیدر هر صورت، برای سفر به قبرس شمالی، بهتر است همواره اطلاعات رسمی مربوط به ویزا و مقررات مهاجرتی را از طریق آژانس بررسی کنید، زیرا ممکن است در دوره‌های مختلف قوانین و مقررات تغییر کنند.
همچنین، به دلیل مسائل سیاسی مرتبط با قبرس و تقسیم‌بندی جزیره، ممکن است دسترسی به بخش‌هایی از قبرس شمالی برای تعدادی از ملیت‌ها محدود شده باشد.
بنابراین، پیش از برنامه‌ریزی سفر به این منطقه، بهتر است با آژانس مربوطه تماس بگیرید تا اطلاعات به‌روز را از منابع معتبر دریافت کنید. اما باید بدانید که برای اتباع ایرانی نیاز به دریافت ویزا برای سفر به قبرس شمالی نمی‌باشد، تنها در صورتی که گذرنامه معتبر همراه شما باشد در فرودگاه قبرس برای شما ویزا صادر می‌شود و این ویزا دارای اقامت ۹۰ روزه می‌باشد و بعد از اتمام این مدت، باید جزیره قبرس را ترک نمایید.
در واقع قبرس شمالی به دلیل توسعه رونق گردشگری در این جزیره مسافرت به این جزیره را تسهیل کرده است و سختگیری‌های کمتری در این زمینه وجود دارد.

تور قبرس شمالی لحظه آخری

در صورتی که قصد سفر به قبرس شمالی را دارید، اما می‌خواهید بودجه کمتری برای این سفر هزینه شود و خدماتی با کیفیت بالا دریافت نمایید، بهتر است از تور لحظه آخری استفاده کنید، که این تورها در  بعضی روزهای سال عرضه می‌شود.
در واقع در روزهایی که تقاضا برای سفر به قبرس کمتر می‌باشد، احتمال تهیه این تورها افزایش پیدا می‌کند، با توجه به اینکه بیشتر مردم در تعطیلات روزهای تابستان به جزیره قبرس سفر می‌کنند، در این فصل با اینکه آب و هوای جزیره گرم و خشک می‌باشد، اما تقاضای سفر بالا می‌باشد.

تور قبرس شمالی لحظه آخری
بنابراین امکان دریافت تور لحظه آخری در فصل تابستان بسیار کم می‌باشد، اما در فصل پاییز و زمستان با توجه به اینکه تقاضای کمتری برای سفر وجود دارد، احتمال تهیه تور لحظه آخری افزایش پیدا می‌کند، برای دریافت این تورها با آژانس در تماس باشید و یا اینکه به صورت مداوم، سایت آژانس را بررسی نمایید، زیرا این تورها به دلیل قیمت کمتری که دارند زودتر رزرو می‌شوند.

تور ارزان قبرس ترکیه

برای پیدا کردن تورهای ارزان به قبرس شمالی (قبرس ترکیه‌ای)، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

۱- جستجوی آنلاین

 از وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مسافرتی و تورهای گردشگری برای مقایسه قیمت‌ها و پیشنهادات استفاده کنید. اغلب این منابع اطلاعات را از تورهای مختلف جمع‌آوری می‌کنند و می‌توانند به شما کمک کنند تورهای ارزانتر را پیدا کنید.

۲- تماس با آژانس‌ مسافرتی

 با آژانس‌ مسافرتی مختلف تماس بگیرید و از آنها در مورد تورهای ارزان به قبرس شمالی استعلام کنید. آژانس‌ ممکن است دارای پیشنهادات و تخفیف‌های ویژه باشند.

تور ارزان قبرس ترکیه

۳- رزرو زودهنگام

اگر امکان دارد، تورها را زودتر رزرو کنید. رزرو زودهنگام معمولاً باعث ارزانتر شدن هزینه‌ها می‌شود.

۴- تخفیف‌های فصلی

برخی آژانس‌ها و وب‌سایت‌ها در فصول خاص ممکن است تخفیف‌های ویژه‌ای را ارائه دهند. اگر توانایی انتظار دریافت تخفیف‌های فصلی را دارید، ممکن است بتوانید هزینه‌های سفرتان را کاهش دهید.
لطفاً توجه داشته باشید که تورها و پیشنهادات قیمت ممکن است تغییر کنند و برای اطمینان از قیمت‌ها و جزئیات دقیق تورها، با آژانس‌ تماس بگیرید.

هتل‌ های UAll قبرس شمالی

معمولاً عبارت “UAll” به معنای “All-Inclusive” یا “همه چیز درجا” است، که به نوعی بسته‌های تعطیلات اطلاق می‌شود که شامل اقامت، غذا، نوشیدنی‌ها و برخی از سرویس‌ها و فعالیت‌ها می‌شود. این نوع هتل‌ها از جمله محبوب‌ترین گزینه‌ها برای توریست‌ها هستند، زیرا آنها برای تعطیلات راحت و بدون نیاز به اندازه‌گیری هر غذا یا مسائل دیگر بسته‌هایی ارائه می‌دهند.
در قبرس شمالی نیز هتل‌های UAll وجود دارند.
این هتل‌ها عموماً در مناطق ساحلی و گردشگری محبوب این منطقه مستقر می‌شوند. این هتل‌ها اغلب امکانات زیادی مانند استخرهای شنا، رستوران‌ها، مجلس‌های شبانه، انواع رفاهی و ورزشی و … دارند تا توریست‌ها را مسحور خود کنند.

از هتل‌های UALL قبرس شمالی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- هتل لیماک دلوکس

یکی از پرطرفدارترین اقامتگاه‌های جزیره قبرس هتل لیماک دلوس می‌باشد، که سالانه گردشگران زیادی از ایران در این هتل اقامت می‌کنند. این هتل دارای امکانات رفاهی زیادی می‌باشد، که از این امکانات می‌توان اتاق‌هایی با تهویه مناسب و منظره زیبا نام برد، امکانات تفریحی فراوانی نیز در این هتل وجود دارد، از این امکانات می‌توان استخر، باشگاه بدنسازی، سالن کنفرانس، را نام برد، در هر اتاق تلویزیون، یخچال قهوه ساز و چای‌ساز وجود دارد.

۲- هتل کایا آرتمیس

یکی دیگر از هتل‌های ۵ ستاره جزیره قبرس که در منطقه فانگای آن واقع شده است، هتل کایا آرتمیس می‌باشد که این هتل در فاصله ۵۷ کیلومتری فرودگاه آرجان واقع شده و دارای امکانات تفریحی فراوانی می‌باشد، که از این امکانات می‌توان به استخر روباز، پارک آبی و استخر مخصوص کودکان اشاره کرد، این هتل دارای ۵۷۶ اتاق می‌باشد که این اتاق‌ها دارای ابعاد مختلفی می‌باشند، از دیگر امکانات هتل می‌توان به باشگاه بدنسازی، صندوق امانات، اینترنت و وای فای رایگان، استخر مخصوص کودکان، استخر بازی کودکان، اسنا و ماساژ و میز تور اشاره کرد.
در این هتل سه وعده غذایی صبحانه شام ناهار سرو می‌شود و تاساعت ۴ صبح وعده غذایی شام سرو می‌شود.

هتل‌ های UAll قبرس شمالی

۳- هتل نوح آرک

یکی دیگر از با کیفیت‌ترین هتل‌های جزیره قبرس هتل نوآرک می‌باشد که دلیل نامگذاری آن معماری خاص آن می‌باشد که از معماری کشتی نوح الهام گرفته شده است این هتل دارای مساحت ۱۶ هزار متر می‌باشد که به دلیل وسعت زیاد آن امکانات رفاهی و رستوران‌های فراوانی در آن وجود دارد که از خدمات این رستوران‌ها در ساعت‌های مشخصی می‌توان استفاده کرد همچنین از امکانات تفریحی این هتل می‌توان به استخر رو باز پارک آبی و باشگاه‌های بدنسازی اشاره کرد که استفاده از خدمات آنها به صورت رایگان می‌باشد اما برای برخورداری از غذاهای رستوران‌ها باید مبلغ اولیه‌ای پرداخت شود از دیگر امکانات این هتل می‌توان به زمین تنیس، زمین فوتبال، زمین بسکتبال و سالن آمفی تئاتر و استخر بازی کودکان اشاره کرد.

۴- هتل وونی پالاس

این هتل از نظر موقعیت مکانی در نزدیکی شهر کایرنیا واقع شده است و جاذبه‌های گردشگری زیادی در اطراف هتل واقع شده است، به همین دلیل گردشگران زیادی این هتل را به عنوان اقامتگاه انتخاب می‌کنند، همچنین هتل دارای پرستار کودک، استخر بازی و برنامه‌های تفریحی فراوانی برای کودکان می‌باشد، بنابراین مکان ایده‌آلی برای افرادی می‌باشد که کودک در سفر همراه آنها می‌باشد، همچنین در این هتل رستوران‌ و کافه‌ وجود دارد که در ساعات خاصی از روز باز می‌باشند، اما در ساعات دیگر می‌توانید از کافه یا اسنک بارهایی که در اطراف هتل وجود دارد، استفاده کنید.
در هتل ۱۷۶ اتاق تعبیه شده است که ۱۲۲ اتاق آن استاندارد بوده و دارای تخت‌های متغیر می‌باشد.
برای یافتن هتل‌های UAll در قبرس شمالی و اطلاع از امکانات، قیمت‌ها و جزئیات تعطیلات، بهتر است از منابع آنلاین معتبر، وب‌سایت‌های رزرواسیون هتل، اپلیکیشن‌های سفر و نظرات مسافران استفاده کنید.
همچنین، می‌توانید با آژانس‌ مسافرتی ناخدا سفر تماس بگیرید تا از آخرین پیشنهادات و تخفیف‌ها آگاه شوید. این روش‌ها به شما کمک می‌کنند تا هتلی که به نیازها و بودجه شما می‌پردازد را پیدا کنید.
در واقع کارشناسان آژانس مسافرتی اطلاعات دقیقی از جاذبه‌های گردشگری قبرس شمالی در اختیار شما قرار خواهند داد و انواع هتل‌های معروف این جزیره را برای شما معرفی کرده و شما می‌توانید با توجه به بودجه‌ای که برای سفر در نظر گرفته‌اید، این هتل‌ها را رزرو نمایید و از سفر خود لذت ببرید، بدون اینکه دغدغه‌ای در این زمینه داشته باشید.

 






    درج سفرنامه و دیدگاه‌ها

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.