جزیره های مالدیو و جاذبه های آنها را بشناسید !

جزیره های مالدیو

جزیره های مالدیو و جاذبه های آنها را بشناسید !

رزرو مستقیم بلیط تخفیف دار، هتل و تور مالدیو : 88984780 – 021

 

 

مالدیو کوچکترین کشوره قاره آسیا و آرام ترین جای کره زمین  می باشد .

مالدیو سرزمین جزیره‌هاست؛ جزیره‌هایی کوچک که با فاصله‌های کمی از هم این کشور را می‌سازند.

مالدیو به دلیل جزیره‌ای بودن دارای طبیعت زیبایی می باشد و به همبن جهت به‌ عنوان یکی از جذاب‌ترین مکان‌های دنیا برای غواصی شناخته می‌شود.

 با وجود شور و هیجانی که در ساحل بعضی از این جزیره‌ها برپاست، باز هم آرامش آبی اقیانوس بر تمام این‌ها چیره می‌شود.

(برای مشاهده  هزینه سفر به مالدیو در ایام عادی  و  تعطیلات نوروز  کلیک فرمایید ) .

 

جزیره های مالدیو
جزیره های مالدیو

تقریباً تمام جزیره‌ها آب و هوای گرمسیری  دارند.  بهار، تابستان و حتی اوایل پاییز، گرم است و خشک؛ اما زمستان‌ها با وجود گرما، رطوبت هوا بالاست، باران‌های زیادی می‌بارد و باد و طوفان هم در جریان است.

از آن‌جا که ناآرامی دریا، حرکت قایق‌ها و کشتی‌ها بین جزیره‌ها را محدود می‌کند، توریست‌ها خیلی علاقه‌ای به سفر در این فصل ندارند.

زمان سفر به مالدیو

بهترین وقت برای سفر به مالدیو و دیدن جزیره‌های مالدیو، هوای آفتابی تابستان‌ و یا شور و هیجان قبل از کریسمس در پاییز  و تعطیلات نوروز می باشد .

برای تعیین وقت سفر، فراموش نکنید مردم مالدیو مسلمان هستند و در ماه رمضان‌ ممکن است به راحتی نتوانید همه‌جا غذا پیدا کنید یا حتی شهرها نیمه تعطیل به نظر برسند.

 

جزیره های مالدیو
جزیره های مالدیو

نحوه سفر به مالدیو

هواپیما معمول‌ترین راه رسیدن به مالدیو است. ناخداسفر معمولا برای مسیر مالدیو پروازهای امارات،قطرایرویز و عمان ایر را با تخفیف ویژه رزرو می کند .

( برای اطلاع از بلیط های تخفیف دار کلیک کنید ) .

مسافران در فرودگاه بین‌المللی ماله که در جزیره‌ی هول‌هوله و نزدیکی ماله، پایتخت مالدیو، قرار گرفته از هواپیما پیاده شده و از آن‌جا با اتوبوس‌های فرودگاه به اسکله‌ مسافربری هدایت می‌شوند.

زمان حرکت از این اسکله به طرف جزیره‌های دیگر با توجه به مقصد و هتل مسافران متفاوت است.

رفت آمد مسیر فرودگاه تا هر کدام از جزیره‌ها با قایق یا تاکسی های دریایی(هواپیماهای دریایی) انجام می شود. اما تعدادشان به اندازه‌ی قایق‌ها نیست و ممکن است برای این‌که سوار آن‌ها شوید مجبور باشید خیلی منتظر بمانید.

 

گردشگرانی که دوست داشته باشید با قایق‌های اختصاصی به جزیره‌ مقصدشان بروند، بهتر است از قبل با ناخدا هماهنگ کنند.

بدانید هزینه اجاره‌ قایق اختصاصی نسبتاً گران است و هیچ بعید نیست در روزهای پرطرفدار توریست‌ها، از بلیت هواپیما بیشتر خرج بردارد.

معمولا تیم رزرواسیون ناخدا طوری برنامه ریزی می کنند که مسافران زمان مناسب به هول هوله برسند.

چون اگر بعد از تاریک‌شدن هوا به هول‌هوله برسید، هیچ قایقی شما را به جزایر دیگر نمی‌برد و مجبورید شب را در هتل هول‌هوله اقامت کنید.

( مقاله  سفر به مالدیو امن ترین مقصد گردشگری  را حتما بخوانید ).

 

 

جزایر پرطرفدار مالدیو

جزایر نیمه‌ شمالی مالدیو پرطرفدارتر از نیمه‌ی جنوبی هستند، جمعیت بیشتری دارند و امکانات خوبی برای توریست‌ها فراهم کرده‌اند.

جزیره گافاروفالو

یکی از مشهورترین جزایر شمالی، جزیره‌ی گافاروفالو می باشد.

گافاروفالو نزدیک پایتخت است و یکی از بهترین جاهای اقیانوس هند برای غواصی محسوب می‌شود. تورهای غواصی که در این جزیره برگزار می‌شوند، تجهیزات و راهنماهای خوبی در اختیار مسافران می‌گذارند.

در کنار غواصی، کارهای دیگری نیز در سواحل گافاروفالو انجام می‌شود، مثل عکاسی زیر آب که یک عکاس همراه شما به زیر آب می‌آید و وقتی مشغول لذت‌بردن از دنیای زیر اقیانوس هستید، تصویرتان را ثبت می‌کند.

به هر حال یک عکس یادگاری کنار ماهی‌های کوچک رنگارنگ یا مرجان‌ها، چیزی نیست که توی آلبوم همه پیدا شود.

 

جزیره های مالدیو
جزیره های مالدیو

 جزیره آری تودو و رادهو مالدیو

اری تودو و رادهو از دیگر جزایر نیمه‌ شمالی هستند. در آری معمولاً توریست از جاهای دیگر بیشتر پیدا می‌شود، در این جزیره  هتل‌های خوبی وجود دارد و یک بازار محلی در این جزیره برقرار است که صنایع دستی زیبایی می‌فروشد، صندل‌های حصیری یا انگشتری با صدف آبی که قیمت‌های بسیار مناسبی هم دارند.

در تودو معبدی باستانی و بودایی وجود دارد که متعلق به قبل از مهاجرت دریانوردان عرب به مالدیو و مسلمان شدن مردم این ناحیه بوده و مجسمه‌ی بودا و سکه‌ی طلایی که در این معبد می باشند سال‌ها قبل از میلاد ساخته شده است .

جزیره هاالیف مالدیو

در شمال مالدیو، شاید بد نباشد سری هم به جزیره‌ی باریک و بلند ها‌الیف بزنید. در این جزیره ماهی‌گیری شغل اصلی مردم است و بهترین رستوران‌های غذای دریایی مالدیو هم پیدا می‌شود.

رستوران‌ها ممکن است خیلی شیک و چند ستاره نباشند یا حتی کل رستوران دکه‌ای کوچک در نزدیکی دریا باشد که همان‌جا میگوهای تازه را در روغن سرخ می‌کند و همراه با کنجد و سس‌های مخصوص مالدیوی می‌فروشد، ولی اگر به دنبال مزه‌ی غذا هستید، شک نکنید که یکی از بهترین میگوهای دنیا را خورده‌اید.

بیشتر توریست‌ها در مالدیو از تنوع غذاهای دریایی گیج می‌شوند؛ صدها مدل ماهی، میگو، صدف و خرچنگ که با صدها روش مختلف پخته می‌شوند.

ماهی‌های کبابی البته طرفدارهای بیشتری دارد. ماهی‌های کبابی را همراه با نان تنوری سرو می‌کنند که قبل از گذاشتن داخل تنور به آن سیر چرخ‌شده مالیده‌اند.

 

جزیره های مالدیو
جزیره های مالدیو

جزایر جنوبی مالدیو

اگر شلوغی جزایر شمالی را دوست ندارید و ترجیح می‌دهید در ساحلی خلوت دراز بکشید و نوشیدنی نارگیل تازه بخورید، جزایر جنوبی شما را خوشحال خواهد کرد.

جزیره واوو مالدیو

واوو یکی از این جزیره‌هاست که کم‌جمعیت‌ترین جزایر مالدیو شناخته می‌شود. اسکله‌ منظمی دارد و یکی از گران‌ترین اقامت‌گاه‌های مالدیو هم در آن است.

جزیره ادو

جزیره‌ی ادو نیز در نیمه‌ی جنوبی مالدیو، از نظر اقتصادی بعد از ماله شهرت خوبی در منطقه دارد و به همین خاطر هتل‌ها و رستوران‌های گران‌قیمت و لوکسی در آن هست که با چشم‌اندازی زیبا کنار دریا ساخته شده‌اند.

شاید سفر به جزایر مالدیو و تور مالدیو بصورت خانوادگی بسیار خوشایند و امن می باشد؛ و رفت و آمد به جزیره‌هایی که در اقیانوس پراکنده‌اند بسیار جذاب می باشد ولی مراقب باشید دریا زده نشوید .

و بهترین تفریحات آبی شنا و غواصی می باشد.  و می توانید به جای تمام کارها، روی شن‌های سفید ساحل و زیر سایه‌ برگ‌های پهن گرمسیری یا روی تاب های حصیری دراز بکشید و استراحت، استراحت و فقط استراحت کنید.

 

حرف آخر

گردشگران برای سفر به مالدیو نیاز به ویزا ندارند ، و هر زمان که اراده کنند می توانند سری به این بهشت زیبا بزنند.

برای دریافت مشاوره رایگان و رزرو تور ، رزرو ارزان هتل ، بلیط هواپیمای تخفیف دار مالدیو با ما تماس بگیرید.

88984780 – 021