هتل رنسانس پولات استانبول

هتل رنسانس پولات استانبول

بزرگترین شهر کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی آن، شهر استانبول می‌باشد که تنها شهر بزرگ جهان می‌باشد که در دو قاره قرار گرفته است و در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره قرار دارد.
در این شهر بندر طبیعی شاخ طلایی یا خلیج واقع شده است و به عنوان شهر فرهنگی اروپا برای سال ۲۰۱۰ انتخاب شده است. سالانه گردشگران زیادی به این شهر از طریق خرید تور ترکیه یا تور استانبول سفر می‌کنند. در گذشته حادثه و اتفاقات زیادی در این شهر رخ داده است و امپراتوری‌های بزرگ از جمله عثمانی، رم، ایران و حتی یونان بر آن حکومت کرده‌اند.
این شهر در حدود ۱۲ میلیون جمعیت دارد و از شهرهای دیگر ترکیه با توجه به موقعیت‌های بهتر و رو به پیشرفتی که این شهر دارد، مردمان زیادی به استانبول مهاجرت می‌کنند. زبان رسمی مردم شهر استانبول، زبان ترکی استانبولی می‌باشد که در طول زمان دچار تغییرات زیادی شده است، برای سفر به استانبول و اقامت در آن اقامتگاه‌هایی در نظر گرفته شده است، که یکی از این اقامتگاه‌ها هتل رنسانس پولات می‌باشد.

هتل رنسانس پولات استانبولیک هتل فوق العاده مجلل و باشکوه در شهر استانبول هتل رنسانس پولات استانبول می‌باشد، که یکی از بهترین گزینه‌های اقامت در شهر استانبول برای تجربه سفر ایده‌آل و فراموش نشدنی به شمار می‌رود.
این هتل دارای موقعیت مکانی بسیار مطلوبی می‌باشد و در نزدیکی آن مراکز تجاری و تفریحی قرار دارد، از اماکن معروف نزدیک به این هتل می‌توان میدان تکسیم، خیابان استقلال و کاخ دلما باغچه را نام برد.

اتاق های هتل رنسانس پولات استانبول

در سال ۱۹۹۳ هتل ۵ ستاره رنسانس پولات استانبول در منطقه باکرکوی استانبول ساخته شد و در سال ۲۰۱۶ مورد بازسازی قرار گرفت. این هتل با ساحل فقط ۲۳۰ متر فاصله دارد و می‌توان نمای پانورمایی از دریای مرمره را از اتاق‌های آن مشاهده کرد، تا مرکز شهر استانبول از این هتل ۲۰ دقیقه با ماشین فاصله می‌باشد.

۱- سوئیت ocean

این سوییت دارای مساحت ۶۲ متر مربع می‌باشد که مجهز به یک تخت دبل است و چشم اندازی رو به دریا دارد، ظرفیت آن در حد دو بزرگسال است و دارای یک اتاق می‌باشد.

۲- اتاق Garden king Room

این اتاق مساحتی در حد ۳۰ متر مربع دارد، چشم انداز آن رو به باغ است و مجهز به یک تخت دبل بوده که ظرفیت آن در حد دو نفر می‌باشد.

۳- اتاق  Executive king Room

مساحت این اتاق در حد ۳۰ متر مربع می‌باشد، مجهز به یک تخت دبل است و چشم اندازی رو به دریا دارد، ظرفیت آن در حد دو نفر بزرگسال است.

۴- اتاق Deluxe Twin Room

مساحت این اتاق در حد ۳۰ متر مربع می‌باشد، مجهز به دو تخت سینگل است و ظرفیت آن در حد دو نفر می‌باشد، همچنین چشم اندازی رو به دریا دارد.

اتاق های هتل رنسانس پولات استانبول

۵- سوئیت polat suite

مساحت این سوییت در حد ۱۰۱ متر مربع می‌باشد، مجهز به یک تخت دبل است و چشم اندازی رو به دریا دارد و ظرفیت این سوئیت نیز در حد دو بزرگسال می‌باشد

دسترسی های هتل رنسانس پولات استانبول

هتل رنسانس پولات استانبول به جاذبه‌های گردشگری و نقاط مهم استانبول دسترسی راحتی دارد، از مکان‌هایی که تا هتل فاصله زیادی ندارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- آکواریوم استانبول

 فاصله آکواریوم تا هتل رنسانس پولات در حدود ۴.۲ کیلومتر است که با ماشین در حدود ۸ دقیقه فاصله می‌باشد و زمان پیاده‌روی آن ۴۵ دقیقه است.
انواع مختلف ماهی‌ها و آبزیان دریاها و اقیانوس‌های نقاط مختلف جهان در آکواریوم استانبول وجود دارد، این آکواریوم دارای فضاسازی‌های عالی می‌باشد و در صورتی که به این حیوانات و حیات آنها در زیر آب علاقه دارید، حتماً از این آکواریوم دیدن نمایید با اینکه کاخ و مساجد فراوانی در استانبول وجود دارد، اما بهتر است علاوه بر بازدید از این اماکن، از این مکان‌های دیدنی نیز دیدن کنید این آکواریوم در سال ۲۰۱۱ در دو طبقه وسیع ساخته شده و جدیدترین و پیشرفته‌ترین امکانات جهان در آن وجود دارد، از آخرین استانداردهای روز دنیا برای موجودات زنده در این فضا، محیطی سالم و همانند واقعیت شبیه سازی شده است. از شناخته شده‌ترین آکواریوم‌های دنیا این آکواریوم می‌باشد که در حدود ۲۲۰۰۰ متر مربع وسعت دارد. این آکواریوم دارای ۱۷ بخش مختلف می‌باشد که دلیل تمایز این آکواریوم نیز این ۱۷ بخش است و اطلاعات در این آکواریوم به دو زبان انگلیسی و ترکی ارائه داده می‌شود، در هنگام بازدید از این آکواریوم مسیرهایی از قبیل دریای سیاه، دریای سرخ، تنگه بسفر، دریای اژه، دریای مدیترانه، تنگه جبل الطارق، قسمتی از اقیانوس اطلس، تنگه داردانل، کانال پاناما، گرمای جهانی، میان اطلسی، ناتیلوس و جنگل استوایی را طی خواهید کرد.
در طول مسیر چندین کافه قرار داده شده است تا در صورت تمایل بازدید کنندگان بتوانند در این کافه‌ها استراحت کنند، همچنین چندین نوع تفریح و سرگرمی برای بازدید کنندگان فراهم شده است که از این تفریحات می‌توان به غواصی با کوسه‌ها، شبیه ساز هلیکوپتر سواری و غذا دادن به ماهی‌ها را نام برد.

۲- ساحل فلوریا

فاصله این ساحل تا هتل رنسانس پولات در حدود ۵ کیلومتر می‌باشد، که در حدود ۵۵ دقیقه پیاده‌روی تا این ساحل است و با ماشین در حدود ۹ دقیقه است.
از قدیمی‌ترین سواحل استانبول ساحل فلوریا می‌باشد که اداره آن توسط شهرداری صورت می‌گیرد. ساکنان این منطقه اغلب از اقشار مرفه می‌باشند و در این منطقه ساختمان‌ها و ویلاهای زیبایی ساخته شده‌اند و به دو ساحل فلوریا گونش و فلوریا منکشه تقسیم می‌شود. فلوریا گونش همان ساحل فلوریا می‌باشد که در امتداد خط ساحلی دریای مرمره در حدود ۸۰۰ متر طول دارد و برای گردشگران امکانات مناسبی فراهم کرده است، از نظر پاکیزگی و کیفیت این ساحل در سطح بسیار بالایی، امکانات را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد، اما ساحل فلوریا منکش در حدود ۶۰۰ متر طول در امتداد خط ساحلی دریای مرمره دارد و یک ساحل عمومی رایگان می‌باشد، نسبت به ساحل فلوریا گونش از نظر امکانات در سطح پایین‌تری می‌باشد. برای رسیدن به این ساحل می‌توانید از وسایل حمل و نقل مانند تاکسی، مترو، متروبوس، مارمارای و خودروی شخصی استفاده کرد.
از امکانات این ساحل می‌توان به دو برج ناجی غریق، ۱۵۰۰ صندلی آفتابگیر، ۱۵۰۰ چتر سایه‌بان، ۲۳۴ کابین رختکن، ۴۸ عدد دوش، ۲۲۸ صندوق امانات، دو بوفه، ۴۲ سرویس بهداشتی، پارکینگ با ظرفیت ۳۰۰ خودرو و پخش موسیقی اشاره کرد.
از تفریحات ساحلی می‌توان  به شنا، حمام آفتاب، ماسه بازی، والیبال ساحلی، تفریحات ساحلی اشاره کرد و بهترین زمان بازدید از ساحل فلوریا در ایام تابستان و تعطیلات آخر هفته بهتر است، در زمان‌هایی که این ساحل شلوغ می‌باشد از رفتن به آن خودداری کنید و در روزهای وسط هفته یا در ساعات اولیه روزهای آخر هفته به این مکان بروید.

دسترسی های هتل رنسانس پولات استانبول

۳- مسجد سلطان احمد

یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر استانبول مسجد سلطان احمد است که این مسجد تا هتل رنسانس پولات در حدود ۱۵ کیلومتر فاصله دارد، که با ماشین در حدود ۱۷ دقیقه زمان می‌رسد زمان می‌برد تا به این مسجد برسید، اما در زمان پیاده‌روی بیشتر از یک ساعت زمان نیاز می‌باشد.
مهمترین مسجد استانبول، مسجد سلطان احمد می‌باشد که دارای طراحی داخلی زیبایی می‌باشد و به همین دلیل در میان گردشگران معروف شده است.
در مرکز شهر قدیمی استانبول این بنای تاریخی قرار گرفته و در کنار استادیوم اسب سواری بایزید واقع شده است. توسط سلطان احمد یکم عثمانی دستور ساخت این مجموعه صادر شد و پیکر او نیز در این مسجد به خاک سپرده شد و برای او و خانواده‌اش مقبره‌ای در این مسجد ساخته شده است. معماری مسجد توسط فردی به نام صدفکار مهمت آقا صورت گرفته است و یک مجموعه وسیع می‌باشد که از بخش‌های مختلفی مانند مدرسه دینی، بازار، آشپزخانه و کتابخانه تشکیل شده است، در اطراف آن گنبدهای زیادی ساخته شده و توسط دیوار و ایوان‌هایی اطراف حیاط پوشیده شده است.
در وسط حیاط مسجد یک فواره بزرگ وجود دارد که به منظور وضو گرفتن در گذشته از آن استفاده می‌شد، اما در حال حاضر این فواره فعال نیست.
در این مسجد چهار مناره وجود دارد که هر کدام سه بالکن دارد و دو مناره دیگر که به دو بالکن مجهز هستند، نیز در این مسجد وجود دارد و برای تماشای مسجد از داخل این بالکن‌ها باید پله‌های مارپیچی را طی کنید، از زیبایی‌های این مسجد می‌توان به اشکال و تزیینات هندسی، خطاطی‌های قرآنی زیبا، کاشی‌های خوش رنگ و لعاب و کنده کاری‌های خیره کننده، اشاره کرد.

۴- کاخ توپکاپی

در حدود ۱۶ و نیم کیلومتر فاصله این کاخ تا هتل می‌باشد و با ماشین ۲۴ دقیقه زمان می‌برد تا به این کاخ برسید، اما در هنگام پیاده‌روی بیشتر از یک ساعت زمان نیاز است.
در بافت قدیمی شهر استانبول در شرق منطقه فاتح کاخ توپکاپی قرار دارد، که در بلندترین نقطه زمینی کوهپایه‌ای و مشرف خلیج شاخ طلایی این کاخ قرار گرفته است، به سبک‌های مختلفی کاخ توپکاپی بازسازی شده و از معماری‌های اسلامی، عثمانی و اروپایی در آن به کار برده شده است.
در دوره‌هایی، کاخ عظیم توپکاپی بین ۱۰۰۰ سکنه را در خود جای داده است، که تنها ۳۰۰ نفر از این میان حرمسرا بوده‌اند و بیشتر پیاده نظام‌ها و نگهبانان سلطنتی، جمعیت ساکن آن را تشکیل می‌دادند، در زمان ساخت کاخ توپکاپی مساحتی برابر با ۷۰۰ هزار متر مربع را به خود اختصاص داده بود و در حدود ۵ کیلومتر دیوارهای دور تا دور این کاخ عظیم بود و مساحتی برابر با ۸۰ هزار متر مربع به واسطه ساخت و سازهایی که در محوطه آن صورت گرفته است دارد.
برای اجرای مجازات مرگ خطاکاران در محوطه کاخ توپکاپی محلی در نظر گرفته شده بوده که توسط جلادان کرولال، مجازات گردن زدن صورت می‌گرفت، در تمامی روزهای هفته به جز روزهای سه شنبه، کاخ توپکاپی آماده پذیرایی از گردشگران می‌باشد و برای بازدید عمومی در صبح‌های تعطیلات مذهبی بسته است.
در هنگام بازدید از بخش آثار مذهبی و مقدس پوشیدن لباس‌های پوشیده الزامی است.

۵- مرکز خرید A plus

در حدود ۲/۹ کیلومتر این مرکز خرید با هتل فاصله دارد که با ماشین در حدود ۶ دقیقه زمان می‌برد تا به این مرکز خرید برسید، اما در هنگام پیاده‌روی بیشتر از یک ساعت زمان نیاز است.
در محله آتاکوی مرکز خرید زیبای A plus واقع شده است که از اصلی‌ترین و بزرگترین مراکز خرید شهر استانبول می‌باشد و اماکن متعدد تفریحی و سرگرمی در این مرکز خرید واقع شده است.

۶- مرکز خرید مارمارا فروم

فاصله این مرکز خرید تا هتل رنسانس پولات در حدود ۷.۸ کیلومتر می‌باشد، که با ماشین در حدود ۱۱ دقیقه زمان می‌برد تا به این مرکز خرید برسید، اما بیشتر از یک ساعت زمان نیاز است تا با پیاده‌روی به این مرکز خرید برسید.
یکی از مراکز خرید استانبول مرکز خرید مارمارافروم می‌باشد که درمحله عثمانیه واقع شده است و مجموعه‌ای از برندهای مشهور ترکیه‌ای و جهانی را در این مرکز خرید می‌توانید، مشاهده کنید. این مرکز خرید دارای معماری ویژه می‌باشد و در مرکز این شهر قرار گرفته و برای مخاطبانش دسترسی خوبی را فراهم کرده است.
به محدوده خیابان مرتر استانبول مرکز خرید مارمارافروم بسیار نزدیک می‌باشد و به راحتی می‌توانید به کمک حمل و نقل عمومی خود را به آن برسانید. این مرکز خرید دارای مساحت ۱۳۵ هزار متر مربع می‌باشد و هر کالای جدید و به روزی را می‌توانید در آن دریافت کنید، از برندهای حاضر در این مرکز خرید می‌توان اچ اند ام، زارا، مارکس اند اسپنسر، ال سی وا کیکی، مانگو و لاکوسته را نام برد. کالاهایی مانند لباس زنان، مردان، کودکان، ساعت و جواهرات در این مرکز خرید ارائه می‌شود، همچنین تفریحات و سرگرمی‌های خاصی در این مرکز خرید وجود دارد.
به همین دلیل به این مرکز نسل جوان توجه زیادی نشان می‌دهند و در مرکز اجتماعات مرکز خرید مارمارا فروم رویدادهای فرهنگی و فشن و مد برگزار می‌شود، همچنین از امکانات رفاهی و تفریح مرکز خرید نمایش فیلم ها می‌باشد، علاوه بر این ۶۰ رستوران با برندها و منوی غذایی گوناگون از ترکیه، فست فود و بین المللی در این مرکز خرید وجود دارد.
فاصله هتل رنسانس فولاد تا فرودگاه آتاتورک در حدود ۵.۳ کیلومتر می‌باشد که با ماشین در حدود ۸ دقیقه زمان نیاز می‌باشد تا به این فرودگاه برسید اما در هنگام پیاده‌روی بیشتر از یک ساعت زمان نیاز است.
از این هتل تا ایستگاه مترو فرودگاه آتاتورک در حدود ۵.۴ کیلومتر فاصله می‌باشد و بیشتر از یک ساعت زمان پیاده‌روی تا به این مترو برسید، اما با ماشین در حدود ۸ دقیقه زمان می‌برد.
فاصله فرودگاه استانبول تا هتل رنسانس در حدود ۴۶.۲ کیلومتر می‌باشد که با ماشین در حدود ۴۰ دقیقه زمان می‌برد تا به این فرودگاه برسید، اما بیشتر از یک ساعت پیاده‌روی تا فرودگاه استانبول می‌باشد.
مسافت هتل رنسانس پولات استانبول با فرودگاه صبیحا در حدود ۵۵.۸ کیلومتر است، که با ماشین در حدود ۵۰ دقیقه زمان می‌برد تا به این فرودگاه برسید و بیشتر از یک ساعت پیاده‌روی دارد.

امکانات هتل رنسانس پولات استانبول

در هتل رنسانس استانبول پولات به مهمانان امکانات مختلفی ارائه می‌شود که این امکانات برای مسافران بسیار جذاب بوده و باعث چندین برابر شدن لذت سفر برای آنها می‌شود.

امکانات هتل رنسانس پولات استانبول
در این هتل یک استخر سرپوشیده بزرگ قرار گرفته که در هر زمانی امکان استفاده تفریح و استراحت از امکانات آن برای مهمانان فراهم می‌باشد، همچنین برای رفع خستگی و آرامش مهمانان هتل دارای سونا، حمام ترکی و مرکز آب گرم می‌باشد. در هتل یک مرکز تجاری بزرگ و مجلل نیز قرار دارد که در این مراکز مسافران می‌توانند به خرید و گشت و گذار بپردازند و تجربه اوقات خوشی را برای آنها فراهم می‌کند، این هتل دارای طراحی داخلی و ساختمان کاملا باشکوه و مجللی می‌باشد، که باعث خیره شدن چشم هر بیننده‌ای خواهد شد. علاوه بر این امکانات در هتل نیز سالن کنفرانسی وجود دارد که برای مهمانان امکان برگزاری جلسات کاری و اداری را فراهم می‌کند ومرکز تناسب اندام در اختیار مسافران هتل با تجهیزات کاملا مدرن و به روز قرار داده می‌شود، که در سفر مهمانان می‌توانند حس خوب ورزش کردن را نیز تجربه کنند، از دیگر امکانات موجود در هتل رنسانس فولاد استانبول می‌توان به آرایشگاه، سالن مشترک تماشای تلویزیون، فروشگاه زیبایی، اتاق‌های غیر سیگاری، پارکینگ، مینی مارکت اشاره کرد.

قوانین هتل رنسانس پولات

در استانبول هر هتلی قوانین مخصوص به خودش را دارد، از قوانین و مقررات هتل رنسانس پولات استانبول می‌توان به ساعت تحویل و تخلیه اتاق اشاره کرد، در واقع در ساعت ۱۴ تحویل اتاق می‌باشد و ساعت تخلیه آن ۱۲ است. برای کودکان زیر ۳ سال در صورت درخواست گهواره رایگان ارائه می‌شود، اما برای فرزندان ۱۱ سال و بالاتر و در صورت درخواست تخت اضافه، طبق تعرفه هتل تخت ارائه می‌شود.

قوانین هتل رنسانس پولات
خدماتی مانند غذای کودک، خدمات اتوکشی، میوه، خدمات خشکشویی، امکانات برگزاری جلسه، ترانسفر رفت فرودگاهی، ترانسفور برگشت فرودگاهی، ماساژ، فکس فتوکپی، دارای هزینه‌های جانبی هستند و به صورت هزینه‌های اضافه دریافت خواهند شد، ورود حیوانات خانگی به این هتل مجاز نمی‌باشد.