نمایشگاه پزشکی هند

نمایشگاه پزشکی هند

در شهر بمبئی کشور هند، نمایشگاه پزشکی هند برگزار می‌شود، که برای بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و کلینیک‌ها این نمایشگاه برترین نمایشگاه می‌باشد و با کمک به پزشکان در تشخیص اولیه، نمایش و تایید بیماری‌های مزمن ثابت می‌کند، که برای آنها همراه بسیار کارآمدی محسوب می‌شود.
در این نمایشگاه فناوری‌هایی از چین و سایر کشورهای جهان به نمایش گذاشته می‌شود، که در اختیار شرکت‌های داخلی فرصت‌های بیشتری را قرار می‌دهد، تعداد زیادی بازدید کننده و تاجر می‌توانند با غرفه داران در این نمایشگاه ملاقات داشته باشند و درباره ساخت محصولات آینده مطلع شوند و این نمایشگاه، مکان منحصر به فرد به حساب می‌آید و راه را برای کارآمدترین نمایش فناوری‌ها هموار می‌سازد و بزرگترین بازار صنعت مراقبت‌های بهشتی به شمار می‌آید، در واقع این نمایشگاه بزرگترین گردهمایی، پزشکان، صاحبان بیمارستان‌ها، شرکت‌های مراقبت بهداشتی و محصولات و خدمات در هند است. نمایشگاه مدیکال بزرگترین نمایشگاه پزشکی در هند می‌باشد که در شهرهای بمبئی و دهلی نو برگزار می‌شود.

نمایشگاه پزشکی هندنزدیک به ۱۰۰ میلیارد دلار صنعت بهداشت هند ارزش دارد و در مجموع میزان رشد سالانه ۱۵/۵ درصد است اقتصاد هند ۱/۷ تریلیون دلار است و یکی از ۲۰ کشور نخست در زمینه سلامت در دنیا می‌باشد، مدیر کل این نمایشگاه پزشک می‌باشد، که کاملاً آشنایی با نیازهای بیمارستان‌ها، پزشکان و پرستاران دارد و در این نمایشگاه، تاجران، توزیع کنندگان، وارد کنندگان، صاحبان بیمارستان و تصمیم گیرندگان اصلی و مقامات مملکتی حضور دارند.

هزینه غرفه در نمایشگاه پزشکی هند

با توجه به نوع متریال و ابعاد غرفه، هزینه غرفه در نمایشگاه پزشکی هند متفاوت می‌باشد. طراحی غرفه نمایشگاهی برای نمایش شرکت شما فرصتی مناسب می‌باشد، که تاثیر بسزایی در جذب تعداد زیادی مشتری دارد، بنابراین برای غرفه نمایشگاهی خود یک برنامه‌ریزی کامل داشته باشید، تا باعث موفقیت شما در نمایشگاه شود.

از مواردی که در هنگام غرفه سازی باید به آن توجه شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- مکان غرفه

مکان غرفه باید در جاهای شلوغ و پر رفت و آمد باشد،  گوشه سالن نمایشگاه مکان مناسبی برای غرفه سازی نمی‌باشد و بیشتر بازدید کنندگان در راهروی اصلی تجمع پیدا می‌کنند، بنابراین بهترین مکان برای غرفه‌سازی این مکان می‌باشد، اما ممکن است نمایشگاه بر اساس مفهوم مناطق خاصی را برای غرفه سازی در نظر بگیرد. جای خود را در کنار دیگران قرار دهید که بازدیدکنندگان زیادی را به خود جلب کرده اند و از ایستادن در مقابل رقیب مستقیم خود خودداری کنید. بهتر است طراحی و نورپردازی خود را در آستانه نمایشگاه با نمایشگاه مطابقت دهید و همیشه جایگاه خود را در سمت راست مسیر پیاده‌روی، بازدید کننده قرار دهید، زیرا به صورت ناخودآگاه افراد به سمت راست انحراف پیدا می‌کنند، اما در صورتی که در موقعیت دیگری جایگاه شما قرار داشته باشد، با به کار بردن یک استراتژی مناسب، می‌توانید باعث جلب توجه بازدید کنندگان شوید.

۲- استفاده از مواد با کیفیت در طراحی غرفه

موادی که برای طراحی غرفه مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد و طراحی استند طراحی شده حرفه‌ای، باید با اندازه شرکت متناسب باشد و از ساخت جایگاه به صورت خودسرانه خودداری کنید، در واقع با به کار بردن مواد با کیفیت در ساخت غرفه یک ظاهر حرفه‌ای را تضمین کنید.

هزینه غرفه در نمایشگاه پزشکی هند

۳- اندازه غرفه

وقتی نوبت به اندازه غرفه نمایشگاهی می‌رسد، این اندازه از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد، همیشه غرفه بزرگتر بهتر نیست و غرفه باید با محصولات و خدماتی که عرضه می‌کنید، متناسب باشد و در صورتی که غرفه نمایشگاهی بیش از اندازه بزرگ باشد، باید محصولات زیادی برای پر کردن آن به کار رود و چنانچه این غرفه خالی به نظر برسد، بازدیدکنندگان به این نتیجه می‌رسند، که برای دیدن چیزی وجود ندارد، اگر غرفه بیش از اندازه کوچک باشد، این ذهنیت برای بازدید کننده ایجاد خواهد شد، که برای فضای بزرگتر پول کافی در دسترس نبوده و باید اندازه غرفه نمایشگاهی مکمل شرکت شما باشد، نگاهی به جایگاه رقیب خود بیندازید و نیازی نیست که به طور قابل توجه، غرفه شما بزرگتر باشد و یک جایگاه بسیار کوچکتر از رقیب نیز ایده خوبی نیست، اما در صورتی که جایگاه شما کوچکتر می‌باشد، می‌توانید با به کار بردن نکات و ترفندهایی از رقبای خود متمایز شوید.

۴- مشتری مداری را در طراحی غرفه خود دنبال کنید.

در هنگام برنامه‌ریزی، در راستای اهداف نمایشگاه خود را قرار دهید و بر اساس آنچه برای نمایشگاه در نظر گرفته‌اید، مفهوم غرفه شما باید باشد و تمرکز اصلی غرفه شما روی ارائه محصول جدید باشد، جایگاه شما باید دعوت کننده باشد و به مشتریان احساس خوش آمدگویی بدهد، بنابراین می‌توانید فضاهای باز مانند بار یا مکان نشیمن را در غرفه خود قرار دهید و در هنگام طراحی فضای داخلی، مشتریان را در کانون توجه قرار دهید و مناطق آرامی به منظور بحث و گفتگو با مشتریان قرار دهید، زیرا چنانچه غرفه شما شلوغ باشد، نمی‌توانید با مشتری صحبت مهمی داشته باشید.

۵- تاکید بر محصولات خود

چنانچه یک طراحی مناسب برای غرفه خود داشته باشید، از گوشه و کنار محل برگزاری می‌تواند نظر هر کسی را جلب کند و باید غرفه شما به گونه‌ای باشد که مورد توجه بازدیدکنندگان قرار بگیرد و برای بازدید کنندگان در نگاه اول مشخص باشد که تخصص شما در چه زمینه‌ای می‌باشد و باید بلافاصله محصولات و خدمات شما قابل مشاهده باشد، برای تبلیغ پیام خود در طراحی غرفه، شعار یا محصول خود را ادغام کنید و توجه داشته باشید که مخاطبان هدفتان چه کسانی هستند.

۶- در طراحی غرفه از رنگ‌های مناسب استفاده کنید.

در طراحی با استفاده از رنگ‌های منحصر به فرد شرکت، اطمینان حاصل کنید که جایگاه شما چشم نواز است و بین بازدیدکنندگان نمایشگاه اجازه می‌دهد که سریع شرکت شما را تشخیص دهند، می‌توانید با استفاده از رنگ‌های مختلف به جای تلاش، برای جلب توجه غرفه خود استفاده کنید و در طراحی پایه خود، شعارهای شوخ و پیام شرکت را ادغام کنید.

۷- از دیوارهای نمایشگاهی برای ایجاد فضا استفاده کنید.

در جایگاه خود با استفاده از عناصر مختلف می‌توانید فضا ایجاد کنید و به عنوان پارتیشن دیوارها و پیشخوان‌های نمایشگاه، دید ناظرین را در فضا بگسترانید. به صورت جداگانه می‌توانید دیوارها و پیشخوان‌های نمایشگاهی را با چاپ کاغذ دیواری و نصب روی آنها متناسب با نمایشگاه طراحی کنید.

۸- نورپردازی مناسب

 از نورپردازی برای اینکه غرفه استثنایی داشته باشید، غافل نشوید، نورپردازی را با اهداف نمایشگاهی خود تطبیق دهید و بهترین عملکرد را یک منبع نور روشن و طبیعی دارد، همچنین با نور زیاد، باعث آزرده ساختن بازدیدکنندگان نشوید، برای مناطق نشیمن از نور ملایم استفاده کنید.
علاوه بر غرفه‌هایی که برای فروشندگان و توزیع کنندگان در نمایشگاه هست، برای جامعه پزشکی چند سمینار و همایش با موضوعیت مدیریت بیمارستانی برگزار می‌شود، با توجه به اینکه درباره مدیریت بیمارستان، پزشکان در برنامه درسی پزشکی هند آموزش نمی‌بینند، ممکن است برخی از بهترین پزشکان در رشته‌های خودشان مدیران نا شایسته‌ای باشند، به همین دلیل در این نمایشگاه کنفرانس‌های برگزار می‌شود که صاحبان بیمارستان و مدیرانشان شرکت می‌کنند و باعث پوشش دادن برخی از موضوعاتی مانند بودجه، امور مالی، منابع انسانی، معماری و ساخت و ساز بیمارستان، استفاده از فناوری مدیریت، درمانگاه بهداشت و درمان همراه می‌باشد و برای حضور در سمینارها، پزشکان، صاحبان بیمارستان‌ها مدیران و دیگر شاغلان می‌توانند با هزینه‌ای کم ثبت نام کنند.

چه کسانی در نمایشگاه پزشکی هند شرکت می‌کنند؟

افراد مختلفی در این نمایشگاه حضور دارند که از این افراد می‌توان به پزشکان، صاحبان بیمارستان، صاحبان مراکز تشخیصی و آزمایشگاهی، آسیب شناسان، روسا و مدیران بیمارستان‌های مختلف، سهامداران، مدیران اجرایی، نمایندگان مجاز، عاملان فروش و توزیع کنندگان، تولید کنندگان، وارد کنندگان، مدیران خرید، مهندسان تجهیزات پزشکی، کارکنان پزشکی اضطراری و پیراپزشکی، دانشگاهیان و مشاوران می‌باشد. علاوه بر این افرادی که از پتانسیل بالایی در امور توزیع برخوردار هستند، نیز در این نمایشگاه حضور دارند، زیرا در این نمایشگاه تولید کنندگانی حضور دارند که به منظور تصاحب بخشی از بازار به دنبال افرادی با پتانسیل بالا در امور توزیع هستند و حضور در نمایشگاه، باعث رونق کسب و کار و ایجاد فرصت شغلی خواهد شد.

چه کسانی در نمایشگاه پزشکی هند شرکت می‌کنند؟

بهترین غرفه های نمایشگاه پزشکی هند

برای قرار گرفتن در معرض دید افراد زیاد و ارتباط با مشتریان بالقوه، نمایشگاه‌ها راهی کلیدی هستند و از نظر بصری غرفه‌های شما باید پویا، کاربردی و مهمتر از همه به یاد ماندنی باشد، زیرا حضور در نمایشگاه برای رشد کسب و کار شما پتانسیل زیادی را فراهم می‌کند، بنابراین قبل از حضور در نمایشگاه به نکات زیر توجه کنید:

۱- تعیین اهداف خود

 ابتدا باید اهداف و انتظارات خود را برای حضور در یک نمایشگاه شناسایی کنید و اینکه در این نمایشگاه می‌توانید چه محصولاتی را در معرض دید قرار دهید،  باانجام این کار می‌توانید اهدافی را که می‌خواهید دنبال کنید و تمرکز خود را بر روی تعداد حاضرین، میزان جذب مخاطبان از طریق ارتباطات رسانه‌های اجتماعی، بازگشت سرمایه، تعداد مخاطبین ایجاد شده و موارد تبلیغاتی توزیع شده بگذارید، در واقع می‌توانید با حضور در نمایشگاه با یک تیر چند نشان بزنید و در لیست خود اهداف واقع بینانه را نگه دارید، شما می‌توانید با به فروش رساندن یک محصول خاص مشتریان جدیدی به دست آورید.

۲- غرفه‌سازی در نمایشگاه

انتخاب مکان غرفه جز موارد مهم و کلیدی هنگام شرکت در یک نمایشگاه می‌باشد ،بنابراین مکانی را انتخاب کنید که از هر حیث برای نمایش محصولات و معرفی خدمات شما مناسب باشد، اندازه و متراژ فضا، نور کافی، نقاط شلوغ و پر رفت و آمد، امکان برق رسانی به آن نقطه از مواردی می‌باشد که در هنگام غرفه سازی در نمایشگاه از اهمیت برخوردار است.

۳- تحقیق در مورد رقبای خود

در صورتی که از رقبای خود اطلاع داشته باشید، می‌توانید برای برنامه‌ریزی فرصت مناسبی داشته باشید و با برنامه‌ریزی مناسب، توجه شرکت کنندگان را به خود جلب کنید  در هنگام تحقیق به این موارد توجه کنید، محصولات و خدماتی که رقبا به نمایش می‌گذارند و در گذشته چگونه محصولات و نمونه‌های کار خود را به نمایش گذاشته اند و برای جذب افراد از کدام تکنیک‌های بازاری استفاده کرده اند.

بهترین غرفه های نمایشگاه پزشکی هند

۴- در صفحات اجتماعی شروع به خبررسانی کنید.

در شبکه‌های اجتماعی شروع به خبررسانی کنید و چنانچه دنبال کننده اختصاصی دارید، از این دنبال کننده‌ها استفاده کنید و به تبلیغات بپردازید و همچنین از افرادی که شما را لایک می‌کنند، دعوت نمایید.

۵- به صورت اصولی و هدفمند تبلیغات خود را انجام دهید.

از کارت‌های ویزیت، بروشورها، تابلوها، تصاویر، پس زمینه عکس و نمایشگرهای نقطه فروش می‌توانید برای تبلیغات استفاده کنید، استفاده از این تبلیغات به شرکت کنندگان این امکان را می‌دهد، که با جزئیات محصولات خدمات و اطلاعات محتوای شما پس از پایان رویداد آشنایی داشته و در ذهن آنها ماندگار شوید، همچنین هرچه موارد تبلیغاتی بیشتر باشد، باعث می‌شود بازدید کنندگان بیشتری از غرفه شما بازدید نمایند.

۶- طراحی یک صفحه نمایش عالی

برای تبلیغ کسب و کار خدمات یا محصولات شما یک نمایشگر بصری، راهی عالی می‌باشد و متناسب با نام تجاری خود موضوعی ایجاد کنید، که مشخص کند که چه چیزی می‌توانید از آن موضوع به دست آورید، استندها و سایر موارد را در جای مناسب قرار دهید تا بازدید از غرفه خود را به حداکثر برسانید و با وسایل زیاد، فضای غرفه را شلوغ نکنید، بهتر است استندهای نمایش نصب شود و همچنین برای قرار دادن بروشورهای تبلیغاتی، تصاویر و متون معرفی، از قفسه‌هایی استفاده کنید، برای استفاده تعاملی می‌توانید تبلت‌هایی نیز در  غرفه داشته باشید.

۷- برای جذب افراد از فناوری‌های جدید و روش‌های نوآورانه استفاده کنید.

به منظور متمایز سازی غرفه نمایشگاهی خود فناوری جدید و روش‌های نوآورانه را با یکدیگر ترکیب کنید، برای ایجاد یک تصویر متمایز و به یاد ماندنی از ویدیو، موسیقی یا حتی واقعیت مجازی می‌توان استفاده کرد.

تاریخ و مکان برگزاری نمایشگاه پزشکی هند

نمایشگاه پزشکی هند در شهرهای بمبئی و دهلی نو برگزار می‌شود، به منظور آگاهی از تاریخ برگزاری این نمایشگاه کافیست به آژانس مسافرتی مربوطه مراجعه کنید و اطلاعات دقیقی در مورد زمان برگزاری این نمایشگاه به دست آورید، تا بتوانید در موعد مقرر در این نمایشگاه حضور پیدا کنید، شرکت‌های زیادی از نمایشگاه پزشکی هند استقبال می‌کنند، زیرا این کشور بازار آماده و اشباع نشدنی دارد و با توجه به جمعیت بالایی که دارد، نسبت به حفظ سلامتی و بهداشت آگاهی مردم این کشور افزایش پیدا کرده و برای فروش تجهیزات پزشکی و بیمارستانی بازار خوبی به شمار می‌رود، بیشترین صادرات تجهیزات پزشکی و بیمارستانی را کشورهایی مانند آمریکا، سنگاپور و فرانسه به هند دارند، شرکت‌های مختلف از این کشورها با صادرات یا حضور در شرکت‌های صنعتی هند در حال استفاده از این ظرفیت بزرگ و ارزآوری برای کشورهای خود هستند.

تاریخ و مکان برگزاری نمایشگاه پزشکی هند

محصولات و خدمات ارائه شده در نمایشگاه پزشکی هند

از محصولات و خدماتی که در این نمایشگاه به نمایش در می‌آیند، می‌توان راهکارهای الکتریکی و روشنایی، اتوماسیون ساختمان، مدیریت امکانات تجهیزات، آندوسکوپی، مواد مصرفی، مشاوران بهداشت و درمان، تخت‌ها، مبلمان و کفپوش‌های بیمارستانی، راهکارهای فناوری اطلاعات برای بهداشت و درمان، تهویه مطبوع و گازهای پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی، تجهیزات تشخیص طبی، سیستم‌های پشتیبانی حیات، مدل‌های انسانی و تجهیزات آموزشی، تجهیزات خشکشویی، یکبار مصرف‌های پزشکی، تجهیزات اتاق عمل و آی سی یو، سیستم‌های مانیتورینگ بیمار، تجهیزات توانبخشی، تجهیزات بازسازی شده، تجهیزات تصویربرداری پزشکی، فیزیوتراپی و ارتوپدی، بازیافت و مدیریت پسمان‌های بیمارستانی، سیستم‌های استریل ابزار، جراحی پزشکی از راه دور، تجهیزات اولتراسوند، محصولات پانسمانی را می‌توان نام برد.

محصولات و خدمات ارائه شده در نمایشگاه پزشکی هند

فرصت های شغلی در نمایشگاه پزشکی هند

در این نمایشگاه وارد کنندگان تاجران و توزیع کنندگان به بررسی بهترین محصولات کشورهای دیگر می‌پردازند و همچنین محصولات خود را عرضه می‌کنند و همچنین در زمینه خرید تجهیزات پزشکی، تخت و مبلمان بیمارستانی، وسایل یکبار مصرف و غیره، صاحبان بیمارستان‌ها، پزشکان و مدیران خرید، انتخاب‌های گسترده‌ای دارند و می‌توانند به تماشای محصولات متنوعی بپردازند و آنها را تست کرده و با مقایسه انتخاب درست خود را انجام دهند.

فرصت های شغلی در نمایشگاه پزشکی هند
در واقع بهترین مکان برای ملاقات با همکاران و هم صنفان و تبادل نظر برای مقایسه نمایشگاه می‌باشد که در جلسات هم‌اندیشی انتخاب تجهیزات و دانش افزایی صورت می‌گیرد و بسیاری از شرکت‌های تولید کننده بین المللی طرفدار این نمایشگاه هستند، تا با حضور در آن رابطه خود را با تاجران و توزیع کنندگان افزایش دهند، همچنین محصولات متنوع این نمایشگاه را ببینند.
به منظور حضور در نمایشگاه پزشکی هند کافیست به آژانس مسافرتی مربوطه مراجعه کنید و اطلاعات دقیقی در مورد زمان، مکان و جزئیات نمایشگاه به دست آورید و هر سوالی که در این زمینه دارید با کارشناسان آژانس مطرح نماید، زیرا این کارشناسان با صبر و حوصله به تمامی سوالات شما پاسخگو خواهند بود و تمامی اقدامات لازم برای سفر شما بدون کم و کاست صورت می‌گیرد، به گونه‌ای که هیچ مشکلی در سفر برای شما ایجاد نخواهد شد، تنها لازم است شما یک برنامه‌ریزی مناسب به منظور حضور در نمایشگاه داشته باشید، تا علاوه بر بازدید از نمایشگاه بتوانید از جاهای دیدنی این کشور نیز دیدن نمایید، بهتر است چند روز قبل از برگزاری نمایشگاه، در کشور هند حضور داشته باشید تا بتوانید در موعد مقرر در نمایشگاه حضور پیدا کنید و دغدغه‌ای برای حضور در نمایشگاه نداشته باشید و بیشتر تمرکز شما بر بهره‌وری از نمایشگاه و از دست ندادن زمان باشد.






    درج سفرنامه و دیدگاه‌ها

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.