نمایشگاه مبلمان استانبول (IFF)

نمایشگاه مبلمان استانبول (IFF)

در شهر استانبول کشور ترکیه، نمایشگاه مبلمان  برگزار می‌گردد.
بزرگترین نمایشگاه مبلمان ترکیه نمایشگاه مبلمان استانبول می‌باشد که در این صنعت جز سه نمایشگاه مهم جهان محسوب می‌شود.
این نمایشگاه فرصت مناسبی برای آشنایی با صنعت مبلمان ترکیه می‌باشد، زیرا این کشور به بسیاری از کشورهای دنیا از جمله ایتالیا مبلمان صادر می‌کند و از نظر طراحی و کیفیت مبلمان، معروف می‌باشد. بیش از ۱۰۰ کشور از سرتاسر جهان در این نمایشگاه حضور دارند و برای شرکت کنندگانشان فرصت‌های تجاری جدیدی را مهیا می‌کند.
این رویداد میزبان گروه‌های خریدار در بسیاری از کشورهای اروپا، خاورمیانه و آفریقا می‌باشد. به شرکت در نمایشگاه مبلمان استانبول علاقه قابل توجهی نشان داده شده است. هر ساله همه عوامل صنعت مبلمان در نمایشگاه مبلمان استانبول با ایده متفاوت دور هم جمع می‌شوند و برای شرکت کنندگان امتیازات جدیدی قائل می‌شود.
در سال‌های اخیر رونق و پیشرفت‌های قابل توجهی صنعت مبلمان ترکیه کسب کرده است و این نمایشگاه فرصت مناسبی برای به رخ کشیدن دستاوردها و توانایی‌های این صنعت به جهانیان می‌باشد.

نمایشگاه مبلمان استانبول (IFF)از طریق این نمایشگاه، شرکت‌های مستقر در سایر کشورها می‌توانند در معرض دید محصولات و توانمندی های خود را قرار دهند.
از لحاظ نوع محصول و فناوری‌های عرضه شده، غرفه‌های این نمایشگاه به چهار دسته تقسیم بندی می‌شود.
پانل‌های چوبی، روکش‌ها، فرآورده‌ها، اکسسوری‌های صنعت مبلمان در این بخش‌ها به چشم می‌خورد، همچنین مواد شیمیایی، رنگ، چسب و مواد و تجهیزات مبل و پارچه نیز در این نمایشگاه وجود دارد.
متعلق به فعالان صنعت مبلمان بیشترین سهم از بازدید این نمایشگاه می‌باشد و این نمایشگاه به صورت تخصصی تر و با ابعاد بزرگتر از دوره‌های پیشین به صورت مجزا در آینده امکان برگزاری آن وجود دارد.
در زمینه صنعت مبلمان بسیاری از شرکت‌های فعال این منطقه و سایر نقاط جهان در این نمایشگاه اعلام آمادگی می‌کنند.

فرصتی برای آشنایی با جدیدترین ترندهای مبلمان

برای آشنایی با جدیدترین ترندهای مبلمان، حضور در نمایشگاه‌ها و رویدادهای مبلمان، مانند نمایشگاه‌های طراحی داخلی یا نمایشگاه‌های مبلمان، به شما فرصت می‌دهد تا با جدیدترین محصولات و ترندها آشنا شوید.
مجلات و وب‌سایت‌های متخصص در حوزه طراحی داخلی و مبلمان معمولاً به معرفی ترندها و طرح‌های جدید می‌پردازند.
پیگیری تولیدکنندگان مبلمان برتر و طراحان معتبر در صنعت، شما را در جریان جدیدترین محصولات و طراحی‌ها قرار می‌دهد.
دنبال کردن برندها، طراحان و حتی هشتگ‌های مرتبط با مبلمان در شبکه‌های اجتماعی، به شما امکان مشاهده تصاویر و ایده‌های جدید را می‌دهد.
مشاوره با متخصصان داخلی و طراحان مبلمان می‌تواند به شما در درک ترندها و انتخاب بهترین گزینه برای فضای شما می باشد.
مطالعه پروژه‌های معماری و داخلی با استفاده از تصاویر و گزارش‌ها، می‌تواند به شما ایده‌های جدیدی برای استفاده از ترندهای مبلمان در فضاهای مختلف بدهد.

تعدادی از معروف‌ترین سبک‌های مختلف مبلمان را در اینجا برای شما معرفی می‌کنیم:

۱-  مبل چستر فیلد

 به سادگی و سهولت مبل چستر فیلد قابل تشخیص می‌باشد، زیرا در قسمت پشت و گاهی نشیمن این مبل لمسه دوزی‌های بسیاری وجود دارد، به اندازه تکیه‌گاه مبل ارتفاع آن می‌باشد و دسته‌های آن نیز گرد و پیچ خورده می‌باشد، قبلاً اغلب از چرم، این مبل چستر تهیه می‌شد، اما امروزه از پارچه‌های دیگری مانند مخمل نیز برای تولید آن استفاده می‌شود.

۲- مبل قطعه‌ای

یک مبل چند تکه مبل قطعه‌ای می‌باشد، که تعداد قطعات آن ۳ یا ۵ عدد می‌باشد و چیدمان آنها به شکل‌های گوناگونی صورت می‌گیرد، تنوع چیدمان با افزایش قطعات بیشتر می‌شود.
انواع مدل مبل سبک ها، طرح‌ها و مواد بسیار متنوعی با توجه به محبوبیت گسترده و روز افزون مبل تکه‌ای در میان مبل‌ها برای انتخاب وجود دارد، می‌توان بعضی از این مبل‌ها را به منظور بزرگتر نشان دادن فضای اتاق مورد استفاده قرار داده و در اندازه‌های کوچک‌تر نیز این مبلمان موجود می‌باشد.

فرصتی برای آشنایی با جدیدترین ترندهای مبلمان

۳- مبل چیس

مبلمانی که دارای نشیمن کشیده به صورت صاف و یا منحنی می‌باشد، مبلمان چیس نام دارد که قوس‌های اندکی متناسب با وضعیت کمر در قسمت تکیه‌گاه آن وجود دارد، در سوئیت‌های بزرگ اتاق خواب امروزی مبل‌های سبک چیس لانگ، هنوز محبوبیت دارند، برخی از این مبلمان‌ها دارای دسته بوده و برخی دیگر فاقد دسته می‌باشند، در کنار استخرها معمولاً از این مبلمان استفاده می‌شود.

۴- مبل کبریل

این مدل مبل‌ها دارای پایه‌های خمیده به بیرون و ظاهر شکوهمندی می‌باشد که به سبک ملکه نیز معروف می‌باشد.
در گذشته اغلب این مدل مبلمان‌ها در خانه پادشاهان و ملکه‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته و انتخاب مناسبی برای خانه‌هایی با فضای بزرگ و تجملاتی است.

۵- مبل تکیه‌گاه شتری

این نوع مبلمان دارای تکیه‌گاه خمیده و کوهان مانند می‌باشد و دلیل نامگذاری این مبل به مبل تکیه‌گاه شتری همین موضوع می‌باشد، در خانه شیوخ و ثروتمندان استفاده از این مبل رواج دارد و بر روی تکیه‌گاه عموماً دو قوز شبیه کوهان شتر مشاهده می‌شود، این مبلمان دارای ظاهر فاخری می‌باشد و باعث دگرگون سازی ظاهر دکوراسیون شما می‌شود.

۶- مبل تختی

مبلی که برای نشستن و شب‌ها برای خوابیدن و استراحت استفاده می‌شود، مبل تختی می‌باشد و برای خانه‌هایی که رفت و آمد زیاد دارند، این دسته مبل‌ها برای گذاشتن تخت خواب فضای کافی را ایجاد کرده و نیازی به استفاده از تخت خواب نیست.

۷- مبل تاکسیدو

این مبل دارای دسته و تکیه‌گاه هم ارتفاع می‌باشد و ظاهری شبیه مبلمان چسترفیلد دارد، اما در این مبل از انحنا و پیچیدگی خبری نیست و به صورت خطوط صاف و مستقیم و هندسی شکل می‌باشد و در دسته مبل‌های راحتی دسته‌بندی می‌شود.

۸- مبل لاوسون

یکی دیگر از مبل‌هایی که در دسته مبلمان راحتی جای دارد و بسیار راحت هستند و برای فضای نشیمن و جلوی تلویزیون عموماً به کار می‌روند، مبل لاوسون می‌باشد که این مبل‌ها دارای پشتی‌های نرم بوده و علاوه بر این نشیمنگاه نرم و قابل حرکت دارد.

۹- مبل میان سده

 درست زمانی که سبک میان سده در معماری طراحی داخلی پا به عرصه ظهور نهاد، این مبل‌ها رایج شد و از ویژگی‌های این مبلمان می‌توان به مستطیل شکل بودن، خطوط صاف، تشکچه‌ها و پشتی‌های کوک زده اشاره کرد، برای زیبایی این نوع مبلمان طراحی شده است و اما جز راحت‌ترین نوع مبلمان نمی‌باشد و می‌توان به منظور طراحی مناسب خانه از این نوع مبلمان استفاده کرد.
برای حضور در نمایشگاه مبلمان و بهره‌مندی از این فرصت جهت ارتقاء کسب و کار خود، می‌توانید به عنوان شرکت‌کننده در نمایشگاه ثبت نام کنید و تمامی مراحل مرتبط با آماده‌سازی برای حضور در رویداد انجام گیرد.
تعیین اهداف و استراتژی‌های شرکت در نمایشگاه و بررسی اهداف تجاری، تبلیغاتی و تعاملی نیز موضوع دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.
طراحی یک غرفه جذاب و متناسب با هویت شرکت.
اهمیت دادن به نمایش محصولات، تصاویر گرافیکی، و اطلاعات تبلیغاتی نیز بسیار با اهمیت بوده وهمچنین آموزش تیم حضوری شما در نمایشگاه، اطمینان از آنکه اعضای تیم اطلاعات کافی در مورد محصولات و خدمات شما داشته باشند، مهم است.
طراحی و تهیه مواد تبلیغاتی مانند بروشورها، کاتالوگ‌ها و پوسترها. انجام تبلیغات آنلاین و ارتباط با مشتریان پیش از نمایشگاه نیز تاثیر به سزایی در جذب مخاطب داردو تدوین برنامه دقیق برای روزهای نمایشگاه، این برنامه شامل زمان‌بندی جلسات، گفتگوها، و تعاملات با بازدیدکنندگان می‌شود.
استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای افزایش آگاهی از حضور شما در نمایشگاه و اشتراک اخبار و اطلاعیه‌های مرتبط نیز تاثیر گذار بوده و جلب توجه بازدیدکنندگان با استفاده از مواد تبلیغاتی آشکار و فعالیت‌های جذاب در غرفه شما صورت می گیرد، برگزاری قرعه‌کشی یا ارائه جوایز به بازدیدکنندگان به عنوان یک روش جذب توجه می باشد و با برقراری ارتباطات متقابل، بازدیدکنندگان به غرفه شما سر می‌زنند، تحلیل نتایج و بازخوردهای به دست آمده از حضور در نمایشگاه و اعمال تغییرات در استراتژی‌های آینده نیز مهم است.
یکی از عواملی که تاثیر بسزایی در موفقیت شما خواهد داشت غرفه سازی می‌باشد، در غرفه سازی یکی از مهمترین عوامل جذب مخاطب، رنگ‌ها می‌باشند که علاوه بر جذب مخاطب باعث ایجاد فضایی زیبا می‌شود، در صورتی که از رنگ‌های متنوع استفاده شود، به محیط ظاهری زیبا می‌بخشند و یکی از مهم‌ترین اصول در غرفه سازی نمایشگاه تجهیز مبلمان می‌باشد، باید همخوانی ویژه‌ای بین مبلمان غرفه‌های نمایشگاهی باخصوصیات فرهنگی محل نمایشگاه و موضوع آن باشد، همچنین یکی از مهمترین وسایلی که در تجهیز غرفه‌های نمایشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
میزهای کانتر می‌باشد که به منظور قراردهی کاتالوگ‌ها و بروشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد، بنابراین از اهمیت بسیار زیادی حضور کانتر نمایشگاهی در تجهیز مبلمان غرفه نمایشگاهی برخوردار می‌باشد، که این کانترها در انواع بدون تاج، تاجدار، سه نفره، دو نفره و یک نفره موجود می‌باشد، نمونه‌های دیگری از موارد تجهیز مبلمان غرفه‌های نمایشگاه ویترین‌ها می‌باشد که به منظور معرفی محصولات از این ویترین‌ها استفاده می‌شود، در واقع در این ویترین‌ها شرکت‌های گوناگون محصولات خود را مستقل ساخته و به منظور آشنایی با بازدیدکنندگان آنها را به نمایش می‌گذارند، با استفاده از میزها و صندلی‌های وی‌آی‌پی می‌توان محیط غرفه‌ها را رسمی‌تر و جذاب‌تر ساخت و در تجهیز مبلمان غرفه‌های نمایشگاهی مبل‌های اداری، پارتیشن‌ها به عنوان نمونه‌های مهم از وسایل اداری می‌باشند.
با انجام این اقدامات، می‌توانید حضور خود را در نمایشگاه مبلمان به بهترین شکل ممکن مدیریت کرده و از این فرصت برای تبلیغات و ارتقاء کسب و کار خود بهره‌مند شوید.

بزرگترین رویداد مبلمان در خاورمیانه

یکی از صنایع مهم در اقتصاد کشور، صنعت مبلمان می‌باشد که برای صادرات پتانسیل بالایی دارد و به خود ۹ درصد اشتغال کشور را اختصاص داده است.
تحت تاثیر عوامل مختلفی صادرات این محصولات می‌باشد که از این عوامل می‌توان به نوسانات بازار، مقررات صادرات، سیاست‌های بازرگانی اشاره کرد.

بزرگترین رویداد مبلمان در خاورمیانه
در واقع نمایشگاه صنعت مبلمان در نوع خود بزرگترین رویداد این صنعت می‌باشد که در آن واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ به ارائه تولیدات و خدمات خود می‌پردازند و در معرض دید علاقمندان این تولیدات را قرار می‌دهند.

فرصتی برای خرید مبلمان با قیمت مناسب

برای خرید مبلمان با قیمت مناسب در نمایشگاه‌های مبلمان، می‌توانید به روش‌های زیر توجه کنید:

۱- شرکت در نمایشگاه‌های تخصصی

حضور در نمایشگاه‌های تخصصی مبلمان ممکن است فرصت خوبی برای پیدا کردن تخفیفات و پیشنهادات ویژه باشد.

۲- پیگیری تخفیف‌ها و تبلیغات

 پیگیری تخفیف‌ها و تبلیغات مرتبط با نمایشگاه‌ها از طریق رسانه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌ها یا خبرنامه‌های الکترونیکی، می‌تواند به شما اطلاعات لازم را بدهد.

۳- زمان بندی خرید

  خرید مبلمان در زمان بندی‌های خاص، مانند فصل تخفیفات یا نمایشگاه ، ممکن است هزینه خرید را کاهش دهد.

۴- مقایسه قیمت

  قبل از خرید، قیمت‌ها را از چند منبع و محل مختلف مقایسه کنید تا اطمینان حاصل کنید که بهترین قیمت را دریافت می‌کنید.

فرصتی برای خرید مبلمان با قیمت مناسب

۵- مذاکره

  در بسیاری از موارد، مذاکره برای کسب بهترین قیمت و شرایط خرید می‌تواند موثر باشد.

۶- استفاده از کدهای تخفیف

 در صورت فراهم بودن کدهای تخفیف، آن‌ها را در زمان خرید مبلمان اعمال کنید.
حضور در نمایشگاه مبلمان استانبول یکی از فرصت‌ها به منظور خرید مبلمان با قیمت مناسب می‌باشد، زیرا در این نمایشگاه به طور مستقیم با تولید کنندگان در ارتباط می‌باشید و این موضوع تاثیر بسزایی در کاهش قیمت خواهد داشت.
حتماً قبل از حضور در نمایشگاه، برنامه رویداد را مطالعه کنید و بازدید از باعث اطلاعات بهتر و انتخاب بهتر خواهد شد.

فرصتی برای کسب اطلاعات جدید در مورد مبلمان

برای کسب اطلاعات جدید در مورد مبلمان، می‌توانید از روش‌های مختلف استفاده کنید

۱- حضور در نمایشگاه‌ها و رویدادها

 حضور در نمایشگاه‌های مبلمان و رویدادهای مرتبط می‌تواند فرصتی عالی برای مشاهده جدیدترین طرح‌ها و محصولات باشد.

۲- مطالعه مجلات معماری و داخلی

 مجلات معماری و داخلی به شما ایده‌ها و آخرین ترندها در زمینه مبلمان را ارائه می‌دهند.

۳- دنبال کردن برندها در شبکه‌های اجتماعی

  دنبال کردن برندها، طراحان، و فروشگاه‌های مبلمان در شبکه‌های اجتماعی، به شما اطلاعات فوری و تصاویر جدید را فراهم می‌کند.

۴- پیگیری وب‌سایت‌های مبلمان

 مراجعه به وب‌سایت‌های متخصص در زمینه مبلمان و معماری، به شما امکان دسترسی به آخرین اخبار و مطالب مرتبط را می‌دهد.

فرصتی برای کسب اطلاعات جدید در مورد مبلمان

۵- مشارکت در انجمن‌ها و گروه‌های آنلاین

  شرکت در انجمن‌ها و گروه‌های آنلاین معماری و طراحی داخلی، به شما فرصت می‌دهد تا با افراد مشتاق به اشتراک گذاری تجارب و نظرات در مورد مبلمان آشنا شوید.

۶- مشاوره با متخصصان

 مشاوره با متخصصان طراحی داخلی و معماران می‌تواند به شما در درک بهتر از ترندها و گزینه‌های به‌روز کمک کند.
حضور در نمایشگاه مبلمان استانبول، یکی از فرصت‌های مناسب به منظور دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مبلمان می‌باشد، در این نمایشگاه می‌توانید با شرکت‌های مختلف تولید کننده مبلمان آشنا شوید، که مبلمان‌های تولید شده توسط این شرکت‌ها، دارای ویژگی‌های متفاوت می‌باشد، بنابراین یک فرصت ویژه حضور در نمایشگاه استانبول است.
غرفه سازی در نمایشگاه تجهیزات مبلمان نقش بسیار مهمی در جلب توجه بازدیدکنندگان و نمایش بهتر محصولات و خدمات شما دارد.

در طراحی و ساخت غرفه، به نکات زیر توجه کنید:

۱- شناخت هدف

 با دقت هدف خود از حضور در نمایشگاه را شناسایی کنید و این هدف را در طراحی غرفه مد نظر قرار دهید.

۲- طراحی جذاب و حرفه‌ای

 طراحی غرفه باید جذاب و حرفه‌ای باشد. استفاده از رنگ‌ها و نورپردازی مناسب برای جلب توجه کاربردی است.

۳- نمایش محصولات

 محصولات شما را به نحوی نمایش دهید که بازدیدکنندگان بتوانند به سرعت اطلاعات لازم را دریافت کنند.

۴- مواد تبلیغاتی

استفاده از مواد تبلیغاتی مؤثر مانند بنرها، پوسترها، بروشورها و مواد چاپی دیگر.

۵- تجهیزات نمایش

 استفاده از تجهیزات نمایشی مدرن و با کیفیت برای نمایش تصاویر، ویدئوها و اطلاعات مرتبط با محصولات.

۶-  مکان‌یابی محتوا

 مرتبه‌بندی و مکان‌یابی محتواهای مختلف بر اساس اهمیت و چشم‌اندازهای کلان شرکت.

۷- فضای باز و دیده‌شدن

ایجاد فضای باز برای جلب توجه بازدیدکنندگان و اجتناب از احساس تاریکی یا تراکم در غرفه.

۸- فعالیت‌های تعاملی

برگزاری فعالیت‌های تعاملی مانند دموها، کارگاه‌ها، یا مسابقات برای جلب توجه و حفظ حضور بازدیدکنندگان.

۹- استفاده از فناوری

 بهره‌مندی از فناوری‌های نوین مانند نمایشگرهای لمسی، واقعیت مجازی، یا ویدئوهای تعاملی.

۱۰- اطلاع‌رسانی صحیح

اطمینان از اینکه اطلاعات لازم در مورد محصولات و خدمات شما به طور واضح و کامل به بازدیدکنندگان منتقل می‌شود.

۱۱- استفاده از گنجاندن لوگو و برند

قرار دادن لوگو و برند شما در مکان‌هایی که بصورت روشن قابل مشاهده باشد.

۱۲- توجه به ایمنی

اطمینان از اینکه طراحی غرفه ایمن و با استاندارد است.
همانگونه که مشاهده کردید نمایشگاه مبلمان ترکیه دارای ویژگی‌ها زیادی می‌باشد و در صورتی که در این نمایشگاه به عنوان تولید کننده حضور داشته باشید، می‌توانید محصولات خود را بهتر در معرض نمایش قرار دهید، همچنین اگر از علاقمندان به این صنعت می‌باشید، می‌توانید با شرکت در این نمایشگاه از مبلمان‌های متنوعی دیدن نمایید و یا اینکه به عنوان بازاریاب در این نمایشگاه حضور پیدا کنید و با شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت دارند، قرارداد کاری ببندید.
در واقع حضور در این نمایشگاه دارای مزایای زیادی می‌باشد، بنابراین برای شرکت در این نمایشگاه می‌توانید از زمان برگزاری دقیق آن مطلع شوید، بدین منظور به آژانس مسافرتی مربوطه مراجعه کنید و اطلاعات دقیقی در مورد زمان برگزاری نمایشگاه و جزئیات آن به دست آورید و اقدامات لازم جهت سفر وحضور در نمایشگاه را با تحویل مدارک به آژانس مسافرتی بسپارید.






    درج سفرنامه و دیدگاه‌ها

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.