نمایشگاه اتومکانیکا استانبول

نمایشگاه اتومکانیکا استانبول

به مکانی که خدمات، کالاها، فناوری‌ها، تکنیک‌های جدید، نوآوری‌ها و هنرها در معرض نمایش قرار داده می‌شود، نمایشگاه گفته می‌شود، که برای معرفی کالاها هر عملی که توسط تولید کنندگان و فروشندگان انجام شود، منجر به فروش کالاها و خدمات می‌گردد.
از علل تشکیل نمایشگاه، تغییرات روز افزون فناوری، تنوع آنها، ظهور کالاهای جدید و عدم آشنایی مصرف کننده‌ها با رقابت شدید تولید کنندگان می‌باشد.

نمایشگاه اتومکانیکا استانبول
همچنین یکی از عواملی که باعث افزایش قدرت خرید شده، افزایش درآمد سرانه کشورها، همراه با درآمد ملی آنها می باشد که باعث شده تولیدات به مصرف کننده معرفی گردد و این امر با نمایش کالا صورت می‌گیرد، که در نمایشگاه امکان انجام این کار وجود دارد.
مهمترین نمایشگاه بین‌المللی ترکیه در زمینه صنعت خودرو نمایشگاه اتومکانیکا می‌باشد، که برای ورود به بازار خودرو ترکیه، نیاز به آمادگی و ظرافت خاصی می‌باشد، زیرا این بازار به سرعت در حال رشد بوده و برای رشد و شروع کسب و کار، حضور در نمایشگاه اتومکانیکا استانبول، برای شما سکوی مناسبی می‌باشد و  فعالین اصلی ترکیه و اروپا در این نمایشگاه حضور پیدا کرده و برای بازرگانان ترکیه و دیگر فعالان این صنعت تبدیل به یک مرکز ملاقات شده است.

زمان نمایشگاه اتومکانیکا استانبول

از سوم تا ششم خرداد ۱۴۰۳ در شهر استانبول کشور ترکیه نمایشگاه اتو مکانیک‌های استانبول برگزار می‌شود.
یکی از بهترین راه‌های جذب مخاطب و تعامل با فعالان حوزه تجاری، حضور در نمایشگاه می‌باشد و نمایشگاه اتو مکانیکا استانبول از این قاعده مستثنا نیست.
به منظور موفقیت در نمایشگاه باید آداب و اصول ویژه رعایت شود، که رعایت همین آداب و اصول ساده، باعث جذب بیشتر مخاطبان و مشتریان خواهد شد، از نکاتی که در هنگام حضور در نمایشگاه باید به آن توجه داشته باشید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- اطلاع رسانی مشتریان و مخاطبان

 چنانچه مشتریان و مخاطبان از حضور شما در نمایشگاه اطلاع داشته باشند، بهتر می‌توانند برای حضور در غرفه و ارتباط با شما برنامه‌ریزی داشته باشند، به همین منظور برای معرفی غرفه می‌توانید ایمیلی حاوی یک فایل ویدیویی برای آنها بفرستید و از حضور شما در نمایشگاه تمامی مخاطبان و مشتریان در این صورت مطلع خواهند شد، در صورتی که مخاطبان بیشتری از غرفه شما بازدید کنند، احتمال فروش شما افزایش پیدا می‌کند.

۲- در نظر گرفتن تحقیقات ویژه برای خدمات و محصولات خود

 برای جذب مشتریان و بازدید بیشتر از غرفه خود می‌توانید، تخفیفات ویژه نمایشگاهی در نظر داشته باشید و این تخفیفات باید به گونه‌ای باشد، که مشتریان را ترغیب به تصمیم گیری سریع‌تر نموده و خریدهای بیشتری از غرفه شما خواهند داشت.

۳- با مخاطبانتان راه‌های ارتباطی را به روز رسانی کنید.

روش‌های مختلفی برای تبلیغات استفاده می‌شود که این روش‌ها کارت ویزیت و وب سایت‌ها می‌باشد، اما باید قبل از اینکه در نمایشگاه حضور داشته باشید، راه‌های ارتباطی خود را به روز رسانی کنید، با به روز رسانی راه‌های ارتباطی این ذهنیت برای بازدید کنندگان به وجود می‌آید، که شما شرکت فعال و به روزی هستید و در غیر این صورت به محصولات و شرکت شما توجه خاصی نخواهد شد.

زمان نمایشگاه اتومکانیکا استانبول

۴- از فعالیت‌های نمایشگاهی خود تصاویری به اشتراک بگذارید.

 در صورتی که در هنگام تبلیغات، تصاویری از فعالیت‌های خود نیز به اشتراک بگذارید باعث جذب مخاطبان بیشتر خواهد شد.

۵- در حین حضور در نمایشگاه بازدهی آن را هر روزه مورد بررسی قرار دهید.

میزان مهارت بازاریابی و فروش را در آخر هر روز از نمایشگاه مورد بررسی قرار دهید و چنانچه در برخورد پرسنل، پذیرایی، دادن هدای تبلیغاتی و پرزنت خدمات و محصولات معایب و نکات مثبتی داشته‌اید به تقویت نکات مثبت و تصحیح نکات منفی بپردازید.

۶- تشخیص مشتری واقعی

پرسنلی که در غرفه مشغول به کار هستند، باید بازدید کننده‌های معمولی را از مشتریان واقعی تشخیص دهند و وقت بیشتری را برای مشتریان واقعی صرف کنند و به آنها توجه بیشتری داشته باشند، البته این موضوع با قضاوت ظاهر بازدیدکنندگان انجام نمی‌گیرد، بیشتر هدف و رفتار آنها را مورد بررسی قرار دهید و به تشخیص آنها بپردازید.

۷- از توقف افراد متفرقه جلوی غرفه جلوگیری شود.

 در صورت غرفه سازی در نمایشگاه سعی کنید از ازدحام و جمع شدن افراد متفرقه جلوگیری کنید و البته بازدید کننده‌های جدید و مشتریان بالقوه جز افراد متفرقه نمی‌باشند، برای بازدید کنندگان، هدایای تبلیغاتی سالمی در نظر بگیرید، زیرا این تبلیغات سالم بسیار تاثیرگذار می‌باشد و در صورتی که از هدایای تبلیغاتی آسیب دیده استفاده کنید، نشانگر آسیب دیده بودن محصولات و کالاهای شما خواهد بود.

۸- سرگرمی‌های جذاب و برگزاری مسابقه در حین حضور در نمایشگاه

در زمانی که در نمایشگاه حضور دارید، سعی کنید برای حاضرین و بازدید کننده‌ها سخنرانی‌های جذابی داشته باشید و به منظور آموزش برندینگ و یا بازاریابی محصولات و خدمات خودتان، به جذب بازدید کننده‌ها بپردازید، همچنین برگزاری مسابقات و دادن جایزه نیز بسیار تاثیرگذار در جذب بازدید کننده‌ها خواهد بود.

۹- در غرفه ایمنی و سلامت هدایا و کالاها را در نظر داشته باشید.

هدایای تبلیغاتی و کالاهایی که قصد فروش آنها آن را در غرفه دارید، باید با رعایت ایمنی لازم به غرفه برسد، زیرا در صورتی که این محصولات دچار آسیب شود، بر روی آنها تاثیر بدی خواهد گذاشت و ممکن است برای همیشه این مشتریان را از دست بدهید و حتی اعتراض آنها از محصولات آسیب دیده باعث تاثیر آن بر روی سایر بازدید کننده‌های شود و شانس بازدید از غرفه را نیز از دست خواهید داد.

مکان نمایشگاه اتومکانیکا استانبول

در مرکز همایش‌ها و نمایشگاهی تویاپ استانبول، نمایشگاه اتومکانیکیای استانبول برگزاری می‌شود، که در صنعت خودرو این رویداد مهم‌ترین نمایشگاه بین‌المللی محسوب می‌شود و برای افرادی که به دنبال ورود به بازار خودرو ترکیه و گسترش کسب و کار خود هستند، سکوی پرشی به شمار می‌آید، زیرا محل تجمع بازرگانان مدیران کارشناسان و علاقه‌مندان به صنعت خودرو بوده و لوازم جانبی و قطعات یدکی خودرو از ترکیه و اروپا را شامل می‌شود.

مکان نمایشگاه اتومکانیکا استانبول

لیست شرکت کنندگان نمایشگاه اتومکانیکا استانبول

در زمینه تولید قطعات اصلی و خدمات پس از فروش خودرو،  نمایشگاه مکانیکای استانبول، رویداد اول آسیایی اروپایی می‌باشد و باعث گرد هم آوردن تمامی متخصصان مرتبط با بخش‌های تولید، توزیع و تعمیرات در صنعت خودرو شده است و برای رشد شرکت‌ها و بنگاه‌های کوچک و متوسط در بازار فرصت‌های مناسبی را مهیا می سازد.

از محصولاتی که در نمایشگاه اتوماتیک‌های استانبول وجود دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- سیستم‌ها و مجموعه‌های الکترونیکی

 از این مجموعه‌ها می‌توان به سیستم‌های روشنایی خودرو، سیستم‌های هوشمند، ترافیک، امنیت خودرو سیستم‌های الکترونیکی، مجموعه‌های الکترونیکی مرتبط با موتور اشاره کرد.

۲- قطعات و اجزا

 از قطعات و اجزایی که در نمایشگاه اتومکانیکا استانبول به نمایش گذاشته می‌شود، می‌توان به قطعات استاندارد، قطعات نیروی محرکه، سیستم‌های بهبود یافته و تعمیری خودروهای سواری و وسایل نقلیه با مصارف ویژه، قطعات اضافی، سیستم‌های رانندگی جایگزین و قطعات داخل اتاق اشاره کرد.

۳- قطعات جانبی و سفارشی

در نمایشگاه حضور موسسات مرتبط با بخش صنعت و انتشارات تخصصی و همچنین قطعات جانبی خودروهای موتوری، نمایش مجازی سفارشی، رینگ چرخ، چرخ‌ها، لاستیک‌ها، خودروهای ویژه، تجهیزات و ادوات مقاوم سازی سیستم‌های مدیریت، فشار باد لاستیک‌ها، کشنده‌های خودروهای سواری و ویژه، قطعات یدکی و جانبی کشنده‌ها می‌باشد.

لیست شرکت کنندگان نمایشگاه اتومکانیکا استانبول

۴- تعمیرات و نگهداری

بخش دیگری در نمایشگاه اتومکانیکا مخصوص تعمیرات و نگهداری می‌باشد، که ادوات و تجهیزات تعمیرگاهی، تعمیرات نگهداری، باربندهای خودروها، نقاشی و محافظت از خوردگی، خدمات کمک رسانی، تصادف با خدمات سیار، بازیافت و دفع زباله‌های تعمیرگاهی و تجهیزات فروشندگان، تعمیرکاران خودرو، روغن‌ها و روانسازها در این بخش موجود می‌باشد.

۵- کارواش نگهداری و بازسازی استانبول

بخش دیگر، کارواش، نگهداری و بازسازی می‌باشد که در این بخش، زیرساخت‌های شارژ و سوختگیری همراه با حضور موسسات مرتبط با این بخش و همچنین شست و شو و نگهداری خودرو و بازسازی خودرو انجام می‌گیرد.

۶- سیستم‌های مدیریت و راه حل‌های دیجیتال

در بخش دیگر نمایشگاه، مکانیکای استانبول و مدیریت و کنترل، شکایات تامین مالی، امور نمایندگی طراحی و ساخت پمپ بنزین، سیستم‌های مدیریت نمایندگی، فروش مدیریت، تعمیرگاه آموزش فنی و حرفه‌ای و آموزش‌های پیشرفته را شامل می‌شود، همچنین ابتکارات گروهی، مفاهیم خدمات سیار، ترویج صنعت و تجارت و موسسات مرتبط با این بخش از صنعت در این بخش حضور دارند.

برنامه نمایشگاه اتومکانیکا استانبول

نمایشگاه اتوماتیک مکانیکا استانبول باعث گرد هم آوردن ۵۸ هزار متخصص از سراسر جهان همراه با ۱۴۳۷ غرفه‌دار شده است و هر ساله برای نمایش آخرین پیشرفت‌های خود صدها غرفه‌دار در این نمایشگاه حضور دارند، به لطف ساختار واضح، محوطه نمایشگاه و سیستم‌های راهنمایی بازدیدکنندگان در یافتن آنچه به دنبال آن هستند، مشکلی نخواهند داشت و بیش از ۴۰ هزار خریدار با تامین کنندگان از سرتاسر جهان ارتباط برقرار می‌کند و محصولات صدها غرفه‌دار و هزاران محصول دیگر در نمایشگاه در معرض نمایش قرار داده می‌شود، در واقع اتومکانیکای استانبول یک پلتفرم اصلی برای تجارت و فناوری فراهم می‌کند، به منظور حضور در نمایشگاه اتومکانیکای استانبول برنامه‌ریزی کنید و به بازدید از نمایشگاه تجاری خود بپردازید.
به منظور نمایش بهتر کالاها و محصولات غرفه‌سازی در نمایشگاه، اتو مکانیکا از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد، در واقع یک غرفه نشانگر چهره واقعی برند شما می‌باشد و به تحصیل اعتبار لازم برای شما پرداخته و در غرفه مردم کیفیت کار و محصول شما را از نزدیک می‌توانند، مشاهده کنند، برای ساخت غرفه باید به طراحی ظاهر آن توجه ویژه شود و طراحی غرفه به گونه‌ای که باشد که صرفاً به کالای ارائه شده توجه مردم معطوف سازد و در و دیوار غرفه باعث جلب توجه نشود، همچنین می‌توانید برای زیبایی غرفه از کالاهای نمایشی و گلدان‌های تزیینی و همچنین میز و صندلی نیز به روش‌های مختلفی استفاده کنید، که باعث متفاوت به نظر آمدن هر قسمت با قسمت دیگر شود، علاوه بر این کارکنان غرفه باید از هر فرصتی برای ایجاد علاقمندی در بازدید کنندگان با استفاده از امکانات نمایشگاهی استفاده نمایند و درباره کالاها همه کارکنان اطلاعات کافی داشته باشند و چگونگی استفاده از آنها را بدانند، همچنین آشنایی لازم را در مورد اصطلاحات بازرگانی، حمل و نقل و بسته‌بندی و بیمه و تعرفه‌های گمرکی داشته باشند و از محل‌های عمومی و تحصیلات و تاسیسات نمایشگاهی، کارکنان مطلع باشند.

برنامه نمایشگاه اتومکانیکا استانبول
به منظور حفظ نظم و نظافت کل غرفه بهتر است یکی از کارکنان مسئول باشد و هرگونه به هم ریختگی را مراقبت کند، در کارکنان غرفه حفظ شادابی و نشاط به روش‌های مختلف مانع از بروز هرگونه خستگی در امور جاری غرفه خواهد بود.
این را در نظر داشته باشید که بازدیدکنندگان زمانی از نمایشگاه دیدن می‌نمایند، که تحت هیچ گونه فشاری نباشند و برای شنیدن بیش از هر وقت دیگری، آمادگی لازم را داشته باشند.
در واقع به دلایل مختلفی مردم به نمایشگاه می‌آیند و در زمان حضور در نمایشگاه باید بتوانند نهایت بهره را از نمایشگاه ببرند. در مورد بازدید کنندگان و تخصص حوزه فعالیت و کالای مورد علاقه آنها آمار و اطلاعات جمع آوری کنید، تا بیشتر بتوانید نیازهای آنها را پاسخگو باشید و احتمال موفقیت شما در نمایشگاه افزایش یابد.
از بروشورهای غرفه و مقررات لازم بازرگانی خود مجموعه کاملی به طریقی خاص و جالب جهت توزیع در میان بازدید کنندگان تهیه کنید و این بروشورها در دسترس باشند، در واقع نقش بسیار موثری در موفقیت شما تبلیغات دارد، زیرا ممکن است بعد از اتمام نمایشگاه، بازدید کنندگان نوع کالای ارائه شده شما را فراموش کنند، اما با تبلیغات این کالا در ذهن آنها ماندگار خواهد بود.

بلیط نمایشگاه اتومکانیکا استانبول

در کوتاه مدت یا دراز مدت هدف اصلی از شرکت در هر نمایشگاه خارجی، افزایش فروش تولیدات و محصولات و خدمات می‌باشد، اما برای برگزاری و شرکت در نمایشگاه، گاهی مقاصد سیاسی و فرهنگی نیز مطرح می‌باشد.
به منظور تهیه بلیط نمایشگاه اتومکانیکا استانبول کافیست، به آژانس مسافرتی مربوطه مراجعه کنید و با ارائه مدارک لازم بلیط این شهر را تهیه نمایید. هر سوالی در این زمینه داشته باشید کارشناسان آژانس با صبر و حوصله پاسخگو خواهند بود و هیچگونه ابهامی برای شما باقی نخواهند ماند.
یکی از مواردی که برای شرکت نمایشگاه اتومکانیکا استانبول باید در نظر گرفته شود، بررسی هزینه منفعت و شناخت کافی نسبت به نمایشگاه می‌باشد، قبل از حضور در این نمایشگاه تمامی این موارد را مورد بررسی قرار دهید و در صورتی که حضور در این نمایشگاه برای شما با اهمیت می‌باشد، با برنامه‌ریزی کامل در آن حضور داشته باشید بدین منظور برای شرکت در نمایشگاه اتومکانیکای استانبول تمامی اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری کرده و برای تصمیم نهایی بودجه مورد نظر را مهیا سازید، در صورتی که در نمایشگاه اتومکانیکا محصولی ارائه داده اید، پس از تمام شدن دوره نمایشگاه نظریات مشتریان را بررسی نمایید و در صورتی که در این زمینه ضعف‌هایی داشته‌اید، به تصحیح ضعف‌ها پرداخته و عملکرد خود را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید، همچنین قبل از حضور در نمایشگاه در زمینه امور رسانه و ارتباطات، روش‌ها و تاکتیک‌های هوشمندانه و اندیشه محور را به کار ببرید، زیرا این گزینه تاثیر بسزایی در افزایش جذب مخاطبان دارد، همچنین به منظور جلب توجه مردم و ماندگار شدن در ذهن آنها می‌توانید از بنرهای نمایشگاهی نیز استفاده کنید، که باید اصول زیادی در طراحی و ساخت بنرها مورد توجه قرار گیرد.

بلیط نمایشگاه اتومکانیکا استانبول
بنرهایی که برای غرفه خود انتخاب می‌کنید، باید در عین سادگی واضح متمایز و قوی باشند و باعث جلب توجه مردم به سمت غرفه شما شود، از فاصله ۱۵ متری بنرهای نمایشی قابل رویت بوده که نشانگر هویت شرکت شما بوده و از به کار بردن متن و تصاویر زیاد کپی برداری خودداری کنید، مسئولیت‌ها را برای تیم اداره کننده غرفه مشخص کنید، از این وظایف می‌توان به نظم دهی در غرفه اشاره کرد، که باید یکی از اعضا را مسئول انتقال تجهیزات و مرتب نمودن غرفه‌ها نمایید و غرفه شما پیش از مراجعه بازدیدکنندگان باید آماده و مرتب باشد.
برای ارزیابی شرایط رقبا نسبت به وضعیت خود فردی را مسئول پایش ارزیابی قرار دهید و این فرد باید قیمت گذاری، تبلیغات چاپی و استراتژی‌های فروش را مورد بررسی قرار دهد و کاملاً نسبت به این موارد اشراف داشته باشد.
یکی از افراد مجرب و با سابقه شرکت را برای هدایت اعضای غرفه مسئول کنید، این فرد می‌تواند مدیر بازرگانی یا فروش باشد و هرچه در زمینه استراتژی‌های فروش و ارتباط با مشتری این فرد اطلاعات بیشتری داشته باشد، باعث بازدهی بیشتر غرفه شما خواهد شد.

کلام آخر

نمایشگاه اتومکانیکا استانبول یکی از بهترین رویدادها در شهر استانبول می‌باشد، که باعث گردآوری متخصصان و فعالان در زمینه صنعت خودرو می‌شود.
برای حضور در این نمایشگاه کافیست از زمان دقیق برگزاری نمایشگاه و مکان آن اطلاعات کافی داشته باشید و در موعد مقرر در شهر استانبول حاضر شوید، به منظور کاهش دغدغه و استرس برای حضور در نمایشگاه بهتر است، چند روز قبل از زمان برگزاری نمایشگاه در شهر استانبول باشید، تا بتوانید یک برنامه‌ریزی دقیق و کامل برای حضور در نمایشگاه و نهایت بهره‌برداری از آن را داشته باشید، می‌توانید در این زمینه از کارشناسان آژانس نیز کمک بگیرید زیرا این کارشناسان از تجربه کافی در این زمینه برخوردار می‌باشند.






    درج سفرنامه و دیدگاه‌ها

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.