نمایشگاه کتاب بورسا

نمایشگاه کتاب بورسا

شهر بورسای ترکیه در جنوب شرقی دریای مرمره واقع شده است و چهارمین شهر بزرگ ترکیه به حساب می‌آید. مساجد زیبا و حمام‌های حرارتی بی‌نظیر در شهر بورسا واقع شده است و به دلیل وجود یک پل جدید که باعث اتصال استانبول و سواحل جنوبی مرمره شده است، وضعیت آن بهبود یافته و در این شهر مزایای زندگی و سرمایه‌گذاری افزایش یافته است.

نمایشگاه کتاب بورسا
شاید تا به حال نام بورسا را نشنیده باشید، اما برای زندگی کردن در شهر بورسا دلایل زیادی وجود دارد زیرا در این شهر علی رغم وجود کارخانه‌ها و مراکز صنعتی فراوان، به طرز شگفت انگیزی باغ‌ها، جنگل‌ها و پارک‌های زیادی وجود دارد، که به خاطر هوای تازه و محیط ساحلی‌اش مشهور می‌باشد، برای افرادی که به دنبال رهایی از هیاهوی زندگی شهری هستند، این شهر بهترین انتخاب می‌باشد و بسیاری از سرمایه داران خارجی از سراسر جهان به منظور خرید ملک و سرمایه‌گذاری به این شهر علاقمند می‌باشند، در این شهر هزینه زندگی بسیار کمتر از استانبول می‌باشد و دارای زیرساخت‌ها و امکانات رفاهی شهری فراوانی می‌باشد، برای هر خانواده در این شهر امکان زندگی شاد و مرفه وجود دارد، علاوه بر این با وجود سرمایه‌گذاری‌هایی که در این شهر رخ می‌دهد، سالانه نمایشگاه‌های مختلفی نیز در این شهر برگزار می‌شود، که یکی از این نمایشگاه‌ها، نمایشگاه کتاب است که سالانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید می‌کنند و میزبان، نویسندگان و دوستداران مطالعه می‌باشد.

مکان نمایشگاه کتاب بورسا

در نمایشگاه و مرکز کنگره بین‌المللی تویاپ در بورسا، نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود که توسط انجمن ناشران ترکیه برای دوستداران کتاب به طور خاص، طراحی شده است و طیف متنوعی از کتاب‌ها را می‌توانید در این نمایشگاه کشف کرده و به تعامل با نویسندگان پرداخته و به کشف آخرین روندهای صنعت نشر بپردازید. برای خوانندگان مشتاق و متخصصان صنعت کتاب، نمایشگاه کتاب بورسا باعث غرق شدن در دنیای کتاب و ادبیات شده و بستر جامع برای نمایش جدیدترین انتشارات و کشف آثار ادبی جدید و شرکت در بحث‌های پربار را ارائه می‌دهد. این رویداد با توجه به طیف گسترده‌ای از علایق و ژانرها از جمله داستانی، غیر داستانی، کتاب‌های کودکان و آثار آکادمیک، به عموم مردم پاسخ می‌دهد.

مکان نمایشگاه کتاب بورسا
بازدید کنندگان این فرصت را خواهند داشت که مجموعه وسیعی از کتاب‌ها را کشف کنند با نویسندگان مشهور تعامل داشته باشند، در امضای کتاب شرکت کنند و در بحث‌ها و کارگاه‌های آموزشی جذاب شرکت کنند.

شرکت کنندگان نمایشگاه کتاب بورسا

در مرکز اروپای شرقی خاورمیانه، خلیج فارس، شمال آفریقا، آسیای مرکزی و مناطق قفقاز کشور ترکیه واقع شده است، که مکان مناسبی برای ملاقات با خریداران، توزیع کنندگان تجاری بالقوه می‌باشد. از شرکت کنندگان نمایشگاه می‌توان به نویسندگان، عکاسان، فیلمبرداران، افراد فعال در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و اقتصادی، روزنامه نگاران و خبرنگاران، مترجمان خبره اشاره کرد، همچنین برای تبادل در زمینه حق نشر کتب، از فیلمنامه و غیره، آژانس‌های ادبی و فرهنگی در نمایشگاه کتاب بورسا حضور به عمل می‌رسانند.
اگر از علاقمندان به کتاب‌های مختلف می‌باشید و یا اینکه قصد دارید با افراد مشهور ملاقاتی برقرار کنید، می‌توانید با حضور در این نمایشگاه این فرصت را به دست آورید.

شرکت کنندگان نمایشگاه کتاب بورسا
در واقع حضور در نمایشگاه فرصتی عالی برای ملاقات با افراد مشهور و شرکت در کارگاه‌های آموزشی و سخنرانی‌ها می‌باشد، برای حضور در نمایشگاه کتاب بورسا کافیست به آژانس مسافرتی مربوطه مراجعه کنید و اطلاعات دقیقی در مورد زمان و مکان برگزاری نمایشگاه به دست آورید، همچنین اگر ابهامی در هر زمینه برای شما باقی ماند، با کارشناسان مطرح کنید تا با آمادگی کامل در نمایشگاه حضور پیدا کنید.

برنامه نمایشگاه کتاب بورسا

با حضور درنمایشگاه کتاب بورسا،  بازدید کنندگان می توانید مجموعه وسیعی از کتاب‌ها را کشف کرده و با نویسندگان مشهور تعامل داشته باشند، همچنین در بحث‌ها و کارگاه‌های آموزشی جذاب، شرکت می‌کنند. چه از علاقمندان به ادبیات و چه یک گردآورنده کتاب یا صرفاً به دنبال گسترش دانش خود باشید،این رویداد نویدبخش چیزی برای همه است.

برنامه نمایشگاه کتاب بورسانمایشگاه کتاب بورسا توسط شرکت نمایشگاه‌های یوتاپ و با مشارکت انجمن ناشران ترکیه برگزار می‌شود، بخشی از سنت دیرینه پرورش سواد و ترویج عشق به کتاب است، به هزاران نفر هم فکر بپیوندید و از گنجینه‌های ادبی بی‌شماری که در انتظار کشف هستند، الهام بگیرید، تقویم خود را علامت گذاری کنید و نمایشگاه کتاب بورسا را از دست ندهید.
جشنی بی‌نظیر از ادبیات دانش و تخیل می‌باشد، دوستداران کتاب، ناشران و متخصصان صنعت، از سراسر جهان مشتاقانه منتظر حضور در این نمایشگاه تجاری بین‌المللی در بورسا هستند.
به منظور حضور در نمایشگاه کتاب بورسا کافیست یک برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده داشته باشید، تا بتوانید نهایت بهره را از نمایشگاه برده و علاوه بر بازدید از نمایشگاه بتوانید از جاهای دیدنی بورسا نیز دیدن نمایید، زیرا این شهر دارای جاهای دیدنی فراوانی می‌باشد و شهر سرسبز و زیبایی می‌باشد.

نمایشگاه کتاب بورسا برای کودکان

از نظر صاحب نظران و ناشران بخش کودک در نمایشگاه بین المللی کتاب، پیشانی و قلب تپنده آن محسوب می‌شود و این موضوع به میزانی اهمیت دارد که برخی از کشورها به طور اختصاصی اقدام به برگزاری نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان می‌کنند. توجه به چاپ و نشر کتاب‌های با کیفیت کودک و نوجوان تشویق نویسندگان، ناشران و تصویرگران برای خلق آثار جدید و همچنین فرهنگ سازی و تشویق به مطالعه از دوران کودکی بسیار با اهمیت می‌باشد.
در نمایشگاه کتاب بورسا ناشران و نمایندگان، نویسندگان و تصویرگران کتاب کودک، تهیه کنندگان فیلم و برنامه‌های تلویزیونی، کتابداران، فروشندگان و توزیع کنندگان کتاب، مخاطبان و بازدیدکنندگان اصلی نمایشگاه می‌باشند، اهداف این نمایشگاه معرفی بهترین کتاب‌ها و آثار چند رسانه‌ای برای کودکان، ایجاد فرصت‌های همکاری بین ناشران، بحث و تبادل درباره بخش‌های مورد توجه مخاطبان و ایجاد محیط مناسب برای خرید و فروش، می‌باشد.

نمایشگاه کتاب بورسا برای کودکان
تبلیغات در سنین کودکی به اندازه‌ای با اهمیت می‌باشد، که در همه جای دنیا هرگاه بخواهند فرهنگی را در میان مردم جامعه نشر دهند به تبلیغات در این سن می‌پردازند، امکان کتابخوانی کودکان با نیازهای ویژه هم از سیاست‌های دولت‌ها به شمار می‌رود و در این زمینه دولت نقش بسزایی دارد، به همین منظور در نمایشگاه بورسا بخشی متعلق به کودکان می‌باشد که در این بخش کودکان را به کتابخوانی تشویق کرده و برنامه‌هایی از قبیل مسابقه کتابخوانی، نمایش، قصه‌گویی و ساخت صنایع دستی را به اجرا می‌گذارند، استفاده از حافظه شنیداری و دیداری به گفته متخصصان حوزه کودک برای خوب خواندن ضروری است و تقویت آن باعث پرورش ذهن می‌شود، که تنها با خواندن کتاب این موضوع موثر است.
با توجه به اینکه قرار گرفتن در نمایشگاه کتاب برای کودکان هیجاناتی به همراه دارد، بنابراین حضور آنها در نمایشگاه مفید می‌باشد.

نمایشگاه کتاب بورسا برای نوجوانان

در نمایشگاه کتاب بورسا برای نوجوانان نیز برنامه‌های تدارک دیده می‌شود، در این بخش کودکان و نوجوانان درباره کتاب‌ها و بیان ژانر مورد علاقه خود از غرفه‌داران مشاوره می‌گیرند و این بخش از نمایشگاه بخش جذاب و رنگین می‌باشد، که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند، برای بازی و سرگرمی بچه‌ها برخی غرفه‌ها فضایی تعبیه کرده‌اند و به پخش ویدیوهای  بازی فکری‌ و معرفی کتاب‌ها می‌پردازند.

نمایشگاه کتاب بورسا برای نوجوانان

نمایشگاه کتاب بورسا برای بزرگسالان

برای بزرگسالان نیز در نمایشگاه کتاب بورسا، غرفه‌هایی تدارک دیده شده است که در این غرفه‌ها کتاب‌های آموزشی مخصوص بزرگسالان وجود دارد.
یک کار بسیار سخت و جذاب، طرح‌های غرفه نمایشگاه کتاب می‌باشد و یک غرفه باید به گونه‌ای طراحی شود که با مخاطبان و بازدیدکنندگان ارتباط درست برقرار کرده و از لحاظ طراحی تکراری نباشد و از ایده های جدید برای طراحی آن استفاده شود. برای طراحی غرفه‌ها در نمایشگاه‌های گذشته از مواد و وسایل گران قیمت و وسایل تزیینی بسیار فاخر استفاده می‌شد، اما به مرور بیشتر توجهات به سمت موضوعات بهتر به جز تجمل گرایی گرایش پیدا کرد.
فهمیدن واقعیت غرفه در نمایشگاه قبل از بیان هر نکته دیگری و پس از آن انتخاب بهترین روش جانمایی محصولات با توجه به حجم و ابعاد آنها و همچنین برای طراحی غرفه انتخاب سازه مناسب بسیار با اهمیت می‌باشد، برای ساخت غرفه نمایشگاهی باید به موارد زیر توجه داشت

۱- طراحی ساده

 برای طراحی غرفه نمایشگاهی به مانند کتاب هیچ زمان فکر نکنید حتماً باید طرح عجیب و غریبی را ارائه دهید، در حال حاضر اساس کار طراحی بر روی طراحی‌های ساده و جذاب می‌باشد و با توجه به بازخوردهایی که دریافت شده است، غرفه‌های ساده بسیار پرکاربرد تلقی می‌شود، برای طراحی ساده و جذاب با تیم طراحی خود، فکر و ایده خود را به مرحله پیش ساخت برسانید و آن را با حضور افکار جدید و اتفاقات به یک طرح خارق العاده تبدیل کنید.

۲- استفاده از رنگ‌ها

ممکن است برخی افراد بر این باور باشند به دلیل اینکه برای نمایشگاه کتاب غرفه سازی می‌کنند، باید از المان‌های تاریخی و یا فلسفی برای طراحی آن استفاده کنند، اما این موضوع را به یاد داشته باشید، که باید از المان‌های فانتزی و رنگارنگ نیز برای غرفه نمایشگاه بهره برده و استفاده از این المان‌ها به گونه‌ای باشد که در حد اقتضای محیط نمایشگاه باشد، در طراحی‌ها استفاده مناسب از رنگ‌ها، باعث جذابیت و تاثیرگذاری در دید مخاطبان طرح شده است.

۳- در نظر گرفتن جایی برای افراد در طراحی غرفه نمایشگاه

باید به گونه‌ای طراحی غرفه صورت گیرد، که افراد مشغول در غرفه از محیط غرفه خارج نباشند و در هر غرفه تعداد نیروهای کاری متناسب با مساحت غرفه مورد نظر باشد. اگر ابعاد غرفه کوچک می‌باشد حداکثر افرادی که در آنها حضور دارد ۲ یا ۳ نفر باشد اما اگه اندازه غرفه بزرگتر می‌باشد، حداکثر ۵ یا ۶ نفر در آن جای گیرد. همچنین در غرفه برای هر کدام از این دسته از افراد جایگاه مشخص شود تا از شلوغی بی‌مورد محوطه درونی آن جلوگیری شود.

نمایشگاه کتاب بورسا برای بزرگسالان

۴- چگونگی معرفی محصولات

برای معرفی محصولات لازم نیست از تمام محصولات و محتویات درونی در طراحی استفاده شود و آنها را به مخاطبان بازدید کنندگان نمایش دهید. در غرفه‌های نمایشگاهی اتفاقاً در حال حاضر عکس این جریان رونق گرفته است، یعنی در طراحی خود غرفه داران بخشی از محتویات کاری و محصولات غرفه را لحاظ می‌کند و مخاطبان بازدید کنندگان را برای دانستن بقیه خدمات غرفه وادار به توقف در مقابل غرفه و سوال پرسیدن می‌نمایند که باید برای به کارگیری و رسیدن به آن در کارتان یک طراح بزرگ باشید.

۵- نمای مناسب

غرفه باید دارای نمای مناسبی باشد و از فواصل دور نیز نماها قابل تشخیص باشد، افرادی که در فاصله کمی از مکان مورد نظر قرار گرفته‌اند، نمای غرفه از اهمیت بالایی برخوردار نیست و باید نمای غرفه به گونه‌ای باشد که یک مخاطب و بازدید کننده از فاصله نسبتاً دور با دیدن نمای غرفه به سمت آن جذب شود، در نمایشگاه‌هایی که به مدت زمان کوتاهی برگزار می‌شوند، این مورد دوربینی از فاصله زیاد با استقبال‌های زیادی چه در داخل و چه در خارج برخوردار می‌شوند.

۶- کف سازی در غرفه‌سازی

اگر تا به حال در یک نمایشگاه حضور پیدا کرده باشید، متوجه شده‌اید که بیشتر غرفه‌های نمایشگاهی دارای مساحت کمی هستند، که این مساحت کم باعث سخت‌تر شدن کار طراحی می‌شود، چرا که در کار طراحی باید نبود فضای کافی نیز در نظر گرفته شود، برای طراحی چنین غرفه‌هایی یکی از موثرترین روش‌ها در بین تمامی نمایشگاه‌های دنیا، کف سازی خلاقانه و نصب محصولات غرفه به دیوارهای آن می‌باشد، بنابراین اگر غرفه شما کوچک می‌باشد، برای نگهداری محصولات از استندهای مختلف و همچنین قفسه‌های نگهداری استفاده نمایید و می‌توانید از نوشته‌های تبلیغاتی و راهنمایی در کف غرفه نیز بهره‌مند شوید.

۷- در ساخت غرفه از استند استفاده شود.

اصل نمایشگاه بر پایه تبلیغات می‌باشد، که اگر به خوبی به آن پرداخته نشود، موفقیت کامل را به همراه نخواهد داشت،اگر به نظر خودتان طراحی غرفه مناسبی انجام داده اید اما نتایج دلخواه کسب نشده، بدانید که در تبلیغات دچار مشکل بوده‌اید، شاید این موضوع برایتان غیر قابل باور باشد، اما غرفه‌هایی در نمایشگاه وجود داشته است که از نظر طراحی نسبت به غرفه‌های دیگر برتری زیادی داشتند، اما حتی به اندازه نصف غرفه‌های دیگر نیز موفقیت در پی نداشته اند و این موضوع به خاطر نداشتن تبلیغات مناسب در غرفه می‌باشد، بنابراین بهتر است در طراحی‌های خود به مسائل تبلیغاتی توجه شود و برای نصب استندها و پوسترهای تبلیغاتی در طراحی‌های خود جایی قرار دهید تا در نمایشگاه به یک موفقیت همه جانبه دست یابید.

۸- ساختارشکنی در طراحی غرفه

 بی‌پروایی و ساختارشکنی در طراحی غرفه نمایشگاه لازم می‌باشد، برای یک غرفه سازی مدام به یک طراحی یکنواخت با دیوارهای باز فکر نکنید، در حال حاضر بسیاری از غرفه‌های کوچک و بزرگ با قرار گرفتن در یک قفسه سه دیواری و باز گذاشتن تنها نمای جلویی غرفه توانسته اند توجه بسیاری از بازدید کنندگان را به سمت خود جذب کنند، بنابراین بهتر است علاوه بر نکات ذکر شده حس ایجاد جذابیت‌های بصری از سوی مخاطبان و بازدیدکنندگان را نیز در طراحی غرفه‌های نمایشگاه مد نظر قرار بدهید.

تاریخ نمایشگاه کتاب بورسا 2024 چیست؟

نمایشگاه کتاب بورسا با همکاری انجمن ناشران ترکیه است بین ۲ تا دهم مارس ۲۰۲۴ در نمایشگاه بین المللی و مرکز کنگره تویاپ بورسا برگزار می‌شود. نمایشگاه کتاب بورسا سهم قابل توجهی در زندگی فرهنگی منطقه دارد و میزبان مجموعه‌ای از رویدادهای فرهنگی متشکل از پنل‌ها، مصاحبه‌ها، کارگاه‌ها و فعالیت‌های کودکان و نویسندگان خواهد بود و در این نمایشگاه افراد می‌توانند با افراد مد نظر خود ملاقاتی داشته باشند.

تاریخ نمایشگاه کتاب بورسا 2024 چیست؟

برای حضور در نمایشگاه کتاب بورسا به آژانس مسافرتی مربوطه مراجعه کنید و مدارک مورد نیاز را به آنها تحویل دهید، تا تمامی اقدامات لازم برای سفر شما از طریق آژانس صورت گیرد و شما تمرکز خود را بر روی سایر اقدامات لازم برای سفر بگذارید. بهتر است چند روز قبل از برگزاری نمایشگاه کتاب بورسا، در شهر بورسا حاضر شوید، تا بتوانید برای یک برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده آمادگی لازم را داشته و دغدغه‌ای برای حضور در نمایشگاه نداشته باشید.
به منظور برنامه‌ریزی دقیق می‌توانید از کارشناسان آژانس نیز کمک بگیرید، زیرا این کارشناسان با صبر و حوصله به تمامی سوالات شما پاسخگو خواهند بود.

کلام اخر

یکی از شهرهای ترکیه شهر بورسا می‌باشد، که این شهر سرسبز بوده و دارای آب و هوای بسیار پاکی می‌باشد، به همین دلیل افراد زیادی به این شهر سفر می‌کنند، اما علاوه بر این، در این شهر نمایشگاه‌های مختلفی نیز برگزار می‌شود، که از این نمایشگاه‌ها می‌توان به نمایشگاه کتاب بورسا اشاره کرد، حضور در این نمایشگاه دارای مزایای زیادی می‌باشد و باعث افزایش آگاهی و اطلاعات شما خواهد شد، به منظور حضور در این نمایشگاه کافیست به آژانس مسافرتی مراجعه نمایید و اطلاعاتی در مورد زمان و مکان دقیق نمایشگاه به دست آورید، آژانس مربوطه تمامی اقدامات لازم برای سفر شما را انجام می‌دهد و سفری به یاد ماندنی و آرامش بخش را برای شما رقم خواهد زد. در واقع با سپردن کارها به آژانس مربوطه دیگر دغدغه‌ای در این زمینه نخواهید داشت و می‌توانید نهایت بهره را از سفر خود ببرید.






    درج سفرنامه و دیدگاه‌ها

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.