نمایشگاه رنگ هند

نمایشگاه رنگ هند

هند از نظر موقعیت جغرافیایی در جنوب آسیا واقع شده است و دربرگیرنده بخش گسترده‌ای از شبه قاره هند می‌باشد. پایتخت این کشور دهلی نو می‌باشد و بمبئی بزرگترین شهر هند نام دارد، از همسایگان این کشور می‌توان به پاکستان، چین، بوتان، نپال و تبت اشاره کرد که از شمال غربی با پاکستان، از شمال با کشور چین، بوتان، نپال و تبت، از سمت شمال شرقی با بنگلادش و از غرب با خلیج بنگال و از جنوب با دریای عمان، اقیانوس هند مرز آبی دارد.
برای سفر به کشور هند نیاز می‌باشد که با خصوصیات بارز مردم هند آشنا شوید، اولین خصوصیت آنها مهربانی می‌باشد و با گردشگران خارجی با سرعت ارتباط می‌گیرند و صمیمی می‌شوند، با اینکه این خصوصیت مثبت می‌باشد اما افرادی که شخصیت درونگرایی دارند، کمی معذب می‌شوند، همچنین مردم این کشور برای بزرگترها احترام زیادی قائل هستند و اعتقادات بسیار عجیب مذهبی دارند و نباید این اعتقادات را به مسخره گرفته و بی‌احترامی کنید.

نمایشگاه رنگ هند
از نظر آب و هوایی، کشور هند در فصول مختلف سال دارای آب و هوای متفاوتی می‌باشد به طوری که یکی از فصول زیبا و خاص در کشور هند فصل بهار است و در فصل تابستان آب و هوای گرم و خشکی دارد، همچنین فصل پاییز شاهد افزایش باران‌های موسمی در کشور هند خواهید بود و فصل زمستان، بخش مرکزی و جنوبی این کشور آب و هوای مطبوع و مناسبی دارد و منطقه شمالی آن زمستان‌های سرد و پر برف خواهد داشت.
در شهر بمبئی کشور هند نمایشگاه رنگ برگزار می‌شود، که این نمایشگاه، نمایشگاه برتر پوشش رنگ و صنایع وابسته در این بخش از جهان و سومین نمایشگاه بزرگ در نوع خود می‌باشد. بیش از ۲۵ سال است که این نمایشگاه برگزار می‌شود و سریع‌ترین رویداد در حال رشد در سطح جهان این فضا بوده است.
یک صنعت بسیار فشرده با مواد خام می‌باشد که بیش از ۶۵ درصد هزینه‌های تولید را به خود اختصاص می‌دهد و با هدف تسهیل تعامل خریدار و فروشنده بین تولید کنندگان و توزیع کنندگان مواد اولیه با مشتریان خود در قالب تولید کنندگان رنگ، از سراسر هند و جهان این نمایشگاه برگزار می‌شود.

قوانین و مقررات نمایشگاه رنگ هند

برای درک آخرین مواد و فناوری‌های موجود، این نمایشگاه باید برای خریداران و دانشجویان درون صنعت پوشش جالب باشد، علاوه بر این به ویژگی‌ها و عملکرد پوشش‌ها با بازاریابی سیستم‌های پوشش یکپارچه مرتبط است و برای حضور و درک پتانسیل‌های موجود در محصولات و فناوری‌های جدید برای پرسنل بازاریابی و بازرگانانی، از صنعت رنگ سازی ضروری است، همچنین برای همه تولید کنندگان مواد اولیه این انجمن بسیار مهم است، تا از رقابت و آخرین وقایع در زمینه کاری خود مطلع شوند. برای شناسایی زنجیره عرضه و همچنین فناوری‌های جدید، یک انجمن جالب برای کاربران پوشش‌ها باشد تا در نهایت به طور مستقیم یا غیر مستقیم به توسعه و بهبود محصولاتشان کمک کند.

قبل از حضور در نمایشگاه هند، برخی نکات را می‌توانید در نظر بگیرید تا تجربه‌ی خود را بهبود بخشید. در ادامه تعدادی از این نکات آمده است

۱- بررسی برنامه‌ی نمایشگاه

قبل از حضور در نمایشگاه، بهتر است برنامه و زمانبندی نمایشگاه را بررسی کنید تا بدانید کدام بخش‌ها و ارگان‌ها در چه زمانی باز هستند و چه فعالیت‌هایی برنامه‌ریزی شده است.

۲- بررسی موضوعات مورد نمایش

 بررسی موضوعات و ارگان‌هایی که در نمایشگاه حاضر هستند و مورد نمایش قرار گرفته‌اند می‌تواند به شما کمک کند تا آن قسمت‌ها را که بیشتر توجه شما جلب می کند، بیشتر بررسی کنید.

۳- بررسی مسائل امنیتی و بهداشتی

در صورتی که در نمایشگاه هند حضور دارید، ممکن است برخی مسائل امنیتی و بهداشتی نیاز به توجه داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که از دستورالعمل‌های بهداشتی و ایمنی پیروی می‌کنید.

قوانین و مقررات نمایشگاه رنگ هند

۴- بررسی موارد مورد علاقه

اگر به موضوع خاصی علاقه دارید، ممکن است بخواهید به موارد مرتبط با آن بیشتر توجه کنید. در این صورت، قبل از حضور در نمایشگاه، می‌توانید لیستی از موارد مورد علاقه‌تان را تهیه کنید و آنها را در نمایشگاه بیابید.

۵- آماده‌سازی ملزومات

 قبل از حضور در نمایشگاه، مطمئن شوید که همه ملزوماتی که برای یک روز در نمایشگاه نیاز دارید را با خود دارید، مانند آب، دفتر یادداشت، دوربین و غیره.
با رعایت این نکات، می‌توانید تجربه مثمر و لذت‌بخشی از حضور در نمایشگاه هند داشته باشید.

تاریخ و محل برگزاری نمایشگاه رنگ هند

در تاریخ سوم الی پنجم اسفند در شهر بمبئی کشور هند، نمایشگاه رنگ هند برگزار می‌گردد.
این نمایشگاه در زمینه تامین منابع و فناوری در هند شاید تنها تالار بزرگ است و همانگونه که در بالا توضیح داده شد، رنگ‌ها و پوشش‌ها تمرکز اصلی نمایشگاه هستند.

تاریخ و محل برگزاری نمایشگاه رنگ هند
رنگ‌ها و پوشش‌ها به لحاظ کیفی و کمی در دهه‌های اخیر رشد کرده و از سراسر هند و همچنین از خارج از کشور، حدود ۴۰۰ شرکت کننده آخرین محصولات و فناوری‌های خود را نمایش خواهند داد و برای کل زنجیره تامین و صنعت این یک فرصت عالی می‌باشد و به عنوان بخش سازمان یافته یا شرکت‌های کوچک و متوسط از تمام نقاط هند، علاقمندان در کنار هم جمع می‌شوند.

مواد اولیه رنگ در نمایشگاه رنگ هند

مواد اولیه مختلفی در نمایشگاه رنگ هند وجود دارد که از این مواد اولیه می‌توان به رنگدانه‌ها، مواد افزودنی، حلال‌ها، مونومرها، مواد شیمیایی فله و واسطه‌ها، مواد شیمیایی تخصصی، رزین‌ های امولسیونی، رزین‌های طبیعی، رزین‌های مصنوعی و رنگ‌های ماشینی اشاره کرد.

نمایشگاه رنگ معمولاً شامل ویژگی‌های زیر است:

۱- نمونه‌های نقاشی یا عکس

در این نمایشگاه رنگ، اثرهای هنرمندان و عکاسان با تمرکز بر رنگ در قالب نقاشی‌ها یا عکس‌ها به نمایش گذاشته می‌شود.

۲- شرح آثار

علاوه بر اثرها، ممکن است در نمایشگاه رنگ نوشته هایی وجود داشته باشند که شرحی از هر اثر، رنگ‌های استفاده شده، و تفسیر هنری آن را ارائه می‌دهند.

مواد اولیه رنگ در نمایشگاه رنگ هند

۳- تنوع رنگ

 یکی از ویژگی‌های اصلی نمایشگاه رنگ، تنوع رنگی است که در اثرها وجود دارد، این شامل تنوع رنگ‌های مورد استفاده در نقاشی‌ها و عکس‌ها می‌شود.

۴- فضای نمایشگاه

فضای نمایشگاه ممکن است با توجه به موضوع و جنس اثرها، به گونه‌ای طراحی شود که رنگ‌ها بهترین اثر را ایجاد کنند و بازدیدکنندگان را به هنر فرا می‌خواند.

۵- فعالیت‌های هنری مرتبط

 این نمایشگاه‌ رنگ همراه با کارگاه‌ها یا فعالیت‌های هنری مرتبط با رنگ برگزار می‌شود، که افراد می‌توانند در آنها شرکت کنند و با تجربه‌های هنری متنوعی در حوزه رنگ آشنا شوند.

ماشین آلات و تجهیزات رنگ در نمایشگاه رنگ هند

ماشین آلات و تجهیزات رنگ در نمایشگاه هند از تنوع زیادی برخوردار می‌باشد که از این ماشین آلات می‌توان به سیستم‌های انتقال و جابجایی رنگ، ابزار تطبیق رنگ، ماشین آلات و سیستم‌های توزیع کننده، تجهیزات تست، ابزارهای تحلیلی ساخت و ساز و تجهیزات سرمایه اشاره کرد.

ماشین آلات و تجهیزات رنگ در نمایشگاه رنگ هنددر این نمایشگاه صنایعی که به طور خاص از این فناوری سود می‌برند، صنایع خودروسازی و همچنین کل زنجیره فروشندگان است، که کسب و کار آنها مربوط به رنگ و پوشش اجزای خودرو می‌باشد، علاوه بر این هر فردی که از رنگ‌ها و پوشش‌ها برای حفاظت ساختاری مانند صنایع شیمیایی، نیروگاه حرارتی و نیروگاه به عنوان وسیله‌ای برای حفاظت استفاده می‌کنند و برای درک فناوری‌های متعدد موجود، فرصتی مناسب می‌باشد. صنایع فلزکاری و همچنین کسانی که در توسعه زیرساخت‌ها حضور دارند و مصرف کنندگان بزرگ رنگ و پوشش نیز از این نمایشگاه به شدت بهره‌مند خواهند شد.

آخرین تکنولوژی های رنگ در نمایشگاه رنگ هند

در نمایشگاه رنگ هند می‌توان از آخرین تکنولوژی‌ها و فناوری‌ها در زمینه رنگ مطلع شد و آنها را در زمینه کاری خود به کار بست. در واقع در این نمایشگاه تولید کنندگان و شرکت‌هایی وجود دارند که آخرین فناوری‌های مربوط به رنگ را در معرض نمایش قرار می‌دهند و با گرفتن ایده از این فناوری ها، افراد می‌توانند به کسب و کار خود رونق بسزایی ببخشند، همچنین در این نمایشگاه افرادی حضور دارند که به دنبال افرادی با پتانسیل بالا در امور توزیع هستند تا به واسطه این افراد بتوانند به تصاحب بخشی از بازار بپردازند، بنابراین چنانچه از پتانسیل بالایی در زمینه توزیع برخوردار هستید حضور در این نمایشگاه را از دست ندهید.
خدمات تجاری این نمایشگاه مناسب افرادی می‌باشد که تفاوت یک سفر تفریحی و خانوادگی را با سفر تجاری تشخیص می‌دهند و سه مرحله پیش از برگزاری حین برگزاری و پس از برگزاری از مراحل خدمات تجاری بازدیدکنندگان می‌باشد. بنابراین چنانچه در نمایشگاه رنگ هند قصد دارید به عنوان بازدید کننده شرکت کنید، ارزشمندترین دارایی شما زمان می‌باشد و نبود یک برنامه کلی در سه مرحله، پیش از برگزاری، حین برگزاری و پس از برگزاری نمایشگاه، بزرگترین ایرادی است که به بسیاری از بازدیدکنندگان در نمایشگاه می‌توان گرفت. پیش از برگزاری نمایشگاه باید در مورد گزارش دوره‌های قبل نمایشگاه، لیست غرفه‌داران و جانمایی سالن‌های نمایشگاه، اطلاعات تکمیلی تجاری به دست آورید.

آخرین تکنولوژی های رنگ در نمایشگاه رنگ هند
انجام این کار باعث جلوگیری از هدر رفتن یک روز بسیار مهم و پرهزینه خواهد شد، در حین برگزاری نمایشگاه موضوعی که کمک بسزایی در استفاده هرچه بهتر از فرصت‌های نمایشگاه برای بازدید کنندگان به همراه خواهد داشت، برقراری ارتباط با یک غرفه‌دار خاص و تنظیم قرار ملاقات یا حضور در یک جلسه مذاکره تجاری می‌باشد، ادامه مذاکرات و پیگیری‌ها به روش‌های مختلف ارتباطی مانند ایمیل و تلفن، پس از برگزاری نمایشگاه با اینکه بسیار وقت‌گیر می‌باشد، اما در صورتی که به آن اهمیت داده نشود، باعث هدر رفتن کل هزینه‌ها خواهد شد.

بهترین غرفه های نمایشگاه رنگ هند

غرفه‌سازی در نمایشگاه رنگ می‌تواند به عنوان یک عنصر کلیدی در جلب توجه بازدیدکنندگان و ارتقای تجربه آنها از نمایشگاه محسوب شود. برای غرفه‌سازی در نمایشگاه رنگ، می‌توانید از راهکارهای مختلفی استفاده کنید:

۱- استفاده از رنگ‌های زنده

انتخاب رنگ‌های زنده و جذاب برای طراحی و دکوراسیون غرفه می‌تواند توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کند و با محوریت بر رنگ، تجربه چشمی شگفت‌انگیزی را برای آنها ایجاد کند.

۲- نمایش اثرهای هنری

 در غرفه‌سازی، می‌توانید اثرهای هنری با تمرکز بر رنگ را به نمایش بگذارید تا بازدیدکنندگان از انواع مختلف رنگ‌ها و سبک‌های نقاشی آشنا شوند.

۳- استفاده از نورپردازی مناسب

 استفاده از نورپردازی مناسب می‌تواند به تاکید بیشتر بر رنگ‌ها و اثرهای هنری کمک کند و تجربه دیداری مطلوب‌تری را برای بازدیدکنندگان فراهم کند.

بهترین غرفه های نمایشگاه رنگ هند

۴- استفاده از تجهیزات تعاملی

 استفاده از تجهیزات تعاملی مانند نمایشگرهای لمسی، نرم‌افزارهای تعاملی و فعالیت‌های هنری مرتبط با رنگ می‌تواند تجربه فعال و مشارکتی را برای بازدیدکنندگان فراهم کند.

۵- طراحی فضای راحت و دلپذیر

 طراحی فضایی که شامل صندلی‌های راحت و فضای خلوت برای مشاهده اثرها باشد، می‌تواند بازدیدکنندگان را به مدت بیشتری در غرفه جذب کند و تجربه آنها را بهبود بخشد.
هدف اصلی در غرفه‌سازی در نمایشگاه رنگ، ایجاد فضایی است که بازدیدکنندگان را به یک تجربه زیبا و جذاب از هنر رنگ معطوف کند و آنها را به عمق و تنوع این هنر هدایت کند.
یکی از مواردی که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد انتخاب مکان برای احداث غرفه است و غرفه‌داران نمایشگاهی باید به گونه‌ای غرفه سازی انجام دهند، که بسیاری از بازدید کنندگان برای بازدید این غرفه را انتخاب کنند و در صورتی که یک جایگاه مناسب غرفه داشته باشد، توجه افراد زیادی را به خود جلب می‌کند، اما در صورتی که مقابل یا کنار غرفه‌هایی هستید که رقیب شما باشند، به میزان قابل توجهی بازدید کنندگان غرفه شما کاهش می‌یابد، همچنین ابعاد غرفه نیز یکی دیگر از مواردی می‌باشد که باید به آن توجه داشته باشد و برخی از افراد بر این باورند که با بزرگتر شدن ابعاد غرفه، امکان بازدید از آن بیشتر می‌باشد، اما پر کردن اصولی و درست غرفه از اهمیت بیشتری برخوردار می‌باشد، با توجه به محصولات و برند، شما غرفه‌ای را انتخاب کنید که ابعاد مناسب و استاندار داشته باشد همچنین هرچه برای طراحی غرفه متریال مرغوب و با کیفیت انتخاب نمایید، شاهد ساخت ایده آل‌تر و زیباتری خواهید بود و غرفه داران باید آموزش‌های لازم را برای چگونگی برخورد با بازدید کنندگان دیده باشند و در مورد محصولات و برند شما، اطلاعات لازم را داشته باشند، تا بتوانند به تمامی سوالات بازدید کنندگان پاسخگو باشند، علاوه بر این  آراستگی و نظم غرفه و غرفه‌داران از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد، در صورتی که غرفه شما نظم نداشته باشد، باعث می‌شود محصولات شما چشمگیر نباشد و بازدید کنندگان سریع از غرفه شما رد شوند.
به منظور حضور در نمایشگاه هند بهتر است به آژانس مسافرتی مربوطه مراجعه کنیم و مدارک مورد نیاز را به آنها تحویل دهید تا تمامی اقدامات لازم برای سفر شما انجام گیرد‌.برای سفر به هند، ایرانیان نیاز به مدارک زیر دارند

۱- ویزا

ایرانیان برای ورود به هند نیاز به دریافت ویزا دارند. برای دریافت ویزا، باید از از طریق آژانس مسافرتی مربوطه اقدام کنند.

۲- پاسپورت

پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار معتبر برای ورود به هند لازم است.

۳- بلیت رفت و برگشت

بلیت رفت و برگشت به هند مورد نیاز است.

۴- پرینت از رزرو هتل یا اقامتگاه

 برای ثبت مکان اقامت در هند، نیاز به پرینت از رزرو هتل یا اقامتگاه دارند.

۵- بیمه مسافرتی

 برخی موارد بیمه مسافرتی برای ورود به کشورهای خارجی، از جمله هند، الزامی است.

۶- گواهی واکسیناسیون

برای ورود به هند، ممکن است نیاز به گواهی واکسیناسیون کووید-۱۹ باشد. صنعت پوشش‌ها از منظر کاربرد صنعتی است که اغلب درک نشده و کمتر در معرض دید قرار می‌گیرد و تعامل با مصرف کنندگان در آن بسیار محدود است و بین تامین کنندگان و کاربر منجر به شکاف ارتباطی بزرگ می‌شود برای تامین کنند.

۷- مدارک مالی

ممکن است بخواهند مدارک مالی مربوط به امکان تأمین هزینه‌های سفر را ارائه دهید.
در طول سال‌های زیادی نمایشگاه رنگ ثابت کرده است که یک انجمن اصلی برای تعامل خریدار و فروشنده می‌باشد و منجر به سطوح بسیار رضایت بخشی از تجارت مستقیم شده است.
به منظور حضور در نمایشگاه رنگ هند بهتر است به آژانس مسافرتی مربوطه، مراجعه کنید و اطلاعات دقیق در مورد زمان مکان و جزئیات نمایشگاه به دست آورید، کارشناسان این آژانس با تجربه و اطلاعاتی که در این زمینه دارند، به خوبی می‌توانند در هر زمینه‌ای شما را راهنمایی کنند و بدون دغدغه شما اقدامات لازم برای سفر و بهره‌وری از نمایشگاه را آماده نمایید. با یک برنامه‌ریزی مناسب قبل از نمایشگاه می‌توانید بیشترین تمرکز خود را بر روی نمایشگاه بگذارید و بهتر است قبل از برگزاری نمایشگاه، در هند باشید تا در زمان برگزاری نمایشگاه دغدغه‌ای برای حضور در نمایشگاه نداشته باشید، همچنین یک برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده باعث می‌شود، علاوه بر بازدید از نمایشگاه بتوانید از جاهای دیدنی هند، نیز دیدن نمایید و با یک تیر دو نشان بزنید و سفری به یاد ماندنی در ذهن خود ثبت نمایید، به منظور برنامه‌ریزی برای سفر خود نیز می‌توانید از کارشناسان آژانس کمک بگیرید، زیرا با توجه به اینکه آنها از تمامی جزئیات نمایشگاه مطلع هستند، به خوبی شما را راهنمایی خواهند کرد. با توجه به این تفاسیر، حضور در نمایشگاه رنگ هند را از دست ندهید.






    درج سفرنامه و دیدگاه‌ها

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.