جاذبه های گردشگری فرانسه را بشناسید !

جاذبه های گردشگری فرانسه را بشناسید

کشور فرانسه به دلیل زیبایی بی نظیر ، جاذبه های تاریخی و تفریحات عالی و پنیرهای خوشمزه ،همواره جزو محبوبترین مقاصد گردشگری دنیاست .

گردشگران  اغلب به خاطر بازدید از شهرهای تاریخی و حومه زیبای شهرها، قلعه لویر ولی و سایر جاذبه های بیشمار، به این کشور سفر می کنند.

بخش های شمالی و شمال شرقی  فرانسه دارای  آب‌ وهوایی معتدل می باشد  ، که باب میل بسیاری از توریست ها می باشد.

همچنین تعدادی ساحل عالی دارا می باشد ،  که بهترین آنها از لحاظ زیبایی و شکوه، به ترتیب فرنچ ریویرا، سواحل آتلانتیک و جزیره کورس یا کورسیکا می باشد.

( با  کشور فرانسه  بیشتر آشنا شوید ).

در فرانسه همچنین امکانات زیادی برای ورزش های زمستانی مهیاست که معروفترین آن کوه های آلپ و پیرنه است. فرانسه دارای فرهنگی غنی با غذاها و نوشیدنی های خوشمزه می باشد که از این لحاظ نیز در دنیا معروف است.
سالانه‌، میلیون‌ ها نفر برای گردش به فرانسه سفر می‌کنند، تعداد قابل ملاحظه ای از این علاقمندان برای سفر به فرانسه ،هموطنان عزیزمان می باشند.

(توصیه می کنیم  خواندن مقاله  سفری ارزان و پر بار به فرانسه را برنامه ریزی کنید  ! را از دست ندید ) .

با ناخدای سفر همراه شوید تا به برخی از جاذبه های زیبا و دیدنی گردشگری در کشور فرانسه سری بزنیم.

برج ایفل

برج ایفل پاریس به عنوان بلندترین ساختمان آن  ، نخستین جاذبه گردشگری فرانسه و  یکی از نماد های فرانسه می باشد . برج ایفل  به مناسبت صدمین سالگرد انقلاب در فرانسه ساخته شد و به دلیل جذابیت‌ هایش، مکانی پر طرفدار برای توریست ها و گردشگران سراسر جهان گردیده است.

برج ایفل در شب با نور طلایی می درخشد ، از بالای برج ایفل نمای خیره کننده ای از شهر پاریس را می بینید که زیر پایتان قرار گرفته است. برق مصرفی مجموعهٔ برج ایفل ۷٫۸ میلیون کیلووات ساعت در سال می باشد که با برق مصرفی یک روستای کوچک برابری می‌کند.

تعداد زیاد گردشگرانی که برای دیدن ایفل به پاریس می آیند، برج ایفل را به یکی از پول ساز ترین جاذبه های توریستی دنیا تبدیل کرده است.

( اگر قصد سفر به فرانسه رو دارید و همه کاراتونو کردید یعنی ویزای شینگنتون ، بلیط و هتلتونو گرفتید مقاله   چگونه در سفر به فرانسه صرفه جویی کنیم   رو حتما بخونید ) .

جاذبه های گردشگری فرانسه
برج ایفل

جزیره کرس

جزیره کرس(Corsica) چهارمین جزیره بزرگ مدیترانه ،این جزیره از جزایر و مکان‌ های دیدنی فرانسه است .

این منطقه از آب و هوای معتدلی بهره‌مند است و به دلیل برجورداری از سواحل زیبا و چشم انداز کوهستانی‌ اش، مکانی جذاب برای گردشگران محسوب می‌شود.

زبان کرسی این زبان در اصل یکی از گویش‌های توسکانی ایتالیایی است که تحت نفوذ شدید زبان فرانسوی قرار گرفته‌است.

امروزه زبان کُرسی در فرانسه به عنوان یک زبان محلی جدا به رسمیت شناخته‌شده‌ است .

جاذبه های گردشگری فرانسه
جزیره کرس

جزیره مونت سنت میشل

مونت سنت میشل یک جزیره کوچک جزر و مدی است که دورتر از ساحل نورماندی قرار گرفته است. توجه داشته باشید هنگامی که جزر و مد کم است، به همراه یک راهنمای آگاه راهی بازدید از جزیره شوید.

این جزیره یکی از نماد های کشور فرانسه یاد می‌شود که در آن، آمیزه‌ ای از هنر و تاریخ کشور فرانسه را می‌توان یافت. این جزیره نیز جزو جاذبه های مطرح توریستی و گردشگری فرانسه می باشد. این جزیره، سرشار از جاذبه‌ های گردشگری است و سالانه چند صد هزار نفر از آن دیدن می‌کنند.

در سنت میشل کلیسای تاریخی بندیکت نورمن ، در نوک جزیره وجود دارد که اطراف آن خیابان ها و خانه هایی به سبک معماری شهرهای قرون وسطی قرار گرفته اند. یک گذرگاه جزیره را به زمین اصلی فرانسه وصل می کند.

برای بازدید از جزیره مونت سنت میشل باید ابتدا به Pontorson رفته و سپس با ماشین یا وسایل نقلیه عمومی به جزیره بروید. همچنین می توانید این مسیر را با دوچرخه بپیمایید که به نظر می رسد کار بسیار جالبی باشد

قلعه مونت سنت میشل با منظره حیرت آور و نفس گیر خود، در سال ۱۹۷۹ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

جاذبه های گردشگری فرانسه
جزیره مونت سنت میشل

باغ ژیرونی

در شمال فرانسه موزه کلود مونه، نقاش فرانسوی، در ژیورنی قرار دارد. به پاس زحمات او، باغی برای او ساخته‌ اند که الهام گرفته از نقاشی “نیلوفر آبی” اوست و دیدنش خالی از لطف نیست.

این باغ زیبا، سالانه حدودآ نیم میلیون بازدید‌ کننده دارد و در آن هر نوع گل و گیاهی یافت می‌شود.

جاذبه های گردشگری فرانسه
باغ ژیرونی

 

قلعه Sully-sur-Loire

این قلعه یکی دیگر جاذبه های توریستی گردشگری فرانسه، می باشد. سالیان بسیاری است که در فرانسه ساخته شده است و به عنوان مکانی سلطنتی شناخته می‌شود؛ با این حال چند سالی می‌شود که مردم عادی نیز می‌توانند در آن حضور یابند.

از جذابیت‌ های این قلعه که در دره لویر قرار گرفته است، ساختمان‌ ها و طراحی بی‌نظیر بخش‌ های مختلف آن می باشد. این قلعه تا قبل از سال 1962، تحت مالکیت خانواده سلطنتی فرانسه بوده است و پس از آن به دفعات ، تحت تعمیر و نگهداری آثار باستانی و جاذبه های توریستی فرانسه قرار گرفته است.

این مکان گردشگری هر ساله در ماه ژوئن میزبان فستیوال موسیقی میباشد.

این کاخ تعداد زیادی پرده های منقوش گرانبها، پرتره ها یا نقاشی های اجداد و جانشینان سولی،اسباب و اثاثیه ی قرن 17  و مقبره سولی و همسر دومش را دارا میباشد.

جاذبه های گردشگری فرانسه
قلعه Sully-sur-Loire

 

کورشول Val d’Isère

معروف ترین پیست اسکی فرانسه و از بزرگ ترین پیست های اسکی جهان کورشول است ، که در منطقه آلپ واقع شده است.

یکی از بهترین و زیبا ترین جاذبه های گردشگری و توریستی فرانسه می باشد.

 این منطقه دارای وسعت زیادی است به دلیل اینکه از اتصال هفت روستای فرانسه تشکیل شده است.

جاذبه های گردشگری فرانسه
کورشول Val d’Isère

 

پیست اسکی وال دی ایزر Val dIsere فرانسه

وال دی ایزر یک پیست اسکی محبوب در جنوب شرق فرانسه نزدیک مزر ایتالیاست. این پیست اسکی میزبان مسابقات اسکی مردان در دو رشته اسکی در سراشیبی و اسکی سرعت در المپیک زمستانی در سال 1992 بود. و همچنین این پیست اسکی به طور منظم میزبان مسابقات قهرمانی جهان می باشد.

جاذبه های گردشگری فرانسه
پیست اسکی وال دی ایزر Val dIsere فرانسه

کاخ ورسای

کاخ ورسای را همه با ماری آنتوانت ملکه ی فرانسوی به یاد می آورند که در طول انقلاب فرانسه به دار آویخته شد.

کاخ ورسای فرانسه، در زمان لویی چهاردهم، در نزدیکی پاریس احداث شده است و نیز به عنوان بزرگ ترین کاخ سلطنتی جهان و یکی از زیبا ترین جاذبه های گردشگری و توریستی جهان محسوب می شود.

کاخ ورسای در خارج از شهر پاریس قرار دارد و به خاطر تالار آیینه و باغ های زیبایش در دنیا معروف شده است .

این کاخ دارای چندین ساختمان زیبا، دریاچه مصنوعی ، فضای باز فوق العاده و چندین آب نمای زیبا و چند تالار ( از جمله تالار آینه ) تشکیل شده است.

جاذبه های گردشگری فرانسه
کاخ ورسای

 

کاخ پاپ فرانسه

کاخ پاپ، یکی از بزرگترین و مهمترین بناهای اروپایی می باشد، که با سبک معماری گوتیک قرون وسطی ساخته شده است.

کاخ پاپ قصری است که پاپ های آوینگون از آنجا فرامین خود را صادر می کردند.

دیوار های این قصر که به عنوان دژ از آن استفاده می شد به ضخامت 3 متر اند، برج های دیده بانی و دروازه های بالارو همه به شکل قلعه مانند این قصر تاکید دارند .

جاذبه های گردشگری فرانسه
کاخ پاپ

 

کولوسئوم

 یکی از مکانهای تاریخی فرانسه کولوسئوم یا همان تئاتر روم باستان است. مکانی که هر ساله توریست های بسیاری به واسطه وسعت زیاد و جذابیت ها و زیبایی هایش برای بازدید به فرانسه می کشاند.

هم ایتالیا و هم مرز فرانسه به این جاذبه زیبای گردشگری راه دارند. گردشگران ایرانی نیز می توانند ، با ثبت نام در تورهای جذاب اسپانیا و فرانسه و یا تورهای اسپانیا و ایتالیا ناخدای سفر از این مکان تاریخی نیز دیدن فرمایند.

( برای مشاهده  هزینه های سفر به فرانسه در ایام معمولی  و  تعطیلات نوروز  کلیک فرمایید ) .

جاذبه های گردشگری فرانسه
کولوسئوم

 

سواحل شهر نیس

نیس از شهرهای ساحلی مدیترانه ، از جمله مهم ترین جاذبه های توریستی و گردشگری فرانسه می باشد. این شهر دارای ساحلی زیبا که افراد بسیاری روزانه برای گردش، قدم زدن، ورزش کردن و تفریح به آن می‌روند.

از زیبایی های این شهر هتل‌ های ماسه‌ ای و زیبای می باشد . اگر قصد سفر به کشور فرانسه را دارید، سواحل نیس را فراموش نکنید!

جاذبه های گردشگری فرانسه
سواحل شهر نیس

 

فستیوال کن فرانسه

هر ساله در ماه می، برترین های صنعت فیلم سازی دنیا برای شرکت در فستیوال بین المللی کن به این شهر ساحلی که در ساحل زیبای فرنچ ریویرا  قرار دارد ، می آیند.

نمایش فیلم های جشنواره برای عموم آزاد نیست . با این وجود طرفداران برای دیدن ستاره های مورد علاقه شان هنگام ورود و خروج به سالن های نمایش فیلم، در حین خرید یا تماشای یکی از سواحل زیبای کن، به شهر کن می آیند.

جاذبه های گردشگری فرانسه
فستیوال کن

 

قلعه چنانسی Chateau de Chenonceau فرانسه

قلعه چنانسی، جزء معروف ترین قلعه ها در لویر ولی می باشد. این قلعه  در قرن شانزدهم در عرض رود چر ساخته شد. در زیر قلعه، گذرگاههایی برای عبور قایق ها وجود دارد.

بعد از قلعه ورسایلس، چنانسی پربازدید ترین قلعه در فرانسه می باشد ، که به خاطر باغ های دوست داشتنی اش مورد توجه گردشگران قرار می گیرد .

جاذبه های گردشگری فرانسه
قلعه چنانسی Chateau de Chenonceau فرانسه

 

منطقه لی پوی ان ولای Le Puy-en-Velay فرانسه

این منطقه در جنوب فرانسه می باشد. دلیل شهرت آن : کلیسای جامع، عدس و درست کردن قیطان و بند کفش است. از جاذبه های مورد توجه منطقه لی پوی، معبد مریم مقدس در بالای کوه مونس آنیسیوس می باشد که زائران را قبل از قرون وسطی به سمت خود می کشاند.

کلیسای جامع نتردام مشهور ترین جاذبه توریستی این منطقه می باشد.

جاذبه های گردشگری فرانسه
منطقه لی پوی ان ولای Le Puy-en-Velay فرانسه

 

بناهای تاریخی شهر نیمز فرانسه

نیمز از مهمترین شهرها در زمان روم باستان در جنوب فرانسه قرار دارد.

به همین خاطر اغلب به ریمز، روم فرانسه می گویند.

 بناهای تاریخی این شهر شامل یک آمفی تئاتر حیرت آور و جالب و یک معبد رومی می باشد که در شرایط بسیار خوبی باقی مانده اند.

جاذبه های گردشگری فرانسه
بناهای تاریخی شهر نیمز فرانسه

 

کلیسای جامع ریمز فرانسه

بدلیل تاجگذاری پادشاهان فرانسوی در این کلیسا، کلیسای جامع ریمز چون جای مهمی در سلطنت فرانسه به شمار می رفت.

ساخت این بنای عظیم و خیره کننده به سبک گوتیک از سال 1211 تا سال 1375 طول کشید.

کلیسای جامع ریمز سالانه میلیون ها توریست را به سوی خود می کشاند.

جاذبه های گردشگری فرانسه
کلیسای جامع ریمز فرانسه

جاذبه های توریستی فرانسه

فرانسه کشوری در غرب اروپا است. این کشور از شمال به بلژیک، لوکزامبورگ و آلمان، از شرق به سوئیس و ایتالیا، از جنوب به موناکو و اسپانیا و از غرب به دریای مدیترانه محدود می‌ شود. پاریس پایتخت فرانسه است.

فرانسه کشوری با تاریخچه فرهنگی و تاریخی بسیار غنی است و دارای جاذبه‌ های توریستی متعددی می‌ باشد. برخی از معروف‌ ترین جاذبه‌ های توریستی فرانسه عبارتند از:

۱- برج ایفل

نمادی از پاریس و کل کشور فرانسه که به عنوان یکی از شگفتی‌ های معماری معاصر شناخته می‌ شود. این برج معروف در پاریس یکی از نماد های شهر است و مکانی بسیار دیدنی است. می توانید به بالای برج صعود کنید و از منظره زیبای پاریس لذت ببرید.

۲- موزه لوور

 یکی از بزرگ ترین موزه‌ های هنری جهان که اثر های ارزشمندی از دوره‌ های مختلف تاریخ و هنر را به نمایش می‌ گذارد. این موزه هنر در پاریس قرار دارد و دارای گنجینه‌ ای عظیم از آثار هنری است. شما می توانید اثر های مشهور مانند مونالیزا را در اینجا ببینید.

۳- کاخ ورسای

 محل اقامت تاریخی پادشاهان فرانسه در پاریس که به عنوان نماد قدرت و اعتبار ملی محسوب می‌ شود.

 

جاذبه های توریستی فرانسه

 

۴- شهر مون‌ سنت‌ میشل

 با کلیسایی که بر روی تپه‌ ای قرار دارد و معروف به کلیسای اعلی است، این شهر به عنوان مقصدی مذهبی و توریستی محبوب است. این روستا در نزدیکی سواحل نورماندی قرار دارد و دارای کلیسای بزرگ و قلعه‌ های زیبا است. همچنین، شما می توانید در اینجا مناظر طبیعی خیره کننده ساحل را تجربه کنید.

۵- دیزنی‌ لند پاریس

 پارک تفریحی معروف که به دو بخش دیزنی‌ لند پاریس و دیزنی‌ استودیو ها تقسیم می‌ شود.

۶- دره لوآر

مناظر طبیعی زیبا و روستا های جذاب در منطقه‌ ای به نام لوآر در جنوب شرقی فرانسه می باشد.

۷- شهر نیس

 با سواحل زیبا، بازار های محلی و فعالیت‌ های فرهنگی متنوع، نیس یکی از مقاصد توریستی پر طرفدار است.

۸- شهر مارسی

 با آب و هوای دلپذیر، موزه‌ ها و معماری جذاب، مارسی یک شهر ساحلی معروف است.

۹- دره لوار

منطقه‌ ای با تنوع طبیعی، کهکشانی‌ ها، و روستا های زیبا که برای علاقه‌ مندان به آسمان شب جاذبه می‌ شود.

۱۰- شهر ژاویه

شهر ژاویه با بازار های روزانه، موزه‌ های هنری و معماری خاص، ژاویه یک شهر تاریخی و فرهنگی است.

۱۱- موزه دورسه

موزه دورسه فرانسوی یک موزه واقع در پاریس، فرانسه است. این موزه یکی از مهم ترین موزه های جهان محسوب می شود و مجموعه ای غنی از آثار هنری و آثار تاریخی را در خود جای داده است.
این موزه در سال 1793 تاسیس شد و شامل بیش از 380000 اثر از جمله نقاشی های نقاشان مشهوری مانند لئوناردو داوینچی و پابلو پیکاسو و همچنین گنجینه هایی از دوران باستان، قرون وسطی و مدرن است. موزه مدرسه فرانسوی یک مقصد توریستی محبوب است که هر ساله پذیرای میلیون ها بازدید کننده است.
این تنها تعداد کمی از جاذبه‌ های توریستی فرانسه هستند و کشور بسیار زیبا و متنوعی دارد که می‌ توانید برای سفر خود انتخاب کنید.

موزه لوور فرانسه

موزه لوور در پاریس، فرانسه، یکی از مهم‌ ترین و بزرگ ترین موزه‌ های هنری جهان است. این موزه از سال ۱۷۹۳ بازگشایی شده و بیش از ۳۸۰ هزار اثر هنری از دوره‌ های مختلف تاریخ و فرهنگ را به نمایش می‌ گذارد. مجموعه‌ ای از نقاشی‌ ها، مجسمه‌ ها، طلا فروشی‌ ها، سلاح‌ ها، قلمزنی‌ ها و غیره از اقصی نقاط جهان در این موزه نمایش داده می‌ شوند.
موزه لوور در کاخ لوور واقع شده است، که در ابتدا به عنوان قلعه‌ ای برای پادشاهان فرانسه ساخته شده بود و در امتداد سال‌ ها تبدیل به یکی از بزرگ ترین مجموعه‌ های هنری جهان شد. از مهم ترین اثر هایی که در موزه لوور مشاهده می‌ شوند، می‌ توان به مونالیزا لئوناردو داوینچی، ونوس میلو، پرسیوپولیس، پریاموس، رقص نهار پیتر پلول روبنز و بسیاری دیگر اشاره کرد.

موزه لوور فرانسه

از دیدن موزه لوور برای علاقه‌ مندان به هنر، تاریخ و فرهنگ هیچگونه شکی نیست که لذت بخش و تجربه‌ ای بی‌نظیر است.
این موزه به عنوان یک کاخ سلطنتی مورد استفاده قرار گرفت. این مجموعه دائمی شامل بیش از 380000 قطعه هنری از جمله نقاشی های هنرمندان مشهوری مانند لئوناردو داوینچی، رافائل و ون گوگ و همچنین آثاری از تمدن های باستانی مانند مصر، یونان و روم است.

شانزه لیزه

شانزه لیزه یا Champs-Élysées یکی از معروف‌ ترین بلوار ها و خیابان‌ های پاریس، پایتخت فرانسه، است. این بلوار از میدان کنکورد تا قوس تریومف Arc de Triomphe امتداد دارد و به عنوان یکی از نماد های شهر و مقصد توریستی معروف در جهان شناخته می‌ شود.
شانزه لیزه با ترتیب درختان، فروشگاه‌ ها، رستوران‌ ها، هتل‌ ها و تفریحات مختلف، یک منطقه معروف برای خرید و تجربه شهری است. این بلوار به دلیل فعالیت‌ های تجاری، فرهنگی و تاریخی، همواره توجه مسافران و گردشگران را به خود جلب کرده است.

شانزه لیزه


طاق پیروزی یا Arc de Triomphe یکی از معروف‌ ترین جاذبه‌ های گردشگری در پاریس، پایتخت فرانسه، است. این قوس معروف به عنوان یک نماد مهم از پیروزی‌ ها و انتصار های نظامی فرانسه در سطح جهانی شناخته می‌ شود. طاق پیروزی در میدان استارلا، به ابتدای بلوار شانزه لیزه واقع شده است و تراژدی‌ ها و جشن‌ های ملی فرانسه در این مکان برگزار می‌ شود.
این قوس در سال ۱۸۰۶ به دستور ناپلئون بنا شد و به افتخار ارتش فرانسه و افرادی که در نبرد ها و جنگ‌ های مختلف شرکت کرده بودند، ساخته شد. در داخل طاق پیروزی، تخت‌ تاخت‌ ها و تابلو ها به یاد آوری نام‌ ها و رویداد های مهم نظامی قرار دارند. با دیدن طاق پیروزی، شما به تاریخ و فرهنگ فرانسه پی خواهید برد و از مناظر بی‌ نظیر شهر پاریس نیز لذت خواهید برد.

پل میلائو Millau Viaduct

پل میلائو یا Millau Viaduct یکی از شاهکار های مهندسی و عمرانی در کشور فرانسه است. این پل، در درهٔ تارن در منطقهٔ اوکسیتان قرار دارد و روز به روز به یکی از مقاصد توریستی محبوب در فرانسه تبدیل می‌ شود.
پل میلائو یک پل بزرگ در شهر پاریس، فرانسه است. این پل در روزگار ناپلئون ساخته شد و در سال ۱۸۰۴ میلادی به بهره‌ برداری رسید. پل میلائو بر روی رودخانهٔ سن، در نزدیکی برج ایفل قرار دارد و به عنوان یک جاذبهٔ گردشگری معروف است.

پل میلائو Millau Viaduct


پل میلائو با طولی بالغ بر ۲٫۴ کیلومتر و برج‌ هایی به ارتفاع ۳۴۴ متر که بالا تر از برج ایفل قرار دارند، به عنوان یک پل از دسته پل‌ های کابلی شناخته می‌ شود. این پل بازدید کنندگان را به تجربه‌ ای منحصر به فرد از دیدنی‌ های طبیعی فرانسه و همچنین معماری مدرن و خلاقانه می‌ برد.
پل میلائو به دلیل طراحی منحصر به فرد، جذابیت‌ های طبیعی منطقه و موقعیت جغرافیایی استراتژیک خود، از جاذبه‌ های توریستی معروفی در فرانسه است که توجه بسیاری از مسافران و علاقه‌ مندان به معماری و عمران را به خود جلب می‌ کند.

کلیسا فونتونی

کلیسای فونتینه یا Basilique du Sacré-Cœur در مونمارتر، پاریس، یکی از جاذبه‌ های مهم تاریخی و مذهبی فرانسه است. این کلیسا به عنوان نمادی از مذهب مسیحی و شهر پاریس شناخته می‌ شود و جذابیت‌ های فرهنگی و تاریخی فراوانی را به دنبال دارد.
کلیسای فونتینه در ارتفاعی بالا در تپه‌ ای در مونمارتر واقع شده است که مناظر شگفت‌ انگیزی از شهر پاریس را ارائه می‌ دهد. معماری کلیسا با طراحی بسیار زیبا و متفاوت از سایر کلیسا ها به چشم می‌ خورد. داخل کلیسا نیز مجسمه‌ ها و آثار هنری قرار دارند که از نقاط قوت این مکان به حساب می‌ آیند.

کلیسا فونتونی


علاوه بر جلب مسافران مذهبی، کلیسای فونتینه برای علاقه‌ مندان به تاریخ، معماری و مناظر طبیعی نیز جذاب است. ورود به کلیسا اکثراً رایگان است و شما می‌ توانید از بالای تپه‌ ای که کلیسا قرار دارد، به تماشای پانورامای فرانسه و شهر پاریس بپردازید.
کلیسای فونتونی یک کلیسای مشهور در فرانسه است.
این کلیسا در شهر فونتون بلو در منطقه پروانس قرار دارد. این ساختمان با سبک رمانس و گوتیک ساخته شده است و به عنوان یک آثار معماری برجسته شناخته می‌ شود. کلیسای فونتونی به دلیل زیبایی و تاریخچه‌ ای که دارد، جذابیت زیادی برای گردشگران و علاقمندان به هنر و تاریخ دارد.

نوتردام پاریس

کلیسای سنت مری یا به فرانسوی Cathédrale Notre-Dame de Paris یا به اختصار نوتردام پاریس، یکی از نماد های برجسته‌ ترین و تاریخی‌ ترین جهان، واقع در پاریس، پایتخت فرانسه، است. این کلیسا به عنوان یک نمونه بارز از معماری گوتیک در اروپا شناخته می‌ شود.
نوتردام پاریس از سال ۱۱۶۳ میلادی ساخته شد و در طی قرون، به نمادی از تاریخ و فرهنگ فرانسه تبدیل شد. سقف‌ های عظیم، پرتال‌ های زیبا، ویترای‌ های رنگارنگ و جزئیات معماری متنوع از ویژگی‌ های این کلیسا است.
در سال ۲۰۱۹، این کلیسا در یک حریق شدید آسیب دید و سقف و برج‌ های آن تخریب شدند. این حادثه باعث شد که نوتردام پاریس به عنوان یک نماد فرهنگی جهانی، مورد توجه و همدردی بسیاری از افراد و مسئولان فرهنگی و تاریخی قرار گیرد. از آن زمان تلاش‌ های فراوانی برای بازسازی و باز ساخت نوتردام پاریس آغاز شده است.
نوتردام پاریس یکی از مشهور ترین و زیبا ترین کلیسا های جهان است. این کلیسا در قلب شهر پاریس، فرانسه قرار دارد و به عنوان یک نماد بارز از معماری گوتیک شناخته می‌ شود.

 

نوتردام پاریس
ساختمان نوتردام در سال ۱۱۶۳ آغاز شده و در سال ۱۳۴۵ تکمیل شد. این کلیسا به عنوان محل تجمع مسافران و زائران بسیار است و همچنین بخش‌ های داخلی آن، شامل جواهرات قدرتمند، نقش‌ های دست‌ کاری شده و نقاشی‌ های با ارزش را در خود جای داده است. با توجه به تاریخچه، زیبایی و اهمیت فرهنگی خود، نوتردام پاریس به عنوان یک منطقه میراث جهان شناخته شده است.
نوتردام پاریس یکی از معروف‌ ترین و تاریخی‌ ترین کلیسا های جهان است. این کلیسا در قلب شهر پاریس واقع شده و به عنوان یک نماد بزرگ فرهنگ و تاریخ فرانسه شناخته می‌ شود. ساختمان نوتردام در سال ۱۱۶۳ آغاز شد و در سال ۱۳۴۵ به پایان رسید.
این کلیسا به عنوان مثال بارزی از معماری گوتیک شناخته می‌ شود و دارای طرح هندسی منحصر به فرد، نقش‌ های زینت‌ بخش، پنجاب‌ های بلند، و نمای خیره‌ کننده است.
همچنین، نوتردام دارای بزرگ ترین زنجیره از جواهرات قرون وسطایی در جهان است که شامل تاج‌ ها، گوشواره‌ ها، حلقه‌ ها و سایر آثار هست.
بعلاوه، نوتردام پاریس به عنوان محل برگزاری مراسم‌ های مذهبی و تاریخی مهم شناخته می‌ شود. هر ساله در این کلیسا مراسم عید پاک بزرگ و دیگر رویداد های مذهبی بزرگ برگزار می‌ شود که با حضور گسترده جمعیت و توریست‌ ها همراه است.
در آوریل ۲۰۱۹، نوتردام پاریس به دلیل حادثه آتش سوختگی شدید آسیب دید. این حادثه باعث تخریب بخش‌ های قابل توجه از سقف و بالشتک‌ های کلیسا شد. با این حال، پس از حادثه، تعداد زیادی از نخستین فعالان در جامعه فرانسه به خصوص خیرین و صنف‌ های ساختمان‌ ساز، به بازسازی نوتردام پاریس متعهد شده‌اند.

شنا در Calanque d’En-Vau

کالانک دان وو Calanque d’En-Vau یکی از مناظر طبیعی زیبا و جذاب در منطقه پروژه کالانک‌ ها در ساحل جنوبی فرانسه، در نزدیکی شهر مارسی قرار دارد. کالانک‌ ها به سواحل و دره‌ های کوهستانی در این منطقه اطلاق می‌ شود که ترکیبی از آبی‌ های دریا و صخره‌ های کوهستانی را به ارائه می‌ گذارند.

کالانک دان وو یکی از محبوب‌ ترین کالانک‌ ها در این منطقه است. این منطقه شنا و تفریحات در آب را برای علاقه‌ مندان فراهم می‌ کند. آب‌ های زیبای دریا، صخره‌ های پر شیب و پشته‌ های سبز و طبیعت اطراف، این منطقه را به مقصدی برای شناگران، کایاک‌ ران‌ ها و گردشگران علاقه‌ مند به طبیعت تبدیل کرده است.

شنا در Calanque d’En-Vau

در واقع، کالانک دان وو ترکیبی از طبیعت زیبا، فرصت‌ های شنا، و امکانات تفریحی را برای بازدید کنندگان ارائه می‌ کند و یک تجربه لذت‌ بخش از زیبایی‌ های ساحل جنوبی فرانسه را به اشتراک می‌ گذارد.

تعطیلات به جنوب شرقی فرانسه ریویِرا بروید

بدیهی است که سفر به جنوب شرقی فرانسه، به عنوان مثال به ریویِرا Riviera، تجربه‌ ای بسیار دلپذیر و لذت‌ بخش خواهد بود. منطقه‌ ای که با آب و هوای دلنشین، سواحل زیبا، تاریخ و فرهنگ متنوع و تفریحات گوناگون شناخته می‌ شود.

ریویِرا منطقه‌ ای در جنوب شرقی فرانسه است که از ساحل مدیترانه تا کوهستان‌ های آلپ‌ ها گسترش دارد. برخی از مقاصد معروف در این منطقه عبارتند از:

۱- نیس

شهری با سواحل زیبا، معماری خاص و موزه‌ های متعدد می‌ باشد.

۲- کن

 یک شهر تاریخی و جذاب با بازار های محلی و قلعه‌ ای به نام کن می‌ باشد.

۳- موناکو

 کشور کوچک مستقلی که برای شهرت خود در حوزه‌ های خودرو سواری و کازینو ها شناخته می‌ شود.

تعطیلات به جنوب شرقی فرانسه ریویِرا بروید

۴- آنتیب

شهری با ساحل زیبا، رستوران‌ ها و فعالیت‌ های تفریحی.
از شنا در سواحل دریا تا لذت بردن از فرهنگ و آثار تاریخی، این منطقه به شما فرصت‌ های متنوعی برای تجربه و خلق خاطرات فراهم می‌ کند.
قبل از سفر حتماً برنامه‌ ریزی دقیق انجام داده و از اقامت، مکان‌ های دیدنی و فعالیت‌ های مورد علاقه‌ تان اطلاع پیدا کنید.

غذا های محبوب فرانسوی

غذا های فرانسوی با شهرت جهانی بسیاری همراه هستند و تنوع و عمق فرهنگ آشپزی فرانسه ثروت زیادی از غذا های لذیذ و خوشمزه را به ارمغان آورده است. برخی از محبوب‌ ترین غذا های فرانسوی عبارتند از:

۱- بیگلز یا Baguettes

 نوعی نان فرنسی بلند و خشک که در سراسر جهان مشهور است و نوعی نان طولانی و نازک که به عنوان یک غذای سریع و خوشمزه محبوب است.

۲- کرواسان یا Croissants

 خوراکی شیرین و لایه‌ ای که به عنوان صبحانه یا خوراکی جانبی مصرف می‌ شود و نوعی دسر خامه‌ دار و لایه‌ لایه که به عنوان صبحانه یا پیداست در فرانسه مصرف می‌ شود.

۳- قارچ کرما

قارچ‌ های کوچک و تازه که در مخلوطی از کرم‌ آموره، سیر و سبزیجات تا به‌ سر آورده می‌ شوند.

۴- پتی دو کامپ یا Petit Dejeuner

 صبحانه‌ ای که معمولاً از نان، کرم‌ آموره، کره و ژامبون تشکیل می‌ شود.

۵- راتاتوی یا Ratatouille

 یک غذای سبزیجات پخته با ترکیبی از گوجه‌ فرنگی، کدو و بادمجان می‌ باشد.

۶- کاسولت یا Cassoulet

یک غذای خوراکی سنتی فرانسوی که مخلوطی از لوبیا سفید، کره‌ی آجیل، گوشت خوک و سیر را در بر دارد.

غذا های محبوب فرانسوی

 

۷- کوکو آن وان یا Coq au Vin

 یک غذای پخته شده با مرغ و گوجه‌ فرنگی در شیرازه شراب قرمز.

۸- کرپ یا Crepes

نوعی نان نازک و صاف که به صورت خوراکی شیرین یا ترش تهیه می‌ شود.

۹- فواگرا یا Foie Gras

کبد مرغ یا انسانی که به صورت آهسته و طولانی پخته می‌ شود و به عنوان یک خوراکی لوکی محسوب می‌ شود.

۱۰- کلمار یا Clamart

یک نوع پیش‌غذا که از موادی مانند تن ماهی و سبزیجات تهیه می‌شود.

۱۱- کروکمبوش

 نام چندین نوع از این غذا وجود دارد، اما کروکمبوش را با جعفري یا پتروزیلیا، سیر و گوشت چرخ کرده پخته است.
این تنها تعداد کمی از غذا های محبوب فرانسوی هستند و فرهنگ آشپزی فرانسه بسیار گسترده‌ تر است. هرکدام از این غذا ها با طعم، عطر و استایل خاص خود به تجربه‌ ای لذت‌ بخش و تازه دست خواهند داد.

حرف آخر

با توجه به جاذبه های زیادب که فرانسه دارا می باشد ، بسیاری از علاقمندان به سفر  ، رویای سفر به این دیار را دارند. توصیه می کنیم در صورتیکه شرایط لازم را برای سفر به فرانسه را دارید فرصت را از دست ندهید .

برای سفر به فرانسه گردشگران ایرانی نیاز به دریافت ویزای شینگن دارند ( شرایط دریافت ویزای شینگن را بخوانید )

برای سفر های تفریحی ، نوروزی ، تجاری به این کشور ، با تیم اروپای ناخدای سفر تماس بگیرید. و از راهنمایی و مشاوره رایگان بهرمند شوید .

88984780 – 021