فستیوال قهوه دبی

فستیوال قهوه دبی

فستیوال قهوه دبی یک رویداد سالانه است که به افراد علاقه‌مند به قهوه فرصت می‌دهد تا از بهترین مزایا و انواع مختلف قهوه‌ها لذت ببرند. این فستیوال در شهر دبی، امارات متحده عربی برگزار می‌شود و به عنوان یکی از جشنواره‌های بزرگ قهوه در منطقه خاورمیانه و حتی در سطح جهان شناخته می‌شود.
در فستیوال قهوه دبی، شرکت‌کنندگان می‌توانند از مزایای مختلف مرتبط با قهوه بهره‌برداری کنند.
این فستیوال شامل عناوینی مانند مسابقات قهوه‌ سازی، نمایشگاه‌های مخصوص قهوه و تجهیزات قهوه، کارگاه‌های آموزشی در زمینه قهوه‌سازی و خوردن قهوه، نمایشگاه‌های هنری مرتبط با قهوه و بسیاری از فعالیت‌های دیگر است.
علاوه بر این، این فستیوال به مردم فرصت می‌دهد تا انواع مختلف قهوه از سراسر جهان را تجربه کنند و با انواع روش‌های قهوه‌سازی و تجهیزات مختلف آشنا شوند.

فستیوال قهوه دبی
همچنین، شرکت‌کنندگان می‌توانند از قهوه‌هایی با طعم‌ها و عطرهای متنوع لذت ببرند و با کارشناسان قهوه در مورد تاریخچه، روش‌های تولید، و معرفی قهوه‌های جدید گفت‌وگو کنند.
فستیوال قهوه دبی یک تجربه جذاب برای علاقه‌مندان به قهوه و صنعت قهوه است و به عنوان یک رویداد بزرگ و جذاب در دنیای قهوه شناخته می‌شود.
به طور کلی برای رهبران و کارشناسان صنعت قهوه و نوشیدنی از جمله شرکت‌های کوچک، کشاورزان، بازرگانان، توزیع کنندگان، هتل‌ها، صاحبان کافه و علاقمندان به قهوه، نمایشگاه قهوه یک گردهمایی سالانه می‌باشد، که از سراسر جهان افراد حرفه‌ای را جذب می‌کند.
برنامه‌ریزی این رویداد توسط آژانس تجربی مرکز تجارت جهانی دبی و انجمن جهانی تخصصی قهوه انجام شده است و با ثبت نام بیش از هزار شرکت و برند بین المللی از کشورهای مختلف در سراسر جهان، رویداد دنیای قهوه برگزار می‌شود.

زمان برگزاری فستیوال قهوه دبی

در شهر دبی کشور امارات متحده عربی فستیوال قهوه دبی برگزار می‌گردد، که تنها فستیوال بین المللی شناخته شده چای و قهوه در خاورمیانه، فستیوال قهوه دبی است و برای کسانی که علاقمند به تجارت قهوه هستند و یا عاشق چای و قهوه می‌باشند، در این رویداد در مورد چای، قهوه، محصولات کافئین‌دار، خدمات و تجهیزات آن، هر آنچه که باید بدانید در معرض نمایش گذاشته می‌شود و این صنعت در منطقه بیشتر تمرکزش روی بخش‌های شناخته شده می‌باشد و برای رشد کافه‌ها و رستوران‌ها بازار رو به رشد قهوه و چای در خاورمیانه محیط ایده آل ایجاد کرده است.
با ایجاد فضای تجاری حرفه‌ای در سال‌های اخیر، فستیوال قهوه و چای در صنعت قهوه و چای نقش خود را به خوبی در توسعه آن ایفا کرده است و برای تجار و کارشناسان قهوه و چای، فراهم کننده زمینه مناسب به منظور تبلیغ محصولاتشان می‌باشد و در این نمایشگاه محصولات جدید به نمایش گذاشته می‌شود و باعث برقراری ارتباط تجاری خواهد شد.

زمان برگزاری فستیوال قهوه دبیزمان برگزاری فستیوال قهوه دبی ممکن است هر سال تغییر کند، بنابراین برای دقیق‌ترین اطلاعات در مورد تاریخ برگزاری این فستیوال می توانید به آژانس ناخدا سفر مراجعه کنید.
اغلب این نوع فستیوال‌ها از پیش اعلام می‌شوند و اطلاعات در مورد زمان برگزاری و جزئیات مربوط به هر دوره را می توان از طریق آژانس دریافت کرد.
به عنوان مثال، معمولاً این فستیوال در ماه‌های آذر و دی (نوامبر و دسامبر) برگزار می‌شود.
با توجه به تغییرات ممکن در زمان برگزاری و شرایط فعلی، پیشنهاد می‌شود که قبل از حضور در این فستیوال، به تاریخ‌ها و جزئیات مربوطه توجه کنید واطلاعات دقیقی را از آژانس دریافت کنید.

چه برندهایی در فستیوال قهوه دبی حضور خواهند داشت؟

حضور برندها و شرکت‌های مختلف در فستیوال قهوه دبی هر سال ممکن است متغیر باشد و بستگی به دسته‌بندی‌ها و موضوعات مختلف فستیوال داشته باشد.

برخی از برندها و شرکت‌های معروف در زمینه قهوه که ممکن است در این فستیوال حضور داشته باشند، شامل موارد زیر می‌شوند:

۱- برندهای قهوه

 برندهای معروف قهوه ممکن است در این فستیوال نمایشگاه‌هایی داشته باشند و نمونه‌های مختلف از قهوه‌های خود را به شرکت‌کنندگان ارائه دهند.

۲- تجهیزات و لوازم قهوه‌سازی

شرکت‌های تولید کننده تجهیزات قهوه‌سازی مانند ماشین‌های اسپرسو، آسیاب‌های قهوه، و لوازم جانبی ممکن است در این فستیوال حضور داشته باشند و محصولات خود را به نمایش بگذارند.

۳- شرکت‌های آموزشی و مراکز آموزش قهوه

 مراکز و شرکت‌هایی که به آموزش قهوه‌سازی و مهارت‌های مرتبط با قهوه اختصاص داده‌اند، ممکن است به عنوان اساتید و ارائه دهندگان کارگاه‌ها در فستیوال حضور داشته باشند.

چه برندهایی در فستیوال قهوه دبی حضور خواهند داشت؟

۴- تولیدکنندگان لوازم جانبی مرتبط با قهوه

شرکت‌هایی که لوازم جانبی مختلفی مانند فنجان‌ها، ظروف، قهوه‌نگارها و غیره تولید می‌کنند، ممکن است در این فستیوال شرکت کنند.
لطفاً با آژانس مسافرتی تماس بگیرید تا از برندها و شرکت‌های حاضر در آن دوره مشخصات دقیقی را بدانید.
در رویدادها و فعالیت‌های هیجان انگیز مختلف بازدیدکنندگان از این رویداد می‌توانند، شرکت کنند که یکی از بخش‌های آن به نام Brew Bar می‌باشد که توسط باریستاهای داوطلب، نوشیدنی‌های لذیذی برای بازدید کنندگان در آن تهیه و سرو می‌شود.
همچنین در این نمایشگاه به منظور ارزیابی و مقایسه انواع قهوه و تعیین کیفیت و پتانسیل محصولات، بخشی با نام Cupping Room وجود دارد.
از فعالیت‌های دیگر این رویداد می‌توان به Roasters village اشاره کرده که در آن به مشتریان قهوه‌های بوداده و دم کرده ارائه داده می‌شود و امکان ملاقات با مشتریان به قهوه سازان داده می‌شود، همچنین در منابع قهوه، جابجایی قهوه، برشته کردن، جمع آوری و توزیع قهوه پیشرفت‌های اخیر در این رویداد ارائه خواهد شد.

چرا باید در فستیوال قهوه دبی غرفه داشته باشید؟

فستیوال قهوه در سال ۲۰۲۲ میلادی برای اولین بار در خاورمیانه به عنوان یکی از برترین نمایشگاه‌های قهوه اروپا برگزار شده که از خاورمیانه و سایر نقاط دنیا این نمایشگاه غرفه‌داران و بازدیدکنندگان را گرد هم آورده و میان خریداران و فروشندگان این صنعت در بخش‌های مختلفی ارتباط برقرار کرد و باعث ایجاد روابط تجاری جدیدی شد.
با توجه به آمار به دست آمده از این نمایشگاه در حدود ۶۰۰۰ بازدید کننده، بازدید کرده‌اند و ۹۵۰ غرفه در آن مشغول فعالیت هستند که به دلیل افزایش مشارکت جهانی و کاهش محدودیت‌های سفر تعداد بازدیدکنندگان تجاری در سال‌های بعد افزایش پیدا کرده است.
داشتن غرفه در فستیوال قهوه دبی می‌تواند برای کسب‌وکارها و شرکت‌های مرتبط با صنعت قهوه مزایای زیادی داشته باشد.

در ادامه به برخی از دلایلی که شما ممکن است بخواهید در این فستیوال غرفه داشته باشید اشاره می‌شود:

۱- ارتقاء برند

حضور در یک فستیوال معتبر مانند فستیوال قهوه دبی به شما فرصتی برای ارتقاء برند و شناخته شدن در صنعت قهوه می‌دهد. شما می‌توانید محصولات و خدمات خود را به مخاطبان گسترده‌تری معرفی کنید.

۲- ایجاد تعامل

این فستیوال به شما فرصتی برای برقراری تعاملات مستقیم با مصرف‌کنندگان و دیگر حضار فستیوال می‌دهد. شما می‌توانید بازخوردها و نظرات مشتریان را جمع‌آوری کنید و با آن‌ها در ارتباط باشید.

۳- نمایش محصولات

در غرفه‌تان، شما می‌توانید محصولات خود را به نمایش بگذارید و مشتریان را برای تست و خرید وسوسه کنید. این فرصت را به شما می‌دهد تا از نمایشگاه در فستیوال بهره‌مند شوید.

۴- آموزش و آگاهی

شما می‌توانید از فرصت تشریفاتی و نشست‌های آموزشی در فستیوال بهره‌برداری کنید و مشارکت در مباحث مربوط به صنعت قهوه داشته باشید.

۵- رقابت و جوایز

بسیاری از فستیوال‌ها مسابقات قهوه‌سازی و دیگر رقابت‌های مرتبط با صنعت قهوه برگزار می‌کنند. شرکت در این رقابت‌ها می‌تواند به افزایش شهرت شما در صنعت کمک کند.
به منظور غرفه سازی در نمایشگاه باید به نکاتی توجه شود تا تاثیر بسزایی در موفقیت شما در نمایشگاه داشته باشد از این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- مکان غرفه

 گوشه سالن مکان مناسبی برای غرفه نمی‌باشد. با توجه به تجمع بازدیدکنندگان نمایشگاه، در راهروهای اصلی یا مرکز محل یکی از این مکان‌ها توصیه می‌شود مکان غرفه باشد، با توجه به اینکه امکان تفکیک نمایشگاه به مضامین مختلف وجود دارد، می‌توان متناسب با مفهوم این بخش‌ها مناطق خاصی را انتخاب کرد.

۲- استفاده از مواد با کیفیت در طراحی غرفه

به منظور غرفه سازی باید افراد حرفه‌ای این کار انجام دهند، تا برای طراحی غرفه از مواد با کیفیت بالا استفاده شود، همچنین اندازه استند طراحی شده متناسب با اندازه شرکت باشد، که باعث تضمین یک ظاهر حرفه‌ای شود.

۳- اندازه غرفه

اندازه غرفه بسیار با اهمیت می‌باشد، در واقع چنانچه اندازه غرفه بیش از اندازه بزرگ باشد باعث می‌شود بخش‌هایی از آن خالی به نظر برسد و بازدید کنندگان در نهایت به این نتیجه می‌رسند که برای دیدن چیز دیگری وجود ندارد و در صورتی که اندازه غرفه خیلی کوچک باشد، نشان دهنده در دسترس نبودن پول کافی برای فضای بزرگتر است، بنابراین نیازی به بزرگتر بودن غرفه شما نسبت به رقیب شما نیست همچنین نسبت به رقیب نیز یک جایگاه بسیار کوچک‌تر ایده خوبی نیست، اما چنانچه غرفه شما کوچکتر بود می‌توانید با استفاده از ترفندهایی باعث متمایز شدن خود نسبت به رقبای خود شوید.

۴- دنبال کردن مشتری مداری در طراحی غرفه

در راستای اهداف نمایشگاه، برنامه‌ریزی موضع خود را قرار دهید، بیشتر تمرکز شما باید بر روی ارائه محصول جدید باشد و مشتریان خود را در کانون توجه در هنگام طراحی فضای داخلی جایگاه خود قرار دهید و برای بحث و گفتگو از مناطق آرام استفاده کنید و برای تقسیم فضا از عناصر موجود مانند دیوارهای نمایشگاه و پیشخوان‌ها استفاده کنید.

۵- در طراحی غرفه از رنگ‌های مناسب استفاده کنید.

به منظور تشخیص فوری شرکت شما توسط بازدیدکنندگان نمایشگاه، از رنگ‌های منحصر به فرد شرکت در طراحی غرفه استفاده کنید، ترکیبی از رنگ‌های مختلف و شعارهای شوخ باعث جلب توجه بیشتر غرفه شما خواهد شد.

چرا باید در فستیوال قهوه دبی غرفه داشته باشید؟

۶- از نورپردازی مناسب استفاده کنید.

از نورپردازی برای اینکه غرفه استثنایی داشته باشید غافل نشوید، در واقع این نورپردازی باید با اهداف غرفه نمایشگاهی تطابق داشته باشد و به منظور به نمایش گذاشتن محصولات خود از یک منبع نور روشن و طبیعی استفاده کنید، برای مناطق نشیمن استفاده از نور ملایم مناسب‌تر می‌باشد.

۷- در طراحی غرفه از فناوری‌های تعاملی استفاده کنید.

از فناوری برای آگاهی و سرگرمی بازدیدکنندگان استفاده کنید، به وسیله نمایشگرها یک طراحی تعاملی را برای صفحه نمایش خود انتخاب کنید، بازدید کنندگان برای مدت طولانی‌تری در غرفه شما در صورت وجود برخی از عناصر تعاملی می‌مانند و اما استفاده از این عناصر تعاملی نباید به گونه‌ای باشد که باعث شلوغ کردن غرفه شما شود.

۸- در بازدیدکنندگان ایجاد احساس راحتی کنید.

به کفپوش‌ها در هنگام طراحی غرفه نمایشگاهی توجه کنید و با طرح کلی غرفه، فرش متناسب انتخاب کنید زیرا پیاده‌روی و ایستادن زیادی توسط بازدیدکنندگان انجام گرفته است، که در صورت استفاده از یک لایه ضخیم فرش در غرفه احساس راحتی در غرفه شما خواهند داشت و باعث می‌شود بیشتر ترغیب شوند که در جایگاه شما بمانند.

۹- استفاده از تزیینات

 در صورتی که در غرفه نمایشگاهی خود از گل‌های سرسبز استفاده کنید، باعث جلب توجه بازدید کنندگان خواهد شد و استفاده از بنرها و علائم غلطکی باعث بیشتر نشان دادن غرفه شما خواهد شد، دکوراسیون را همراه با دیوارها و پیشخوان‌های نمایشگاه برای اطمینان از طراحی یکنواخت در نظر بگیرید.
با این وجود، قبل از تصمیم گیری برای داشتن غرفه در یک فستیوال، مهم است که با هزینه‌ها و نیازهای خودآگاهی داشته باشید و برنامه‌ریزی دقیقی را انجام دهید تا از حضور در این فستیوال بهره مطلوبی ببرید.

چه محصولاتی در فستیوال قهوه دبی عرضه می شود؟

در فستیوال قهوه دبی، متنوعی محصولات مرتبط با صنعت قهوه عرضه می‌شود.

این محصولات شامل موارد زیر می‌شوند:

۱- قهوه

قهوه‌های مختلف با تنوع طعم و عرضه از مناطق مختلف تولید قهوه جهانی در اینجا معرفی می‌شوند.
این ممکن است شامل قهوه‌های تازه‌پز، و قهوه‌های ارگانیک باشد.

۲- تجهیزات قهوه‌سازی

 در این فستیوال، می‌توانید انواع تجهیزات قهوه‌سازی مانند ماشین‌های اسپرسو، آسیاب‌های قهوه، قهوه‌جوش‌ها و لوازم جانبی مرتبط با قهوه را برای خرید بیابید.

۳- لوازم جانبی

 از فنجان‌ها و قاشق‌ها تا ظروف و لوازم جانبی دیگر مرتبط با قهوه، ممکن است انواع لوازم جانبی معروف در این فستیوال عرضه شود.

۴- قهوه‌نگارها و تزئینات

محصولاتی مانند قهوه‌نگارها و تزئینات مرتبط با قهوه که برای تزیین قهوه‌ها و سرو قهوه استفاده می‌شوند، در این فستیوال ممکن است مورد عرضه قرار گیرند.

۵- آموزش و خدمات

 ارائه‌دهندگان آموزش قهوه‌سازی و کارگاه‌های مرتبط با قهوه نیز می‌توانند در فستیوال حضور داشته باشند.

چه محصولاتی در فستیوال قهوه دبی عرضه می شود؟

۶- انواع غذا و شیرینی‌جات

 به‌طور معمول در فستیوال قهوه، انواع غذا و شیرینی‌جات که با قهوه همراه می‌شوند نیز معرفی می‌شوند تا شما بتوانید تجربه مکملی به همراه قهوه داشته باشید.

۷- محصولات هنری مرتبط با قهوه

نقاشی‌ها، عکس‌ها و هنرهای مرتبط با قهوه نیز ممکن است در فستیوال عرضه شوند.
همچنین، در فستیوال قهوه دبی اغلب نمایشگاه‌های متخصصی برای این محصولات و خدمات وجود دارد که به شما فرصت می‌دهد تا با محصولات مختلف آشنا شوید و انتخاب‌های متنوعی را انجام دهید.
اگر بخواهیم به طور کلی در مورد این خدمات و محصولات صحبت کنیم، باید بگوییم طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات مربوط به حوزه نوشیدنی و قهوه در این رویداد به نمایش گذاشته می‌شود، که از این محصولات می‌توان به قهوه، چای، قهوه جوش، وسایل اسپرسو، محصولات شیر، شکر، پودر سفید، چاشنی، شربت، لیوان مخصوص، وسایل پذیرایی، لوازم رستوران، محصولات کافه، لوازم دکوراسیون داخل کافه، آموزش فرصت‌های اعطای نمایندگی، اتحادیه چای قهوه و خرده فروشان می‌باشد که باعث ایجاد فرصت‌هایی برای بازدیدکنندگان می‌شود، در واقع در این منطقه تجارت گسترش پیدا خواهد کرد و شرکای منطقه‌ای را شرکت‌های بین المللی پیدا می‌کند و با ارائه محصولات به تجار قراردادهای تجاری آسان‌تر می‌گردد و به حجم عظیمی از سرمایه‌گذاران بالقوه که به دنبال ایجاد تنوع در بازار هستند، فرصت اعطای نمایندگی ارائه برندها داده می‌شود، در واقع بر روی کیفیت کالا و خدمات تمرکز فستیوال می‌باشد که اهمیت زیادی به تکنولوژی‌های پیشرفته تولید، انبار و توزیع صنعت قهوه و چای می‌دهد و برای بازدید کنندگان فرصت تجاری به منظور کسب سود ایجاد می‌کند، همچنین در این فستیوال مسابقاتی برگزار می‌شود تا در زمینه‌های مختلف بهترین‌های صنعت قهوه پیدا شده و به مسابقات جهانی به عنوان نماینده اعزام شوند.
در این فستیوال کارگاه آموزشی که دارای مجوز آموزش قهوه در خاورمیانه توسط اتحادیه قهوه آمریکا می‌باشد، برگزار می‌شود که با حضور در این فستیوال می‌توانید از این کارگاه‌های آموزشی بهره‌مند شوید، از موضوعات این کارگاه آموزشی می‌توان به آماده سازی و هنر، آماده کردن لاته، رده‌بندی و ارزیابی قهوه اشاره کرد که در این کارگاه‌ها امکان شرکت همه افراد از مبتدی تا پیشرفته می‌باشد، بنابراین اگر از علاقمندان به این صنعت بوده‌اید و یا اینکه قصد وارد شدن به این صنعت را دارید، هرگز نباید فرصت حضور در این رویداد را از دست بدهید.
به منظور حضور در نمایشگاه قهوه دبی برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشید، تا بتوانید در موعد مقرر در این نمایشگاه حضور پیدا کنید و نهایت بهره را از این فرصت ببرید، در واقع حضور در این نمایشگاه باعث رونق کسب و کار و افزایش اطلاعات شما خواهد شد و ممکن است سود بسیار زیادی را عاید شما کند، بنابراین از زمان برگزاری دقیق نمایشگاه از طریق آژانس مسافرتی مطلع شوید و هرگونه سوالی در مورد جزئیات این نمایشگاه دارید را از کارشناسان بپرسید.






    درج سفرنامه و دیدگاه‌ها

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.